• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • sarak

Nu verkar Rasmus period av sömn dygnet runt vara över. Somnade 22, vaknade 01 och ammande. Sedan vaknade han 02.30 och somnade inte om. Var nöjd, så jag kunde småslumra lite men inte sova ordentligt. Ville ligga nära och sparka mig i magen, snacka skit och le. Klockan 6.30 gav jag upp att somna om, lade honom hos sambon och gick ut i stallet och red en sväng. Nu är han trött. Resten av familjen ska till badhuset. Vi ska bädda ner oss i sängen och mysa och förhoppningsvis sova lite. 

• sarak
    Irlais skrev 2014-01-18 22:21:26 följande:
    Tror du inte jag ville slå ihjäl honom, har ju panik att han ska göra något sånt igen dessutom. Bebisen är två månader... Jag försöker hitta länkar eller något jag kan visa sambon så han fattar att det är farligt, han tar det inte på allvar när det bara är jag som säger det. Annars ringer jag BVC och ber sköterskan säga åt sambon och förklara varför.
    Ibland gör man dumma saker utan att tänka. Om han är ångerfull och verkligen aldrig tänker göra om det tycker jag du ska släppa det, det var säkert ingen fara. Men om det däremot är så som det nästan verkar, att du inte kan lita på honom och att han inte gör det igen, då måste jag säga att det är helt fruktansvärt
  • Plopps80

Ludwig jollrar massor nu. Han gurglar och pratar med mig när jag byter blöja. Jösses för en vecka log han knappt nu ler han och jollrar. Han är en helt ny bebis måste jag säga. Älskar den kontakten och samspelet.

• Irlais
    sarak skrev 2014-01-19 10:17:54 följande:
    Ibland gör man dumma saker utan att tänka. Om han är ångerfull och verkligen aldrig tänker göra om det tycker jag du ska släppa det, det var säkert ingen fara. Men om det däremot är så som det nästan verkar, att du inte kan lita på honom och att han inte gör det igen, då måste jag säga att det är helt fruktansvärt
    Han sa igår att han förstod och inte skulle göra om det, men idag är attityden mer att det var en kul grej typ. Svårt att veta vad han egentligen tänker, han brukar försöka skämta bort viktiga saker så det kan lika gärna vara vilket som. Ska prata med BVC hur som helst...
  • moruri

Tror inte du behöver oroa dig irlais! En "smaksensation" är ju inte ens något man sväljer.. Men klart man kan bli irriterad. Inte alltid lätt att vara förstagångsförälder, tror nog din man skäms och därför försöker skämta bort det. Bara ni är överens med att vänta ett par månader till så kan du nog släppa det :)

• MariaOchNiklas

Irlais: jag förstår din besvikelse på din man som gav kladdkaka. Jag hade själv varit arg, ledsen och besviken om min man hade gjort så. Jag hade haft svårt att lita på honom ett tag framöver om det hände.

17/4-12 & 18/12-13 våra prinsessor ♥
  • sarak

Nähä, han var inget sugen på en mysdag i sängen. Har inte sovit ordentligt sedan 02.30. Gav upp och satte på min bärsjalen. Gissa vem som somnade på 2 sekunder och snarkar som en gris? Jag ville ju också sova!! Får städa istället. Som vanligt. Och tvätta. Spyor överallt. Just nu har jag lite spy mellan brösten. Kan inte ta ut bebis ur sjalen bara för att torka bort dom. Och i håret. Vet inte hur många gånger per dag jag tvättar spyor ur mitt hår och mina kläder med våtservetter. Jag var visst också en kräkbebis, så han har nog fått det efter mig

• Förstaförsökaren26

Hjälp mig tjejer - kan jag ha sett i syne. Satt å myste med lillan i famnen å smekte henne på kinden å log mot na. Å då från ingenstans avfyrade hon världens leende.. Kan det stämma?! Hon är 3 v på tisdag å är född 2v efter BF. Eller inbillar jag mig?!

• sarak
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-01-19 14:04:56 följande:
    Hjälp mig tjejer - kan jag ha sett i syne. Satt å myste med lillan i famnen å smekte henne på kinden å log mot na. Å då från ingenstans avfyrade hon världens leende.. Kan det stämma?! Hon är 3 v på tisdag å är född 2v efter BF. Eller inbillar jag mig?!
    Det är klart att hon log. Sedan är det ju inte säkert att det var just ett svarsleende på ditt leende, det kan ju ha varit ett jag-är-nöjd-och-mår-bra leende. 
  • Irlais
    sarak skrev 2014-01-19 13:49:51 följande:

Nähä, han var inget sugen på en mysdag i sängen. Har inte sovit ordentligt sedan 02.30. Gav upp och satte på min bärsjalen. Gissa vem som somnade på 2 sekunder och snarkar som en gris? Jag ville ju också sova!! Får städa istället. Som vanligt. Och tvätta. Spyor överallt. Just nu har jag lite spy mellan brösten. Kan inte ta ut bebis ur sjalen bara för att torka bort dom. Och i håret. Vet inte hur många gånger per dag jag tvättar spyor ur mitt hår och mina kläder med våtservetter. Jag var visst också en kräkbebis, så han har nog fått det efter mig

Kan du inte sova med bebis i sjalen? Lägg dig på soffan och vila åtminstone! Jag har sovit med bebis i sjalen någon gång, det går fint :)

Har också en kräkbebis, det är småspyor lite överallt och gärna enorma spyor över både bebis och mig vid precis fel tillfälle. Men är hittills skonad från spyor i håret i alla fall..
Svar på tråden December bebis 2013