• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Man luktar svagt kräks hela tiden. Parfym lixom.

Vi la oss igår kväll gick upp kl 10.. bara amningspauser undrar r Elsa vaknar ur bebiscoman? Hon ler så gott när hon är vaken och nöjd. Man och son har varit ute. Själv kom jag inte längre än att tvätta av nig och sätta på tvättmaskinen.

sarak skrev 2014-01-19 13:49:51 följande:
    Nähä, han var inget sugen på en mysdag i sängen. Har inte sovit ordentligt sedan 02.30. Gav upp och satte på min bärsjalen. Gissa vem som somnade på 2 sekunder och snarkar som en gris? Jag ville ju också sova!! Får städa istället. Som vanligt. Och tvätta. Spyor överallt. Just nu har jag lite spy mellan brösten. Kan inte ta ut bebis ur sjalen bara för att torka bort dom. Och i håret. Vet inte hur många gånger per dag jag tvättar spyor ur mitt hår och mina kläder med våtservetter. Jag var visst också en kräkbebis, så han har nog fått det efter mig

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Mysigt

Jag såg Elsa le tidigt med. Hon ör 4v nu och det kommer lite små ljud ur henne nu! Det finns ingen manual barn är olika! Så såg di ett leende var det säkert det!

Förstaförsökaren26 skrev 2014-01-19 14:04:56 följande:
    Hjälp mig tjejer - kan jag ha sett i syne. Satt å myste med lillan i famnen å smekte henne på kinden å log mot na. Å då från ingenstans avfyrade hon världens leende.. Kan det stämma?! Hon är 3 v på tisdag å är född 2v efter BF. Eller inbillar jag mig?!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jag hade blivit slogstokig. Tänk om babyn hade fått magproblem eller allergisk reaktion. Prata med bvc nör han är med! Första smakisarna ska ju vara gröt eller potatis typ. Att ge sött kan försöra intresset för annan mat med och problem att introducera "rätt" saker. Så han behöver nog få en lektion.

Ang mat..

Jag började med gröt till stora när han var tre månader. Bvc tyckte det var ok. Man gjordr det när vi var små och när jag var på bvc rek ändras av och på.. han var då hungrig och jag tyckte inre drt var ide med tillägg då. Han åt lite smakisar. Sen var drt inte jätteintressant efter ett tag och han slutade vilja ha. Konkurerade nog med bröstmjölk som tydligen var godare.

Irlais skrev 2014-01-19 11:05:32 följande:
    Han sa igår att han förstod och inte skulle göra om det, men idag är attityden mer att det var en kul grej typ. Svårt att veta vad han egentligen tänker, han brukar försöka skämta bort viktiga saker så det kan lika gärna vara vilket som. Ska prata med BVC hur som helst...

• Plopps80

Vi har klarat oss från kräks här. Ludwig spyr aldrig tack och lov. Däremot har han de senaste dagarna bajsat sånna lass att det flutit ut överallt. Igår hade han bajs upp i nacken. Kläderna blir ju helt förstörda fläckarna går inte bort. Fick bada honom. Dagen innan hade han bajs långt upp på ryggen. Det är rostfärgat nästan och löst. Undra om det är diarre? Ludwig har ännu en sovdag. Har bara varit vaken ca 2 timmar sedan kl 7:30. Samma igår. Han var vaken 2,5 timme på hela dagen. Stack iväg med dottern till Backaplan. Vi shoppade på H&M och tog en fika. Strosade på toysrus och bara mös. Så oerhört underbart att få spendera lite egen tid med henne! När jag slutat amma ska mannen ta Ludwig och åka till sina föräldrar en natt så ska jag och dottern shoppa och hyra film och bara rå om varandra. Vi har alltid stått väldigt nära och gjort mkt saker tillsammans. Egentid med barnen är viktigt för mig. Ludwig kommer också få egentid när han blir större. Mysigt. Känns så bra att ha två barn. I början var det tufft med omställningen men nu känns allt naturligt.

• Repan

Ang. Leende - Theo har lett från typ 2v men det är ju inte det "riktiga" leendet utan bara reflex för att de mår bra? Typ efter mjölk...

• moruri

Längtar tills Douglas börjar le mer än på bara reflex. :) sååå mysigt ju! Finns ju seriöst inga problem i världen när Ferdinand ler till mig. Sååå ärligt leende från hjärtat, man smälter ju!!!! Nu sover båda prinsarna och jag tänkte plocka lite här hemma, skura köksgolvet och försöka få upp lite fotoramar på väggarna. Sedan ska jag ha ett lååångt samtal med mannen via skype.

Imorgon ska jag försöka ta mig ut och storhandla, blöjor ersättning, blabla... Färg till en fondvägg och presenter till Ferdinand som fyller 1 år nästa fredag. Tänka sig. Kan knappt fatta att han är mitt barn än, så har man redan skaffat ett till, tokigt :D
    Är det inte helt jäkla sjukt hur naturen fungerar? Tänk att vi seriöst gjort våra barn??? En tå, öga, nagel, allt har vi gjort? Så himla sjukt och galet coolt!!

• sarak
    moruri skrev 2014-01-19 19:45:57 följande:
    Längtar tills Douglas börjar le mer än på bara reflex. :) sååå mysigt ju! Finns ju seriöst inga problem i världen när Ferdinand ler till mig. Sååå ärligt leende från hjärtat, man smälter ju!!!! Nu sover båda prinsarna och jag tänkte plocka lite här hemma, skura köksgolvet och försöka få upp lite fotoramar på väggarna. Sedan ska jag ha ett lååångt samtal med mannen via skype.

Imorgon ska jag försöka ta mig ut och storhandla, blöjor ersättning, blabla... Färg till en fondvägg och presenter till Ferdinand som fyller 1 år nästa fredag. Tänka sig. Kan knappt fatta att han är mitt barn än, så har man redan skaffat ett till, tokigt :D
    Är det inte helt jäkla sjukt hur naturen fungerar? Tänk att vi seriöst gjort våra barn??? En tå, öga, nagel, allt har vi gjort? Så himla sjukt och galet coolt!!
    Alltså jag beundrar din inställning till allt. Härligt!!
  • sarak

Sovit 10 timmar med endast en amning/blöjbyte.Glad och nöjd bebis, glad och nöjd mamma.

Svar på tråden December bebis 2013