• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Repan
    Plopps80 skrev 2014-01-21 13:52:26 följande:

Ja eller hos dig repan smile1.gif såg att du också skrivit. Ska vi vara på stan eller hos repan skippar vi de stora barnen. Här eller hos miss k kan vi ju ha de med så de får leka. Jag bor i Hisings kärra. Vart bor ni?

Precis, bra plan! I guldheden
  • FiaFunderar
    moruri skrev 2014-01-21 11:16:04 följande:

Crissie: amningen har inte kommit igång riktigt med någon av mina söner, så pga stress och frustration har jag valt att i princip bara flaskmata. Jag har aldrig riktigt känt det där mysiga alla snackar om, jag kan inte få ögonkontakt med de när de ligger tryckt mot bröstet, så jag tycker det är mysigare att ge flaska, då kan jag ha de i famnen och vi kan titta varandra i ögonen och få den där kontakten, så mysigt! Dessutom sååå skönt när pappan också kan hjälpa till med nätter och så och jag kan gå ut en timme eller så utan att bli orolig att han kommer vara hungrig. :) min äldsta (1år) har nu fått sånt fint riktigt näääära band med sin pappa och jag tror det har väldigt mycket att göra med att han också varit med och gett föda.

Måste bara säga att även fast de inte matas av sin pappa så kan de få väldigt nära band med sin pappa (såklart)

Min 19 månaders dotter och hennes far är oskiljaktiga och han har aldrig flaskmatat henne under "bebistiden"
  • moruri

Fiafunderar: jo såklart!! :) men den främsta "näringskällan" brukar väl oftast bli den främsta anknytnings personen med! Sen handlar det väl mest om omvårdnaden överhuvudtaget! :)

• Plopps80

Jag helammade dottern i 6 månader och hon har alltid varit pappas tjej. Hon kröp efter män som liknade honom och grät efter pappa så jag är övertygad om att man knyter exakt lika starka band till någon som inte matar en men som ger en mängder med kärlek.

• MissKaos

Min son var jättemammig men har blivit mer och mer pappas pojk med tiden. Jag var hemma länge med honom långtidsammade och samsov. Han kan gråta efter mig pm jag går och efter pappa om han går. Nu säger han att vi är en riktig familj sen lillasyster kom. Trots sin hårda anknytning till mamma har det gått förvånande bra att få syskon. Tror man ffa ska glra det som känna bra oxh rätt i familjen lita på sina instinkter och slappns av i det. Det som passar en familj måste inte vara rätt i en annan. Samma för individer det är inte säkert det som funkar för ett barn funksr kanske inte för ett annat...

Jag hade gärna gett flaskmatvtill min men hon vägrar. Samma med napp.. det hade underlättat när jag vill gå och träna litevom ngn vecka

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • moruri

Rövknullad i huvudet! Ursäkta, men min man ringde och meddela igår att begravningen är uppskjuten pga obduktion. 6 feb. Istället för 28e. Så jävla arg, trött, orkar inte ha förståelse...

• MissKaos
    moruri skrev 2014-01-22 10:51:05 följande:
    Rövknullad i huvudet! Ursäkta, men min man ringde och meddela igår att begravningen är uppskjuten pga obduktion. 6 feb. Istället för 28e. Så jävla arg, trött, orkar inte ha förståelse...

ÅH NEJ!

Be inte om ursäkt..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • siolina
    Fy fan, vad jobbigt!!!
  • MariaOchNiklas

Fy vad jobbigt! Be mannen komma hem för att sedan åka ner lagomt till begravningen. Barnen behöver sin pappa och du din man ♥ styrkekram till dig fatastiska tvåbarnsmor ♥♥♥

17/4-12 & 18/12-13 våra prinsessor ♥
Svar på tråden December bebis 2013