• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80

Ja ska vi boka det då? Tis v 6 hos dig miss kaos. Inboxa din adress så jag hittar. Tar bilen. Finns det plats för parkera?

• MissKaos

Det gör det. Inboxar

Plopps80 skrev 2014-01-22 17:35:25 följande:
    Ja ska vi boka det då? Tis v 6 hos dig miss kaos. Inboxa din adress så jag hittar. Tar bilen. Finns det plats för parkera?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Rutin..

Plopps80 skrev 2014-01-22 17:17:37 följande:
    Varför läkare miss k

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Åh en kolikskrikande baby ellrr bara trött.. pch en femåring sombinte vill sova och härmar. M Maken tränar basket. Nu sover båda barnen. Men svettig timma där . tänker åå mouri och fattar inte hur du pallar!

• moruri

Inatt sov en av mina bästa vänner och hennes dotter här, så tacksamt och mysigt! Hennes dotter går i ettan, vi hade "tjejklubben" och hon berättade om att hon fått kärleksbrev, så rart!
    Suger in alla happy, peaceful moments för att tanka energi. Jag är dessutom sån som inte kan sitta ner och ta det lugnt om det finns något att göra.. Gick all in och målade en fondvägg så fort de somnat i förrgår. Men men. 15 dagar kvar igen då, puh! Jag lever om än hårt.

• islandpeak

Du är grym moruri!!!! Jag håller på att gå under av sömnbrist o två stora pojkar som vi håller hemma från fsk för vi vill inte ha fler förkylningar.. Och då är pappan i huset ännu hemma... Dock är jag sjukt beroende av mina 7 h sömn och de har jag inte fått sedan Ingrid föddes. Tack o lov är hon supersnäll dygnet runt, bara lite vaken på natten :)

• MissKaos

Åh jösses.. båda ungarna vskna gråtandes. Tur gubben kom hem.. nu försöker han få Elsa somna.

• sarak
    Plopps80 skrev 2014-01-22 16:46:43 följande:
    Hur mycket sover era små runt 2 månader? Igår sov Ludwig 3 timmar i stöten och var vaken 1 timme och åt och var lite social. Han somnade för natten 18:30 och åt en gång vid 21. La honom i sin säng och han sov till 01:30 sedan sov han till 04:30 och efter det var det lite knorrigt med mkt amning till vi gick upp 07:30. Fattar inte hur han kan sova så mkt. La honom i vagnen vid 12:30 och han somnade där medan jag fixa lunch och han sover ännu. Vissa kvällar lever han iofs rövare och är vaken många timmar i rad fram till 24. Undrar när det blir lite mer stabilt. Vissa kvällar somnar han ju väldigt tidigt för natten. Rutinmänniskan längtar efter rutiner
    Rasmus blev 8 veckor igår. Sover nästan hela tiden. Från 21.00-04.00. Amning, blöjbyte, sover vidare till 6-7 någon gång. Sedan vaken och glad någon timme, sedan sover han till eftermiddag/kväll med korta undantag vid amning mm. Vaken lite mer runt 17-18. Det får gärna fortsätta så här, vi har det grymt bra! 
  • Förstaförsökaren26

Min Lill plutt som blev 3 veckor igår sover inte spec mkt MEN lyssna här - igår la vi oss 22 å kunde ligga i sängen till 10:18. Ammade var 3e timma å byte blöja men sen somnade vi om! OCH som pricken över i hon sov i sitt nest och vi tog oss en lur båda 2 på eftermiddagen :) kan inte minnas när jag sov så mkt senast!!

Svar på tråden December bebis 2013