• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • islandpeak

Ingrids ögon var oxå kladdiga när hon var sjuk, säkert förkylningen som spökar. Vi var vid hjärtläkaren idag och de gjorde ul på hennes hjärta. Allt såg jättebra ut och inte ens ett blåsljud! Mamman o pappan kunde andas ut

• MissKaos

Skönt! Lättnad!

Ja det blir ju lätt virus ner i ögat. Hoppas det ser ok ut imorgon annard får bvc skriva ut salva.. man tycker ju synd om bebisen. .

islandpeak skrev 2014-01-23 19:37:54 följande:
    Ingrids ögon var oxå kladdiga när hon var sjuk, säkert förkylningen som spökar. Vi var vid hjärtläkaren idag och de gjorde ul på hennes hjärta. Allt såg jättebra ut och inte ens ett blåsljud! Mamman o pappan kunde andas ut

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Förstår drt. Vad sa dom om det?

FiaFunderar skrev 2014-01-23 17:57:01 följande:
    Min lilla tös hade bara gått upp 50 gram på 9 dagar... Blir orolig faktiskt.

Jag är van vid en unge som går upp 250-300gram i veckan typ. Därför känns det konstigt och oroligt att den här går upp så lite.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • sarak

Våran träning av nacke har mer blivit träning av att vända sig. Tycker det ser lite läskigt ut, han liksom kastar sig, rädd att huvudet far för fort och han ska göra sig illa. Någon mer bebis som vänder sig? 

• Plopps80

Jösses vad mjölk jag har. Pumpade ut 125 ml ur båda brösten. Sambon prövade att ge flaskan och Ludwig åt 60 ml och somnade gott. Skönt att han tar flaskan. Då kan jag ge mig ut lite mer. Ska på bio med dottern och en kompis om ett par v.

• MissKaos

Åkte till allum köpcentrum åå fm idag. Kräktekord. Tom blöt blöja.. imponerande.

• MissKaos

Ska med testa det trixet. Vill till gymmet!

Plopps80 skrev 2014-01-24 11:31:55 följande:
    Jösses vad mjölk jag har. Pumpade ut 125 ml ur båda brösten. Sambon prövade att ge flaskan och Ludwig åt 60 ml och somnade gott. Skönt att han tar flaskan. Då kan jag ge mig ut lite mer. Ska på bio med dottern och en kompis om ett par v.

• MissKaos

Förresten. Min unge sög igång bröstet. La sig vsen och slurpsde i sig det som rann ut...latmask?

Svar på tråden December bebis 2013