• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • sarak
    MissKaos skrev 2014-01-24 13:27:51 följande:
    Förresten. Min unge sög igång bröstet. La sig vsen och slurpsde i sig det som rann ut...latmask?
    Haha. Rasmus gör något liknande. Suger tills han är mätt, sedan ligger han och slickar i sig det som fortsätter rinna. Lapar som en katt
  • MissKaos

Det blir blött..

sarak skrev 2014-01-24 14:04:11 följande:
    Haha. Rasmus gör något liknande. Suger tills han är mätt, sedan ligger han och slickar i sig det som fortsätter rinna. Lapar som en katt

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Krävs redskap?

FiaFunderar skrev 2014-01-23 21:59:55 följande:
    99kr plus frakt på plusbok.se såg jag här om dagen

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • sarak
    MissKaos skrev 2014-01-24 14:43:24 följande:
    Krävs redskap?
    Gymboll och hantlar. Dock inte direkt utan senare.
  • MissKaos

Vill inte köpa hem prylar.. tar för mkt plats! Är det då varje pass eller bara i vissa?

Längtar så efter träning nu! Avslagen är nästan slut oxj snart efterkoll. Sen så! Är ju van vid träbing 6dgr vecka innan grav.. känner mig som en degklump nu.

sarak skrev 2014-01-24 15:23:01 följande:
    Gymboll och hantlar. Dock inte direkt utan senare.

• sarak
    MissKaos skrev 2014-01-24 15:46:22 följande:
    Vill inte köpa hem prylar.. tar för mkt plats! Är det då varje pass eller bara i vissa?
    Längtar så efter träning nu! Avslagen är nästan slut oxj snart efterkoll. Sen så! Är ju van vid träbing 6dgr vecka innan grav.. känner mig som en degklump nu.
    Övningarna med bollen går att göra även utan. Kolla om boken finns bibblan. Det fanns den här. Så kan man börja med första övningarna utan att köpa någonting. Det är främst övningarna som ska åtgärda magmuskeldelningen som jag tror är nyttiga. Sedan kan man ju köra på med vilken träning som helst, behöver ju inte vara mammaträning
  • corky
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-01-23 19:26:18 följande:

Ni som blev snittade har ni kvar nåt plåster på ärret å smörjer ni det med något?!

Har blivit rekommenderad att tejpa ärret bara. Läste nånstans att det ska göras ett halvår.
  • Plopps80

Har boken men har inte börjat. Har säckat igen totalt. Ligger på soffan och ammar medan jag äter godis. Förfärligt :/ Hur är era bebisar på kvällen? Är de oroligare än under dagen, vill de äta oftare? Ludwig är ofta orolig och vill helst äta hela tiden. Det bränns ju i brösten! Denna kvällsoron började runt 5 veckor. Han är nu 9 veckor. Längtar så tills det är över är såå trött på kvällarna vill ha lugn och ro!

Svar på tråden December bebis 2013