• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Jis

Jag kör 4 gånger i veckan, 1 step up, ett tabata styrka/kondition, 1 box och 1 pass på gymmet m styrka/kondition. Har kört i 3 veckor och känner att det verkligen tar! Super härligt! Har återkontroll på tisdag.

• corky
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-01-24 18:52:31 följande:

Corky - ok tack för svaret! :) har nämligen inte fått några direktiv alls men de låter vettigt att man ska tejpa!

Hur känner du dig runt snittet? Jag har tappat känseln ovanför, ända upp till naveln. Undrar om jag nånsin kommer få tillbaka känseln..
  • Repan
    Plopps80 skrev 2014-01-24 18:53:52 följande:

Har boken men har inte börjat. Har säckat igen totalt. Ligger på soffan och ammar medan jag äter godis. Förfärligt :/ Hur är era bebisar på kvällen? Är de oroligare än under dagen, vill de äta oftare? Ludwig är ofta orolig och vill helst äta hela tiden. Det bränns ju i brösten! Denna kvällsoron började runt 5 veckor. Han är nu 9 veckor. Längtar så tills det är över är såå trött på kvällarna vill ha lugn och ro!

Från 5 v nu mycket knöligare på kvällen, vill amma mer, ondare i magen, svårare o komma till ro, vill bara vara på nån av oss osv
  • Repan
    MissKaos skrev 2014-01-24 13:27:51 följande:

Förresten. Min unge sög igång bröstet. La sig vsen och slurpsde i sig det som rann ut...latmask?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Haha händer här med! Fast när han gör så blir han helt nedsprutad i ansiktet :))
  • Förstaförsökaren26

Corky - oj :( jag har känsel men ovanför så känns det lite mindre. Min barnmorska sa att känsel kan försvinna men att den brukar återkomma inom 1 år.

• MissKaos

Godis är gott. Äter med enmassa! Bordeväts bättre men men det kommer!

Mina bröst.. hon suger på höger. Vänster gör ont och läcker det rinner till fort ocj mkt. Mindre bekymmer med det kväll än natt o dag.

Försöker njuta av min bebis så mkt det går. Det är sista chansen och hon doftar ljuvligt och dom där ögonen. Mittcsamvete är sonen som får förlite tid.

Har boken men har inte börjat. Har säckat igen totalt. Ligger på soffan och ammar medan jag äter godis. Förfärligt :/ Hur är era bebisar på kvällen? Är de oroligare än under dagen, vill de äta oftare? Ludwig är ofta orolig och vill helst äta hela tiden. Det bränns ju i brösten! Denna kvällsoron började runt 5 veckor. Han är nu 9 veckor. Längtar så tills det är över är såå trött på kvällarna vill ha lugn och ro!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Min baby sover bra åå natten men oroligt. Hos mig. Så nu jar jag sovit kasst.. *trött* tror det är gaser som ställer till det. Idag har hon sovit nästan hela dagen undrar hir natten blir?

• siolina

Jag tycker jag hinner med min bebis rätt bra, utan att försumma dottern. Imorgon ska vi på en dansföreställning hon och jag, och äta lunch efteråt. Idag har jag legat i sängen större delen av dagen och gosat med lillen. Behövde vila så det var skönt. Men jag hinner inte med så mycket annat än barnen. Rör mig mellan förskolan, affären och hemmet, typ.

• MissKaos

Känns så på kvällarna. Nu har jag lagt honom och gosat så mu var han nöjd. Han vill leka när hon äter. Det blir bättre, hon växer ju snart. Han är bortskämd med massor av tid innan! Nästa vecka börjar han gå mindre på fsk har saker planerade kommande lediga dagar. Det blir bra.

• sarak
    Tror jag har världens tröttaste bebis. Han har sin vakentid kl. 6-8 och 14-17. Resterande tid sover han. Är 9 veckor på tisdag. Är aldrig så att han vill äta hela tiden längre. Äter på 5 minuter, rapar, spyr upp hälften och somnar om. Han har varit lite knölig och inte velat ta höger bröst ett par dagar. Mjölken kommer fortare där, han hinner inte svälja, sätter i halsen, får mjölk i ansiktet, blir arg... Jag har inte orkat bråka utan han har fått ta bara vänster ett tag, så har jag pumpat höger morgon och kväll. Och idag har han tagit höger ett par gånger utan problem, skönt! 
Svar på tråden December bebis 2013