• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Är det minifoam? Tar ett par dagar innad eet får effekt! Kan ju ge sig ändå om det var det di åt.

Förstaförsökaren26 skrev 2014-01-25 15:18:07 följande:
    Åhh då ska jag hålla mig borta från nougaten!! Lök visste jag å choklad men inte nougat :( åhh min lilla plutt!! Ja hon sparkade med benen hårt å var alldeles stel :( gav henne droppar å nu är hon mer tillfreds, sover i min famn!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Ska lägga upp bild på min prickiga bebis..

Testat windi på henne. Oj vad det pös!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Tydligt att Ludde är i ett utvecklingssprång. Han är 9 veckor idag. Han vill äta oftare och kan inte ligga själv en minut idag. Han sover väldigt bra själv vanligtvis. I natt ville han äta varannan timme mellan 02-07:30. Det är ju kul efter språnget men jobbigt när det håller på.

• Repan
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-01-25 15:37:38 följande:
    Köpte semper, vår BVC sköterska rek dom. Är de andra bättre?!
    De har helt olika effekt, du kan ta båda. :)
    Bebis BF 20 december 2013
  • moruri

Hmm, tänkte bara göra er lite uppmärksamma om att minifoam är tydligen förbjudet i typ hela Norden förutom Sverige. Tror de va nå konserveringsmedel eller så som inte är bra i det.. Minns inte exakt. Men använde det till Ferdinand innan jag läste om att det inte var så bra. Känns fel att ge något som är förbjudet i grannländerna. Tror sempers och magmassage is the shit!

• moruri

Min bebis har också blivit superprickig i ansiktet. Trodde de va hormonprickar först men nu blir jag osäker då det är så mycket. Ska till Bvc på måndag så får se vad de säger.

• FiaFunderar
    moruri skrev 2014-01-25 18:33:06 följande:

Hmm, tänkte bara göra er lite uppmärksamma om att minifoam är tydligen förbjudet i typ hela Norden förutom Sverige. Tror de va nå konserveringsmedel eller så som inte är bra i det.. Minns inte exakt. Men använde det till Ferdinand innan jag läste om att det inte var så bra. Känns fel att ge något som är förbjudet i grannländerna. Tror sempers och magmassage is the shit!

Japp vi ratar det här hemma efter att ha läst innehållsförteckningen!!

Hon på bvc tyckte vi gjorde rätt som tog bort minifom och bara ger sempers droppar
  • sarak
    moruri skrev 2014-01-25 18:33:06 följande:

Är du säker på att det är så fortfarande? All info jag hittar om det är typ från 2006. Tänker att dom kan ha tagit bort konserveringsmedel som var anledningen till att det inte rekommenderades?
  • siolina

Min unge äter inte bara ofta, utan typ hela tiden. När han får ersättning kan han sova i två-tre timmar efteråt om han inte kommer för nära brösten men när han ammar så vill han gärna äta hela tiden. Typ lattja lite, äta lite och sova en kortis, sen nytt varv. Fortfarande långt ifrån rutiner. Men han sover hyfsat på nätterna iallafall. Tyvärr gör inte jag det eftersom han är täppt i näsan på nätterna och sover oroligt om han inte får äta typ hela tiden.

Svar på tråden December bebis 2013