• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2014-01-24 20:29:33 följande:
    Känns så på kvällarna. Nu har jag lagt honom och gosat så mu var han nöjd. Han vill leka när hon äter. Det blir bättre, hon växer ju snart. Han är bortskämd med massor av tid innan! Nästa vecka börjar han gå mindre på fsk har saker planerade kommande lediga dagar. Det blir bra.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Exakt så känner jag på kvällarna. Ludwig är vaken och orolig och jag ammar mkt. Sitter lixom fast. Har nattat dottern ett par nätter å det är mysigt. Men samvetet gnager i mig!! Hon har alltid stått i centrum och jag har haft massa tid för henne i 6,5 år.
    sarak skrev 2014-01-24 23:02:28 följande:
    Tror jag har världens tröttaste bebis. Han har sin vakentid kl. 6-8 och 14-17. Resterande tid sover han. Är 9 veckor på tisdag. Är aldrig så att han vill äta hela tiden längre. Äter på 5 minuter, rapar, spyr upp hälften och somnar om. Han har varit lite knölig och inte velat ta höger bröst ett par dagar. Mjölken kommer fortare där, han hinner inte svälja, sätter i halsen, får mjölk i ansiktet, blir arg... Jag har inte orkat bråka utan han har fått ta bara vänster ett tag, så har jag pumpat höger morgon och kväll. Och idag har han tagit höger ett par gånger utan problem, skönt! 

Ludwig sover ca 3-4 timmar mitt på dagen. Resterande är det någon timme här och där. De senaste kvällarna har han inte slitit i bröstet utan somnat vid 22-23 vid amning. Hoppas oroligheten e på väg förbi.
  • Förstaförsökaren26

Åhh jag har haft en såååå ledsen tjej här hemma. Sen 22 igår så har det varit tårar å skrik. Enda som tröstar är bröstet å att man går runt med na. Men från att ligga å amma till att man ställer sig upp så gallskriker hon :( har köpt hem droppar om det är lille magen som krånglar. Åhh jag hatar när hon gråter hjärtat går sönder!! Skiter i att jag inte har sovit en blund inatt men lilla tuffsa :(

• Plopps80
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-01-25 10:36:24 följande:
    Åhh jag har haft en såååå ledsen tjej här hemma. Sen 22 igår så har det varit tårar å skrik. Enda som tröstar är bröstet å att man går runt med na. Men från att ligga å amma till att man ställer sig upp så gallskriker hon :( har köpt hem droppar om det är lille magen som krånglar. Åhh jag hatar när hon gråter hjärtat går sönder!! Skiter i att jag inte har sovit en blund inatt men lilla tuffsa :(

Har du ätit något gasbildande?
  • Plopps80

I nougat är det både nötter och choklad vilket bebisar kan reagera på. Lök är väldigt gasbildande. Jag kan inte äta någon choklad för då blir Ludwig jättegasig. Tror blandningen av lök, nougat och choklad blev för mkt. Har hon lugnat sig?

• MissKaos

Kan vara. Drar hon knäna mot magen alt spänner dom rakt ut? Typiskt magont.

Testa att massera magen lite med olja -mer dom smekningar- tempa henne och ta knäna mot hennes mage det kan evt hjälpa.

Förstaförsökaren26 skrev 2014-01-25 14:53:40 följande:
    Vi har haft marknad här å jag har ätit nougat.. Kan det vara dom?! :S

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Efter vag fl har jag inte okkänsel på magen heller. Skumt!

corky skrev 2014-01-24 19:05:50 följande:
    Hur känner du dig runt snittet? Jag har tappat känseln ovanför, ända upp till naveln. Undrar om jag nånsin kommer få tillbaka känseln..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Förstaförsökaren26

Åhh då ska jag hålla mig borta från nougaten!! Lök visste jag å choklad men inte nougat :( åhh min lilla plutt!! Ja hon sparkade med benen hårt å var alldeles stel :( gav henne droppar å nu är hon mer tillfreds, sover i min famn!

Svar på tråden December bebis 2013