• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • lije

Spökplumpen: vad väger du och hur lång är du (om du vill säga :)
    Är ju segt när man inte har jättemkt att gå ner! Men det är ju bra att ta några dagar att skriva upp ich kanske räkna hur mkt kaloriernas äter!
    Min våg kan bete sig så oxå!

Jag har varierat dagar, ibland två i rad, ibland 3 per vecka ibland två! Detta beroende på vad jag ska göra under veckan!
    Äter 20 G havregryn t frukost( gröt) och några hallon och lite mjölk! 100 G torskfike m 20 G citronsås (arla) och 100 G blomkål t lunch alt kycklingfile och sallad lr så! Tomatsoppa är bra oxå tycker jag! Sen lägger jag lite kalorier på mjölk i kaffet :)

• spökplumpen

Lije: Det är lugnt, jag skäms inte för vikten. Jag är 1,65 m och vägde imorse 65,9 varav 18,7 kg fett. 28,4 % kroppsfett som nästan allt sitter på överkroppen och då främst magen. Det svåraste med att regga maten är ju att vara ärlig och äta så som man brukar. Så fort vågen åker fram är det lätt att hålla igen när man ser allt svart på vitt vad man stoppar i sig. Men jag skriver iaf bara ner allt nu och räknar ut först ikväll just för att inte fuska och sluta innan jag normalt hade gjort det.

• lije

Då har du ju inte jättemycket att gå ner (tänker jag :) så det går ju lite trögare! Jag är bara 160 och väger ungefär som du så jag har några fler kilon kvar!

Jo det är ju lättare att stoppa när man väger maten! Iaf för mig som vet ungefär hur mkt kalorier det är i mat, eftersom jag hållt på VK!

• Carmelina

Spökplumpen: själv ställer jag mig flera gånger på vågen och tar det som visar minst! :)

• Carmelina

-1,2 idag och jag passerade 10 kilosstrecket. Hurra!!! Tyvärr är jag fortfarande efter i min planering och borde gå ner 2,5 kilo innan maj är slut. Men jag tänkte nog nöja mig med 1,5 det bör gå om jag inte börjar äta allt jag ser igen :)

• spökplumpen
    lije skrev 2013-05-15 17:19:00 följande:
    Då har du ju inte jättemycket att gå ner (tänker jag :) så det går ju lite trögare! Jag är bara 160 och väger ungefär som du så jag har några fler kilon kvar!

Jo det är ju lättare att stoppa när man väger maten! Iaf för mig som vet ungefär hur mkt kalorier det är i mat, eftersom jag hållt på VK!
    Jag höll igen lite, tog tex inget jordnötssmör som jag vanligtvis tar lite till mitt te men i övrigt har jag varit ganska ärlig tycker jag. Och med det jag äter så borde jag gå ner mer än jag gör tycker jag. Men jag kan ju inte tvinga fram det med bara ren viljestyrka.  

Funderar på om jag skulle testa fasta imorgon, men bara tanken på det gör mig skithungrig redan nu!  
    Carmelina skrev 2013-05-15 20:04:07 följande:
    -1,2 idag och jag passerade 10 kilosstrecket. Hurra!!! Tyvärr är jag fortfarande efter i min planering och borde gå ner 2,5 kilo innan maj är slut. Men jag tänkte nog nöja mig med 1,5 det bör gå om jag inte börjar äta allt jag ser igen :)
    Härligt! Grattis! De där jämna talen är så underbara att ta sig förbi!  
  • lije

Grattis carmelia :) bra jobbat!!
    Spökplumpen: vad slutade det på när du räknade ihop det?

Igår var jag rätt hungrig under fastan faktiskt men det gick! Imorse var det minus 0,6 tror jag! Kommer inte ihåg vad jag låg på förra veckan! Men 64.4! 1.6 kilo till så är jag på 62 kilos strecket!! Kanske går ändå :)

• spökplumpen

Lije: Allt fanns inte med på den sida jag använde för att lägga in allt, men av det som gick att lägga in blev det 1400 kcal. Totalt sett vet jag inte riktigt orkade inte räkna ut det manuellt heller, men garanterat under 2000 kcal iaf. Brände 2758 enligt min stegräknare men egentligen mer eftersom den räknar mina barnvagnspromenader med 35-40 kg last som en vanlig promenad. Hade iaf gått ner 0,6 kg imorse.

Och nu sitter jag här hungrig för jag har gjort slag i saken och FASTAR!! Knappt att jag kan tro det själv.  Blev surare än vanligt på grabbarna vid frukostbordet och insåg själv att jag nog överreagerade när de krånglade men jag vet ju vad det beror på iaf. Snart ska jag iväg och få lite behandling, massage samt akupunktur, och sen är det bara hem och hämta vagnen och knata iväg till dagis för att hämta barn. Så min plan är att äta ett ägg med lite bregott nu innan jag ska iväg för annars får jag inte mat förens vid 15. 

• lije

Efters du gått ner så är du ju på rätt väg! Jag brukar ligga på 1300-1500 när jag vill gå ner!
    Spännande med fastan, som sagt första dagarna kan vara lite jobbiga! Varmt te/soppa fyller ut ich mättar oxå :)

• spökplumpen

Jag känner mig lite snurrig men annars har det gått lättare än jag trott. Nu ska jag ta och knata ner på stan till, som jag brukar säga, min kines. Den största utmaningen idag känns nästan som är att undvika min pepsi Max. Jag tar två flugor i en smäll och försöker vänja mig av med läsken, som jag annars är hooked på fast jag vet hur dåligt det är för kroppen.

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor