• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • spökplumpen

Jag tuffar också på. Försöker hitta nån slags balans med ätandet, men det går inget vidare. Behöver riktlinjer att hålla mig till och det har jag inga i dagsläget. Vågen fortsätter att gå uppåt, men tids nog måste det väl vända? För jag vägrar att acceptera att strikt lchf-kost är det enda sättet att tappa i vikt. Jag är så less på den maten nu och jag vill att vi ska kunna äta samma mat hela familjen.

• Fru Mamma

Spökplumpen: bra att du kämpar på, iallafall! Det vänder nog snart, ska du se!

• hjärtemamma
    spökplumpen skrev 2013-06-12 15:15:11 följande:
    Jag tuffar också på. Försöker hitta nån slags balans med ätandet, men det går inget vidare. Behöver riktlinjer att hålla mig till och det har jag inga i dagsläget. Vågen fortsätter att gå uppåt, men tids nog måste det väl vända? För jag vägrar att acceptera att strikt lchf-kost är det enda sättet att tappa i vikt. Jag är så less på den maten nu och jag vill att vi ska kunna äta samma mat hela familjen.

Konstigt att vågen bara går uppåt, men som du själv sa, det måste vända snart. Fortsätt att kämpa
  • hjärtemamma

Nu borde det väl nästan ha gått 8 veckor sedan start och jag är nyfiken på hur det gått för alla. Själv kämpade jag på i fyra veckor och gav verkligen järnet, sen försvann motivationen i samband med att jag började jobba igen. Trots det har jag åtminstone gått ner 5kg och det är väl bättre än inget.

• Fru Mamma

Hittills (alltså fram till i måndags när jag vägde mig helt i onödan och heeeelt insåg att jag inte kan äta utan att räkna kalorier om jag inte vill "rasa" upp i vikt) har jag gått ner 8,3 kilo, så ca 1 kilo i veckan :) visserligen inte lika mycket som jag hade hoppats på, men ändå ett väldigt bra resultat! Men jag kommer (som ni alla vet) hänga mig kvar här, som en liten igel, tills jag nått min målvikt.

• Carmelina

Fru mamma: det går fortfarande åt skogen. Men nu har jag snart ätit upp allt som finns hemma så då blir det kanske lite lättare igen. Det är verkligen dags nu. Vill inte lägga av nu ju!!

• Carmelina

Hjärtemamma och fru mamma: det är ju jättebra resultat!
    Tror att jag ligger på samma. Lite drygt 5 kilo gick jag ner.

• Carmelina

Okej, idag ska jag äta vettigt heeeela dagen lång. Frukt och keso till frukost. Gårdagens lax till lunch och något med kyckling till middag. Dessemellan frukt och morötter in jag är hungrig.

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor