• Anonym (TS)

Borderline

MikanM skrev 2013-09-23 11:52:01 följande:

Det är tanken från läkaren för länge sedan,men jag har ju haft ett eget förråd som nu är slut,så vi får se hur det går....

Ok, hur gick gårdagen utan de?

Jag tar mina stesolid sällan, då jag verkligen inte vill hamna i ett beroende med de, så högst 1gång/veckan.

Hoppas du kan komma ur det.   
  • Anonym (TS)
    Anonym (Misstänker) skrev 2013-09-23 12:18:25 följande:
    Tycker ni att jag ska ringa psykiatrin och be dem skynda på? Och vad ska jag säga då? Usch är jättejobbigt :/

Det skadar aldrig att höra sig för, om de kan påskynda. Men som jag skrev, blir det akut med självmordstankar eller självskadebeteende, ring eller uppsök akutpsyk.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Gränsland) skrev 2013-09-23 16:20:27 följande:
    Idag har jag varit och träffat en läkare på Psyk. Fick utskrivet Fluoxetin, som jag ska börja med imorgon. Läste lite på FASS om dom, blev lite avskräckt, men men. Inte säkert man får alla dom biverkningarna som står där, håller tummarna.
    Hon skicka dessutom remiss till MBT-teamet och ringde dagvården där jag ska få gå 3 dagar i veckan för att hantera ångesten tror jag det handla om. ^^

Fluoxetin har jag tagit, funkade bra ett tag. Hoppas du får bra hjälp av de!

Va bra att du verkar få hjälp från MBT snart   
  • Anonym (TS)
    Anonym (Misstänker) skrev 2013-09-23 21:14:47 följande:
    Skickade precis ett mail till psykiatrin och förklarade hur jag mår, hoppas på svar imorgon. Usch nu ska jag tröstäta och gråta..

Hur mår du idag? Fick du ett svar på mailet? 
  • Anonym (TS)
    Anonym (Misstänker) skrev 2013-09-24 13:21:38 följande:
    Åh jävla skit, sover bort varje jävla dag. Vaknade vid halv tio imorse när psykiatrin ringde men inte fan steg jag upp efter det utan la mig på nytt och vakna nu! Mina matvanor är åt helvete när jag sover bort dagarna, igår åt jag vanlig mat en gång och resten glass. Nu är jag vrålhungrig men vill inte stiga upp alls pga ångest. Men måste iväg och handla och sen läsa hundratals sidor inför skolan imorgon. Har skjutit upp det in i det sista och jag som sa till psykiatrin imorse att skolan går helt okej, så fan heller. Ena stunden känner jag att det är helt hopplöst och vill hoppa av, i nästa känner jag att jag ska fixa det hur svårt det än är för att sen slänga iväg böckerna och tycka att det är lika att ge upp hela livet..

Det låter inge vidare, jag har tur som har barn som måste till skolan, så jag är tvungen att stiga upp, annars hade nog jag också legat kvar. Men jag har haft perioder då jag inte alls kom upp ur sängen och min man har fick stanna hemma från jobbet. Lagom kul! Men då blev jag inlagd på psyk också. Gick inte hur jag än försökte. Jag var tröstlös och hade mycket självmordstankar/planer (ett försök) på den tiden. Jag var en klar fara för mig själv. Känner att det som håller mig ovanför ytan är mina barn.

"Bara" att ta nya tag imorgon, vet att det är långt ifrån så enkelt, men kämpa på, skickar styrkekramar    
  • Anonym (TS)
    MikanM skrev 2013-09-24 09:26:17 följande:

Gick ok igår, är skakig idag.

Idag hade jag behövt dem då jag ska på möte på jobbet och få en skriftlig varning för 3 dagars otillåten frånvaro som det så fint heter.
    (Missade att jag skulle jobba en dag då jag tittat fel på schemat och 2 dagar utan sjukintyg)

Håller på och jagar läkaren för att få en remiss till KS och borderlineenheten.

Håller på att helrenovera min mun och drog innan sommaren ut mina 4 framtänder,har protes där nu och saknar fler tänder på sidorna där jag ska få broar.

Känns som det är lite mycket nu.....
    Skulle behöva något lungnande nu  
    Otrevliga samtal, hoppas det gick bra?!

Visst brukar allt hopa upp sig till en och samma vecka typ, jag hade så förra veckan, 3 läkar/psykolog samtal, terapin, andra vård möten, var helt slut i huvet på fredag, en som inte har dessa problem kan inte riktigt förstå hur det blir för oss. Jag har såna koncentrationssvårigheter också, och social fobi..så det var en enorm prövning. Alla möten är ifs olidligt jobbiga, samma med terapin med psykologen, (och gruppterapin) är heeeelt slut i huvudet efteråt, så när jag kommer hem somnar jag sittandes i soffan. Suck  
  • Anonym (TS)
    Anonym (Misstänker) skrev 2013-09-24 18:19:48 följande:

Tog en promenad och handlade och nu känns det bättre, ska laga mat och försöka plugga. Tappar koncentrationen så lätt bara. Hur är det att ha barn? Får de "lida" nåt över att du är sjuk? Jag vill verkligen ha barn, när jag är klar med skolan.

Känner igen mig i att lätt tappa koncentrationen.

Det är ärligt talat Väldigt jobbigt, har en bråkdel av den orken som jag borde ha till 3 barn. Som tur är har de en pappa som är aktiv och engagerad i de.   
  • Anonym (TS)
    MikanM skrev 2013-09-28 16:50:31 följande:
    Hej!
    Någon som vet några bra länkar eller annan bra info som är lätt att förstå om borderline.
    Dels till mig själv ,men även maken och tonårsbarnen.

Tack på förhand

Jag tittade på denna dokumentären för ett tag sedan på youtube, visserligen på engelska men den är ganska bra

">

• Anonym (TS)

Hittade även denna, ska själv titta på den, inte sett den ännu

">

• Anonym (TS)
    MikanM skrev 2013-10-04 12:03:25 följande:
    Har fått min remiss godkänd på Borderlineenheten på KS och fått en tid den 18/10,JIPIEEEE 😄ðŸ?‰!!!!

Va bra!!!!!
Svar på tråden Borderline