• Anonym (TS)

Borderline

Anonym (BD ADHD) skrev 2013-11-04 09:43:16 följande:
    när jag blir riktigt arg eller så kan det falla bort vissa delar för mig, men mer ett par minuter..

Ja joo så kan det vara för mig också, men denna period var det extremt och lång tid, mycket obehagligt :/
  • Anonym (TS)

Nu är ALLT helt jävla SVART igen

• Anonym (TS)
    Anonym (Mio) skrev 2013-11-04 21:35:51 följande:
    Hej. Jag måste bara fråga; 1. var det ett medvetet val för er att skaffa barn? 2. På vilket sätt tror ni att ni brister i er omsorg om barnet/n, eller tror ni inte att Borderline påverkar hur ni tar hand om barnet? Önskar er alla ett stort lycka till!!

Visste inte om att jag hade Borderline för 12år sedan, hade inte skaffat 3 barn, högst 1 med vetskapen om hur jag mår. Ja min diagnos påverkar barnen indirekt, att ha en mamma som inte orkar engagera sig så mycket, kan ju inte annat är påverka en, sen är jag kärleksfull mot de, (har aldrig varit ett problem) men att orka göra så mycket mer än så, tyvärr inte. Inte konstigt att jag har ständigt dåligt samvete
  • Anonym (TS)
    Anonym (Misstänker) skrev 2013-11-13 15:49:18 följande:
    Har idag fått utskrivet imovane, sertralin och atarax. Kommer eventuellt bli sjukskriven också, ska vänta och se vad försäkringskassan säger. Jag har läst lite om medicinerna och som jag förstår det tycker de flesta att atarax är värdelös. Ska i alla fall testa dem ett tag och se om det funkar. Ska börja på måndag, tänkte festa i helg. Tänkte även hoppa av skolan på måndag, jag pallar inte med det längre. 

Hur går det för er andra? Är det någon av er som har testat nån av medicinerna jag har fått? 

Jag har upplevt de värsta två veckorna i mitt liv, började ju med en ny medicin som totalt fuckade upp mitt liv, med både självmordstankar och självskadebeteende (skurit mig) Så heja mig!!!

Atarax är värdelöst, hoppas det hjälper dig, för mig var det som att äta sockerpiller. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (Misstänker) skrev 2013-11-13 21:13:43 följande:
    Hoppas verkligen det blir bättre för dig, har du slutat med medicinen? 

Ja jag tycker det verkar som att Atarax inte hjälper för någon. 

Hade världens breakdown i dagarna 3 typ, jag var helt galen. Jag grät NONSTOP i 1 dygn, inte lite tårar utan storbölade, trodde på riktigt att alla var emot mig på något sätt, ville bara bort, skar mig som sagt några gånger, brukar inte göra det annars, så jag kopplar det helt till den hemska medicinen. Det konstiga är att jag har tagit just den medicinen innan, vet att jag mådde dåligt då också men denna gången var det något heeeelt annat, min värld var fucked up. Bröt ihop på gruppterapin, men idag (dagen efter) mår jag hyffsat konstigt nog, så nu är frågan om jag ska sluta ta de eller har det vänt åt rätt håll igen. Läkaren tyckte jag skulle sluta med de..hmm..svårt...för tänk om det nu börjar hjälpa och så kanske jag byter till en annan sort och får genomgå samma helvete igen Gråter Så just nu, ingen aning?

Ja Atarax...inget jag rekommenderar men en del har såklart hjälp av de, annars hade de knappast varit kvar på marknaden :) 
  • Anonym (TS)
    Anonym (Stefan) skrev 2013-11-05 11:10:57 följande:
    Det här låter kanske som en kliché; men det finns faktiskt barn som växer upp utan kärlek. Det skulle kunna vara MYCKET värre för dina barn, de har iaf en mamma som älskar dem.

Jag vet, det låter inte vettigt - men det är faktiskt så. Hellre oengagerad mamma som älskar mig, än en engagerad mamma som egentligen inte tycker om mig.
    Tror inte jag svarade på ditt inlägg, inte riktigt varit mig själv den sista tiden, sorry Drömmer

Tack, ja jag hoppas innerligen att det stämmer, det sista jag vill är ju att mina barn tar skada, sen tycker jag inte det är någon hemsk nackdel för de att se hur man faktiskt kan må psykiskt, då kanske de har bättre känsla för andra i vuxen ålder, som mår dåligt :) 
  • Anonym (TS)
    Anonym (Issi) skrev 2013-11-14 08:16:39 följande:

Atarax funkar inte alls på mig heller.

TS, vad står du på för mediciner? 

Jag står just nu på Voxra (antidepp)

Propavan (insomningstablett)

Stesolid (beroendeframkallande, som jag tar bara vid behov, just nu har jag varit tvungen att ta dagligen, för att öht fungera) och sen

Lamotrigin (stämningsstabiliserare,vanligt för oss som är bipolära, har även det, inte "bara" borderline) så det är just Lamotriginen som jag blev helt crazy av, nu är bara frågan vad jag ska göra med det, eftersom just mår jag hyffsat, däremot går jag på högvarv, känner mig manisk :/ Usch va jobbigt det är när allt bara är upp o ner Gråter
  • Anonym (TS)
    Anonym (skruttan) skrev 2013-11-14 15:58:28 följande:
    Har precis hittat hit...

Har inte fått diagnosen än, men är under utredning. Blir väldigt förvånad om dom kommer fram till något annat än Borderline. Har varit sjukskriven i snart 6 månader...

Äter Venlafaxin och Lamictal. För att sova äter  jag också Propavan och Imovane. Har även Oxascand utskrivet som behovsmedicin. 

Välkommen hit
  • Anonym (TS)
    Anonym (Stefan) skrev 2013-11-14 22:23:15 följande:
    Jag vill inte gå in för mycket i detalj (vill inte outa mig) men en väldigt nära person till mig har vuxit upp i precis de omständigheterna som jag talade om tidigare. Föräldrarna brydde sig inte, och bryr sig inte än idag. Personen i fråga har mått otroligt dåligt av det, och mår än idag dåligt.

Så jag tror nog allt dina barn har tur som har dig. :) Och jag håller med om det du skrev i sista stycket.

Tack för ditt svar, det kändes riktigt bra

Ja jag tror att man kan lära sig ganska mycket extra av livet om man brevid får se hur svårt livet kan vara, att det verkligen inte är bara en dans på rosor utan man kan få kämpa hårt för att må bättre. Empatiförmågan får tränas ytterlilgare.

Nu kan detta vara ett lite konstigt ex. men jag är uppvuxen "med" en 99,9% frånvarande pappa (träffat honom 3ggr under min uppväxt) han var grovt alkoholiserad, där det lilla pengar han tjänade på lite strö jobb söp upp. Jag kan inte vara arg på honom, (många har frågat mig, är du inte bitter för att han "struntade" i dig???) NEJj jag kan inte vara bitter när jag vet hans bakgrund, han blev misshandlad av sina föräldrar, hamnade väldigt snett tidigt i livet. Ska jag sparka på den som redan ligger??
    Så idag (alltid varit så) när jag i vardagen möter grovt alkoholiserade människor (som sitter på parkbänken och dricker dagligen) känner jag extra för just de. Jag ser min pappa i de, alla de har en historia i ryggsäcken, hur de hamnade där, varför de inte klarade av att ta sig upp. Börjar någon prata med mig på bussen pratar jag med de som med vem som helst, jag hjälper varje vecka en man som nu går med rullator upp på bussen, han är tacksam kan jag lova Det känns skönt i själen!

Idag lever min pappa på ett vårdhem efter en massiv stroke, han kan i stort sett lyfta ena armen och tala några enstaka ord, klarar sig alltså inte ensam. Ska även tillägga att han också har diagnoser bla. bipolär (som jag)  

Så förståelsen kan öka extra om man ser, eller rättare sagt VILL se vad som ligger bakom människors öden. Samma med oss psykiskt sjuka, vi har inte valt att leva med dessa diagnoser och depressioner.       
  • Anonym (TS)
    Anonym (maskrosbarnet) skrev 2013-11-14 23:17:56 följande:
    min pappa var psykisk sjuk men han brydde sig. Tog ändå det hårt. Det tar på barnen när föräldrarna mår dåligt. Barn visar inte det dom skyddar sina föräldrar. Vilket ska vara tvärtom. Lämna barnen hos någon pålitlig. Mormor farmor kanske, därför för mycket kan göra så att de själv får problem senare.
    Jag hoppas att ni kämpar på!

Vad menar du med att lämna de till mormor/farmor? Att de ska flytta dit på heltid eller? I mitt fal har jag en 100% närvarande och aktiv pappa som gör det jag inte klarar av, vi hjälps åt. Sen om man är ensamstående och det spårar ur totalt, att de verkligen tar skada bör man be om hjälp i sin föräldraroll, (det borde en del andra föräldra också göra, med ett eller psykisk ohälsa)  det behöver inte betyda att barnen måste flytta bort. Det finns olika hjälp man kan få tex. genom soc. För soc tar inte barnen i de allra flesta fall om man säker hjälp självmant, berättar vad man behöver osv.

Men jag kan ha missuppfattat dig?  
Svar på tråden Borderline