• Anonym (TS)

Borderline

Här samlas vi som antingen har diagnosen eller är under utredning för diagnosen Borderline, men även anhöriga till personer med Borderline är Välkomna :)

Jag har haft diagnosen i 3år, är sjukskriven och går i MBT terapi (grupp & individual)

Finns det fler?       

• Svar på tråden Borderline
  • Anonym (TS)
    MikanM skrev 2013-12-30 02:52:46 följande:
    Du ber kuratorn på sjukhuset om hjälp

Håller med, be hjälp av någon på sjukhuset
  • Anonym (TS)
    fluu skrev 2013-12-28 22:23:36 följande:
    Jag fick för 1,5 år sedan diagnoserna autism och ADHD, men nu har min läkare(ny) börjat tvivla på att utredningen gjordes korrekt och vill börja utreda borderline.... är det så lätt att göra fel?

Hej och Välkommen hit!

Lätt vet jag inte men just ADHD har liknande symptom som borderline. Dessutom kan man ha de diagnoserna samtidigt.
  • Anonym (TS)
    Anonym (anonym) skrev 2013-12-29 20:05:10 följande:
    Hej igen idag skulle hon hämta sina grejer i min lägenhet men redan på tåget sitter hon och säger att dom e tillsammans hemma börjar hon vända och vill diskutera o jag sägerva ska vi diskutera du ska bara hadina grejer sen gå.jag saknar barnen säger hon då oki säger jag det har du inte visat dom två senaste veckorna. Hon bryter ihop och går skickar ett avskeds sms jag har en extra nyckel så går ner.hon börjar gapa o skrika o kasta saker efter mig.hon ringer den andra killen som hämtar henne o kör henne till hennes kompis där hon tar en ny överdos ringer mig o vill att jag ska komna in till akuten för hon e trygg med mig säger hon. Nu sitter jag här hon har tagit överdos igen och hon säger att hon vill va med mig och älskar mig o frågar va jag vill. Han betyder ingetför mig säger hon ville bara fly. Va skajag säga säger jag fel kommer hon skrivas ut o ta en ny överdos säger jag att jag vill försöka ljuger jag ju jag vill ju att hon ska ta tag i allt o sluta ljuga först då kan vi diskutera hur vi ska göra hon har sårat mig för mycket denna gången för att jag bara ska kunna skaka av mig de som alla andra gånger. Hon vill att vi ska va en lycklig familj med kärlek o skratt men hurska detgå till jag kan inte se det längre o det gör ont i mig för jag vill ju inget hellre än att vi ska va lyckliga innest inne men kan inte se det framför mig längre. O varförska allt hänga på mig hela tiden när jag bad henne komma hem så vi kunde prata gick det inte men nu när hon tryckt i sig massa tabletter ska jag komma då duger jag men när hon levde livet doma två veckorna dög jag inte men nu ska alla tycka synd om henne bara för att hon ligger här men jag då har inte jag rätten att bli älskad att någon ska bry sig om mig när hon gjorde mig illa va var hon då då sket hon i mig så varför ska jag bry mig nu om vad hon vill o att hon vill fixa allt mellan oss vem säger att detta inte händer om en månad igen eller ett år.
    orkar jag mer vet inte.
    vill jag mer vet inte.
    E de värt de.
    Du/Ni har det verkligen tufft just nu. Jag hoppas du ber om akut hjälp av sjukvården, du har barnen och dig själv att tänka på också och kan inte ta ansvar över hennes handlingar. Förstår att du känner ett totalt kaos nu och vet varken ut eller in. Du måste få prata av dig med någon professionell direkt, snälla be om hjälp!
  • fluu
    Anonym (TS) skrev 2013-12-30 12:55:19 följande:

Hej och Välkommen hit!

Lätt vet jag inte men just ADHD har liknande symptom som borderline. Dessutom kan man ha de diagnoserna samtidigt.
    Tack! Okej, intressant! Jag försöker läsa på så mycket jag kan nu innan nästa läkarbesök. Mycket med de diagnoserna jag har nu stämmer inte, men mycket stämmer också. Och allt verkar stämma med symptomen på borderline så jag vet inte alls nu...
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (anonym)

Har bet om hjälp o kommer nog få det nästs vecka. Men tror det är försent allt hon sa igår och idag på sjukhuset verkar vara bortta nu hon kom hem o nästan på en gång sa hob att hon ska fira nyår hos sin tjej kompis hon är nog borta redan tror faktiskt att hon lyckas nästa gång. Själv vill jag inte såra henne mer men kan inget göra för henne för hon har intr kommit ur de än. O hon tror att hon kan ställa krav på mig o skit. Vet att hon mår dåligt men e ledsen och det är med tårar jag skriver detta men jag kan inte störta henne längre litar inte en på vad hon säger o tror inte på henne för fem öre e ledsen men det går inte mer.

• MikanM

Ring mobila teamet ( 08-517 750 40 Stockholm ) och tala om detta för dem,så kanske de kan sätta LPT (Lagen om Pykiatrisk Tvångsvård )på henne tills hon mår bättre och inte är en fara för sig själv.
    Du kan inte både rädda henne och ta hand om era barn samtidigt. Kräv hjälp NU,nästa vecka kan det vara för sent. Tänker på er

• Anonym (TS)
    MikanM skrev 2013-12-31 02:07:05 följande:
    Ring mobila teamet ( 08-517 750 40 Stockholm ) och tala om detta för dem,så kanske de kan sätta LPT (Lagen om Pykiatrisk Tvångsvård )på henne tills hon mår bättre och inte är en fara för sig själv.
    Du kan inte både rädda henne och ta hand om era barn samtidigt. Kräv hjälp NU,nästa vecka kan det vara för sent. Tänker på er

Ja det skulle hon verkligen behöva, någon måste se hur långt det har gått. Är det ingen som frågar hur du (Anonym) och barnen mår just nu, efter självmordsförsöket??? Förstår inte.
  • Anonym (anonym)

Ne det ärr de inte allting kretsar bara runt henne och hur hon mår. Tror hon gjorde de för att hon insåg att allt gåt åt helvete just nu o kom inte på något annat hon sa så mycket igår på sjukhuset men sen va allt som borta igen. E aldrig någon som frågar hur jag mår vist min familj e ju där men dom säger typ att jag ska lämba jhenne o sånt för det varit för mycket.

• MikanM

Säg till mobila teamet att du är rädd att hon kommer ta sitt liv och den får de ta hand om det. Hoppas ert 2014 blir bättre ❤️

Svar på tråden Borderline