Anonym (anonym) skrev 2014-01-02 15:31:55 följande:
Jag hoppas också att hon vill bli bättre o vill ha hjälp men e inte så säker längre efter doma tre veckorna har mycket förändrats. Hon tycker att jag svek o använde hennes mående och barnen mot henne fasst det va hon som anklagade mig och ställde ultimatum på mig o jag tog ett föt jag hade ju intr gjort något så hon fick gå sen kom hon tillbaka efter hon tagit tableter o hon bönade o bad. Dan efter trodde jag allt va bra men det började igen o hon stack sen des har det varit fram o tillbaka hela tiden när hon inte varit hemma utan hon tycker jag använder barnen nära jag ber henne komma hem så vi kan lösa allt och att hon kan ju iallafall ringa o fråga hur det är me dom. Nu e hon hemma men har ju varit med en annan och vi har fåt tid till psyk men hon säger än att jag vet hur hon funkar så allt e mitt fel och hon kommer inte öppna sig för mig eller berätta hur hon mår förmig mer för jag bara sviker henne tycker hon hon bönade om att få komma hem för tre dagar sen när hon låg på sjukan för hon hade tagit en överdos till men hon visar inget hemna alls bara att hon vill at jag ska hålla om henne varge kväll.
Det du skriver låter som att hon inte ser vad som händer i ert liv, att hon har en stor del i kaoset. Innan hon inser detta kan inget Du gör förändra något till det bättre heller. Är hon desutom inte villig att öppna sig för psykologen om sina problem ser det inte ljust ut för henne själv. Då kommer hon inte komma någonstans med sitt mående. Det finns inga quick fix för Borderline, inga mediciner som magiskt trollar bort diagnosen. Hon behöver 1. Acceptera sin diagnos 2. Göra allt i sin makt för att få den hjälp som erbjuds av vården 3. Gå i behandlingar och jobba med sig själv 4. Förstå vad hon har ställt till det med i ert förhållande, be om ursäkt, sluta att ha kontakt med den andra.
Vet hon om att du skriver här, visa sidan för henne? Kan det vara något?