• Anonym (TS)

Borderline

Här samlas vi som antingen har diagnosen eller är under utredning för diagnosen Borderline, men även anhöriga till personer med Borderline är Välkomna :)

Jag har haft diagnosen i 3år, är sjukskriven och går i MBT terapi (grupp & individual)

Finns det fler?       

• Svar på tråden Borderline
  • Anonym (TS)
    Anonym (anonym) skrev 2013-12-26 09:41:08 följande:
    Ja hon firade med oss men sen åkte hon igen. Har forsat vela hit o dit nu senast igår ville hon va ned mig igen men hon ska bara prata mef den andra så han fattar ellrr något. Vet inte dock vad jag vill längre ska gå till en psykolog snart o hoppas dom kan hjälpa mig.

Tror hon behöver ta upp allt detta med sin läkare, nu vet jag ju inte allt som hänt/händer, men det låter som att hon flippat ut efter att hon börjat med den nya medicinen, eller iaf att läget har förvärrats kraftigt, kan ha fel?

Ja du behöver stöd i allt detta, var så ärlig du bara klarar av så att du får ur dig allt. Det tär säkert extremt mycket på dig, allt vad hon håller på med nu. Kämpa på!
  • Anonym (anonym)

Idag har hon pratat med han men hon säger inte va dom sa eller något bara att det räcker att jag vet att dom inte pratar just nu men dom kanske kommer börja prata sen igen tror dock onte ett skit på vad hon säger.

Känns som hon bara leker med mig just nu för hon vet själv att hon har kört allt i borten och har inga pengar eller något.

Hon blir ju bara arg o iriterad när jag frågar va dom pratat om.

• Anonym (anonym)

Hur ska jag liksom kunna lita på att det är som hon säger.

Att det inte e att hon bara leker med mig som jag tror.

• cm2011

Snubblade över den här tråden och har läst nästan hela. Har en syster som jag ett tag nu misstänkt skulle kunna ha borderline. Hon har så länge jag kan minnas aldrig mått bra. Anorexi, hetsätning, överträning, byter mellan olika jobb och utbildningar hela tiden, klarar inte vara ensam, hat/kärlek till sin mamma, tycker själv att hon är värdelös och ful (vilket hon inte är), har varit inlagd på psyk, gått hos flera psykologer, fått testa olika mediciner för att må bättre, osv. Jag har inte längre så mycket eller nära kontakt med henne, för jag upplever henne så krävande, självcentrerad och manipulativ, men tänker på henne ofta. Har i olika omgångar försökt prata med henne, men känner mest att hon sätter upp en fasad. Hon bor en bra bit från mig och jag tycker det är ännu svårare att hålla kontakt över telefon. Har ni något tips på hur jag kan hjälpa henne må bättre? Helst utan att hon får mig att må dåligt... Önskar att jag kunde få henne att ta den hjälp som hon erbjuds, men vet inte riktigt hur?

• Anonym (TS)
    Anonym (anonym) skrev 2013-12-26 21:56:56 följande:
    Idag har hon pratat med han men hon säger inte va dom sa eller något bara att det räcker att jag vet att dom inte pratar just nu men dom kanske kommer börja prata sen igen tror dock onte ett skit på vad hon säger.
    Känns som hon bara leker med mig just nu för hon vet själv att hon har kört allt i borten och har inga pengar eller något.
    Hon blir ju bara arg o iriterad när jag frågar va dom pratat om.

Om ni inte hade barn ihop, hade du stannat kvar? För om det bara är för barnens skull som du står ut med detta, är det sorgligt. Har inte du rätt att få må bra? Barnen känner säkert av att något ät fel också. Du låter henne trampa på dig, utnyttja dig..hon får komma och gå som hon vill. Det måste få ett slut på något sätt, vet inte om det är helt fel men att ställa lite krav, få henne att förstå att det inte är rätt mot dig. Sen vet jag ju inte något om ert förhållande annars heller, så det är jätte svårt att hjälpa, har du sårat henne med något som fått henne tappa fotfästet?
  • Anonym (TS)
    cm2011 skrev 2013-12-27 01:15:35 följande:
    Snubblade över den här tråden och har läst nästan hela. Har en syster som jag ett tag nu misstänkt skulle kunna ha borderline. Hon har så länge jag kan minnas aldrig mått bra. Anorexi, hetsätning, överträning, byter mellan olika jobb och utbildningar hela tiden, klarar inte vara ensam, hat/kärlek till sin mamma, tycker själv att hon är värdelös och ful (vilket hon inte är), har varit inlagd på psyk, gått hos flera psykologer, fått testa olika mediciner för att må bättre, osv. Jag har inte längre så mycket eller nära kontakt med henne, för jag upplever henne så krävande, självcentrerad och manipulativ, men tänker på henne ofta. Har i olika omgångar försökt prata med henne, men känner mest att hon sätter upp en fasad. Hon bor en bra bit från mig och jag tycker det är ännu svårare att hålla kontakt över telefon. Har ni något tips på hur jag kan hjälpa henne må bättre? Helst utan att hon får mig att må dåligt... Önskar att jag kunde få henne att ta den hjälp som hon erbjuds, men vet inte riktigt hur?

Hej och Välkommen hit!

Det låter tufft. Vet du om hon har fått en diagnos ställd eller bara att du misstänker det själv? Tycker det är märkligt att hon har gått hos psykologer och varit inlagd men inte fått några svar eller vad man ska säga :/ Eller hon kanske inte har visat hur hon verkligen mår till psykologerna.

Det att som anhörig hjälpa till, är svårt..personen måste ju själv inse att hon behöver hjälp, att hon har problem. Hur är det med det? Vill hon inte alls prata om sina problem med dig eller berättar hon bara litegrann?
  • Anonym (anonym)

Ne utan det som hände sist står ju här vi bråkade o sa saker sen stack hon men va ju två veckor sen hon stack

• Anonym (TS)
    Anonym (anonym) skrev 2013-12-27 16:46:24 följande:
    Ne utan det som hände sist står ju här vi bråkade o sa saker sen stack hon men va ju två veckor sen hon stack

Ni bråkade om något och då stack hon,och träffade den andra mannen alltså?

Om ni inte hade barn ihop, hade du stannat kvar? För om det bara är för barnens skull som du står ut med detta, är det sorgligt. Har inte du rätt att få må bra?
  • Anonym (anonym)

Det är ju det jag inte vet längre om det är för barnen eller för jag älskar henne eller för jag tycker synd om henne.

Men du har rätt i att hon utnytjar mig känns så men när jag e själv med henne får jag en annan bild av henne så vet inte vs hon står o vet inte heller va jag står vet bara att det hon gjort sårat mig djupt mycket.

Sen att hon mådde så dåligt just nu när allt deta hände annars hade vi lugnat ner oss o skakat av bråket men nu kunde hon inte de.

• Anonym (anonym)

Känns ju som det är jag som mislyckat för hon inte har blivit bättre och för hon föl tillbaka ner så långt igen

Svar på tråden Borderline