• nymfen

Lucia-bebisar 2013

Nu har vi äntligen fått vårt efterlängtade plus, 
    fler som beräknas runt Lucia som vill följas åt? :)

Det blir (om lilla hjärtat håller i sig)
    vårt första barn, så allting är nytt och spännande!
    Hjärta 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-16 09:15
    BF-LISTA

18/12 - MariaOchNiklas - Andra barnet.
    14/12 - Nymfen, första barnet.

• Svar på tråden Lucia-bebisar 2013
  • Felinne
    carolina1981 skrev 2013-04-16 15:40:17 följande:
    Hej Felinne, nää tror inte jag ligger i nån riskgrupp..vad jag vet.. :) tror alla blir erbjudna det? men vet inte..jag känner att jag har noll koll på allt som har med detta att göra he he.. ;)
     Tror bm jag pratade med på telefon sa att vid KUB testet kommer jag vara i 10-11 har jag för mig kan mycket väl vara så att jag missuppfattade det hela.. OK men kommer du att flytta tillbaka till Gbg inför BF? Spännande! :) 
    Jo jag flyttar tillbaka till gbg inför BF. Hrm v10-11. Jag hade fått för mig att det var v.13 som man gjorde KUB... Vilken vårdklinik går du till om jag får fråga? Tycker du de verkar bra (trots att du inte varit där än)? Känner att jag nog får läsa på lite mer om det. Har också noll kollGlad Annars kanske kan göra KUB-test innan jag kommer hem till gbg. Enklast är väl om jag kontaktar en barnmorska nu och kan få lite handfasta råd.
  • carolina1981

Hej, a men det stämmer säkert..det var nog blodproven då..som sagt jag blev nog lite förvirrad! :) jag anmälde mig på Kungshöjd..ska till en BM som heter Yvonne..har googlat runt lite och Kungshöjd verkar bra och helt ok..jag har ju dock inget att jämföra med! ;) får se hur det går när jag väl kommer dit men det kommer nog kännas bra! .) jaaa tycker absolut du ska kontakta en BM om du inte redan gjort det där du befinner dig! Glad

• Felinne

Jaha där ser man. Världen är liten. Det var till Kungshöjd jag brukade gå för att få mina p-piller/ringar Glad så det är väl dit jag hade tänkt gå när jag kommer hem. Ligger dessutom hyfsat när där jag bor. Jag har inte hört mig för alls än men det var ju skönt att höra att du fått positiv respons där.

• carolina1981

hahaha ja verkligen! ;)
     Ja men de verkar bra ;) jag bor i stan så det blir nära och bra och ganska nära jobbet också så det blir nog super!
    Hoppas man får göra det där tidiga ultraljudet..frågade inte om det men man kanske får göra det då?!  
    Var utomlands befinner du dig?Lite nyfiken bara .. :)

• Felinne

Härligt. Har precis skickat mail till dem och barnmorskegruppen så jag får se vad de säger. Kul om vi skulle stöta på varandra där någon gång (även om vi inte skulle veta vem den andra varGlad ). Jag bor just nu i det stora förlovade landet i väst. Tack och lov en bra bit från Boston dock....

• carolina1981

hahah ja det vore kul! vi kan ju gå runt och liksom allmänt fråga random personer om vem de är!;) Barnmorskegruppen, är det en privat klinik? ååå gud var härligt med USA love it, men såklart inte kul idag.. :( verkligen tur du inte bor där iaf! har du bott där länge? Har för mig att i usa kan man som gravid få gå på ultrajlud & sånt tidigare än här..har ganska många vänner där som sagt det..?

• Felinne

Precis Glad
    Jo jag tycker också jag har hört mycket om att man ska kunna göra tidiga ultraljud här. Ska kolla vad min försäkring täcker så jag inte åker på en enorm räkning bara... Det hade ju såklart varit spännande att få gå på kontroll här. Jag skulle gärna vilja veta barnets kön och det känns som att det är vanligare att man får reda på det i USA jämfört med hemma i Sverige där folk ofta får betala för det. Hade varit kul om det skulle visa sig vara en liten tjej där inne eftersom nästan alla som jag och min man känner har fått pojkar. Behöver jämna ut skillnaden liksom Flört. Fast såklart vill vi ju främst bara ha ett barn. Könet spelar  mindre roll.

• carolina1981

ja men gör det om du kan! :) vi vill också ta reda på om det är en flicka eller pojke..som du säger,  tror jag man betalar för det här..men det är klart värt det tycker vi..tror inte det handlar om gigantiska summor heller :) åå vad kul att du verkar känna många som har barn..dessvärre så har väldigt få av de som vi umgås med barn..rättare sagt jag har endast en nära vän som har en pojke, resten är tyvärr barnlösa än så länge! ;) vad heter du btw? :) jag heter som mitt användarnamn: Carolina Glad

• Felinne

Ja det är jätteroligt. Och fick precis reda på att en av min mans bästa vänner ska ha barn i oktober så jag hoppas att vi båda får behålla våra barn så att de kan leka i framtiden.

Vill gärna vara anonym här på fl. Hoppas du inte tar illa upp

• carolina1981

ååå kul!!
    klart jag fattar..jag med därav endast förnamn.. :) better safe than sorry! ;)

Svar på tråden Lucia-bebisar 2013