• nymfen

Lucia-bebisar 2013

Nu har vi äntligen fått vårt efterlängtade plus, 
    fler som beräknas runt Lucia som vill följas åt? :)

Det blir (om lilla hjärtat håller i sig)
    vårt första barn, så allting är nytt och spännande!
    Hjärta 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-16 09:15
    BF-LISTA

18/12 - MariaOchNiklas - Andra barnet.
    14/12 - Nymfen, första barnet.

• Svar på tråden Lucia-bebisar 2013
  • Jungblom

Jag är tvärtom jag är sugen på mat hela tiden och riktig mat, inget godis ect
    Verkar funka ganska bra att hålla illamåendet borta *peppar peppar*, de två föregående graviditeterna har jag kräkts så mycket hoppas jag slipper det nu.

• Felinne

Jo jag antar att den kommer tillbaka någon gång men det är så himla tråkigt just nu bara. Har läst lite att det verkar som att olika typer av smoothies kan funka. Får väl satsa på det så länge. Men hade helt velat ha någon form av smaskig universallösning Glad

• carolina1981

Felinne: tips på nyttig glass: gör egen bananglass! Svingott! Frys in banan i bitar och ta sen ut det och mixa ihop..toppa med lite nötter och mörk choklad :) gott o nyttigt! Du kan även blanda i lite cacaopulver om du vill också gott!

• Felinne

Om jag ändå bara gillade banan Rynkar på näsan Det låter ju annars som en riktigt bra lösning. Kanske inte smakar så mycket banan när den är fryst? Jag kan ju alltid testa. Det värsta som kan hända är ju att jag inte kan äta det liksom...
    Jag ska förresten på första träff med min amerikansk barnmorska (midwife) i morn. Väldigt spännande. Får se om hon har några bra tips till mig Glad

• carolina1981
    Felinne skrev 2013-04-28 22:44:54 följande:
    Om jag ändå bara gillade banan Rynkar på näsan Det låter ju annars som en riktigt bra lösning. Kanske inte smakar så mycket banan när den är fryst? Jag kan ju alltid testa. Det värsta som kan hända är ju att jag inte kan äta det liksom...
    Jag ska förresten på första träff med min amerikansk barnmorska (midwife) i morn. Väldigt spännande. Får se om hon har några bra tips till mig Glad

haha o nää! men du  kan ju som sagt blanda i cocapowder och då smakar det mer chokladglass. om du gillar det? :)
    Å lycka till idag då!! :) 
  • Felinne

carolina1981: Kommer du få betala för att göra kub på Kungshöjd? Jag fick svar av dem igår att om jag ska göra kub där kostar det 1500kr. Vet du om det är ett normalt pris? 

• MariaOchNiklas

Läste i en annan tråd att de får betala 1500 för kub i vissa landsting. Här i Värmland är det gratis för alla. Men är inte ett dugg frestad för det. Kommer älska mitt barn för vad det än är. Är förundrad över folk som vågar och måste ev ta ett beslut som är tråkigt. Skulle inte palla det själv.

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • carolina1981

Hej F,

gick det bra hos din midwife?

Hmm jag har ju nte varit där ännu, dock frågade hon i telefon när ja fick min tid om jag ville göra kub, och det vill jag givetvis, men hon sa inget om pris..jag tog för givet att det "ingick", men det kanske det inte gör?

Jag kommer hursomhelst betala om jag måste ändå! :)     

• TreblirFyra13

Här i Norrköping är det också gratis. Vet inte om jag vågar, men för sambon som är förstagångs pappa så ville han.

• Jungblom

Vi ska inte göra något kub test, har inte gjort med de andra barnen heller. Sedan ligger jag inte inom riskgruppen.

Svar på tråden Lucia-bebisar 2013