• nymfen

Lucia-bebisar 2013

Nu har vi äntligen fått vårt efterlängtade plus, 
    fler som beräknas runt Lucia som vill följas åt? :)

Det blir (om lilla hjärtat håller i sig)
    vårt första barn, så allting är nytt och spännande!
    Hjärta 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-16 09:15
    BF-LISTA

18/12 - MariaOchNiklas - Andra barnet.
    14/12 - Nymfen, första barnet.

• Svar på tråden Lucia-bebisar 2013
  • Felinne

Hej på er. Var på UL idag och fick bf justerat. Ny bf är 19/12. Vet inte riktigt om jag ska hoppas på tidig, punktlig eller supersen bebis. 19 dec är ju ändå rätt nära jul snarare än lucia... 
    Men häftigt var det i alla fall att få se att det faktiskt finns något där inne Hjärta

(sorry för onödigt stor bild, visste inte hur jag skulle göra för att förminska den men kände att jag ville dela med mig den till någon annan)
  • carolina1981
    Felinne skrev 2013-05-13 23:15:38 följande:
    Hej på er. Var på UL idag och fick bf justerat. Ny bf är 19/12. Vet inte riktigt om jag ska hoppas på tidig, punktlig eller supersen bebis. 19 dec är ju ändå rätt nära jul snarare än lucia... 
    Men häftigt var det i alla fall att få se att det faktiskt finns något där inne Hjärta

(sorry för onödigt stor bild, visste inte hur jag skulle göra för att förminska den men kände att jag ville dela med mig den till någon annan)

åååå mysigt!! :):) vilken v är du i nu??
  • Jenita

Hej! Tänkte hoppa in här om det är ok? Jag väntar mitt tredje barn 17/12-2013. Har inte riktigt glädjs åt det ännu. Det var en väldigt planerad graviditet men när man väl får plusset så blir man nojjig. Jag har inga som helst gravidsymtom, mår jättebra och känner inge trötthet heller. Jag ska absolut inte klaga. Jag är med nojjig nu, och det kan nog vara för att jag äter medicin för en kronisk tarmsjukdom. Trots att min magläkare har sagt att det går att vara gravid och amma på min medicin så är man ju aldrig säker, men det är man ju dock inte utan medicin heller. Vill bara att tiden ska gå lite fortare nu så att det börja synas så man kan börja berätta för omvärlden. Ha det bra så länge!

• addme

Jag hade in pallat utan mina Postafen! Ett tips! Känns surt att jag genomled illamående från helvete hela förra graviditeten utan att någon tipsade om dessa piller. Trodde inte man fick käka dem, men det är lugnt. Så det är mitt tips. postafen mot illamående! :)

bf 11/12  btw

• Felinne

Hej tjejer!
    Hur vilken vecka är ni i nu och hur mår ni?

Jag är i v.10+4 idag och känner mig bra så länge jag har fri tillgång till mat. Så fort jag inte får äta när jag vill mår jag dock skit och det är många måltider som spenderas med att ta en tugga, svälja, pausa, vänta på kvälvning, tugga, svälja, pausa osv. Går ganska långsamt att äta med andra ord Glad

Längtar vansinnigt mycket efter att få komma hem till Sverige igen och berätta den glada nyheten. Hoppas hoppas att allt går bra.
    /F 

• Jenita
    Felinne skrev 2013-05-28 18:41:43 följande:
    Hej tjejer!
    Hur vilken vecka är ni i nu och hur mår ni?

Jag är i v.10+4 idag och känner mig bra så länge jag har fri tillgång till mat. Så fort jag inte får äta när jag vill mår jag dock skit och det är många måltider som spenderas med att ta en tugga, svälja, pausa, vänta på kvälvning, tugga, svälja, pausa osv. Går ganska långsamt att äta med andra ord Glad

Längtar vansinnigt mycket efter att få komma hem till Sverige igen och berätta den glada nyheten. Hoppas hoppas att allt går bra.
    /F 
    Hallå!
    Jag går in i v 12 idag. Och jag mår så himla bra. Känner inte av någonting, dagarna bara flyter på. Jag är väldigt sugen på MAT riktig hemlagad mat. Och Salt. Nästa vecka ska jag göra Nupp test UL och det ska bli roligt att se bebisen och se att allt sitter på plats.

Jennie 
  • Emma 4

Här e en till som väntar bebisar (tvillingar) dom har bf 13/12 . Grattis till er alla som oxå ska få små December bebisar Glad

• MariaOchNiklas

Kul med fler och kanske mer liv i denna tråd nu

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • Emma 4
    MariaOchNiklas skrev 2013-08-07 20:25:18 följande:
    Kul med fler och kanske mer liv i denna tråd nu
    Hahaha ja jag såg de att det var rätt länge sen dom andra hade skrivit, tänkte först att det kanske inte var lönt att skriva här . Men kom igen nu tjejer . Hur mår ni? går allt bra med era små bebisar i magen .? Inga ultraljuds bilder ni vill dela med er av ? Glad
  • Felinne

Oj ja det var allt längesedan någon skrev här.
    Jag mår prima än så länge. Blev flyttad till den 21/12 på RUL. Är nu i v.20+4 alltså. Funderar mycket på namn just nu. Fast vi kommer inte bestämma något förrän efter födelsen när att vi vet vad det är för en liten person som tittat ut.

• MariaOchNiklas

Mår bara bra. Börjar jobba efter semestern nu på måndag. Är typ bara 9 veckor kvar tills jag går hem sen inför nedkomst med graviditetspenning i 6 veckor. Så det känns skönt. Vågen visar plus ca 3 kg. Magen växer så det knakar. Någon som har några cravings?

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • Jenita

Är det någon som har något bra vagntips? Har ingen aning om vad jag vill ha för vagn. 

• Jungblom

Jenita, tyvärr inga tips på vagn. Vi vet knappt om vi ska ha någon vagn till den här bebisen, vi har en utlånad till svägerskan som fick barn i april får se om vi tar tillbaka den eller om det funkar ändå. Vi har knappt använt vagn till de två andra nämligen.

• MariaOchNiklas

Vi har kronan duo och är supernöjda med den. En bra vagn till helt ok pris. Har använt vår vagn väldigt mycket och har varit guld värd. Hade inte klarat oss utan vagn.

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • Victorius

Hej! Får man hoppa in här? Gravid med bf enligt sista mens den 17/12 😃 Det var väldigt oplanerat och överraskande med denna graviditeten då vi egentligen inte skulle ha fler barn (i alla fall inte på ett par år...). Men bebisar går inte alltid att planera, de kommer lite när de vill komma 😉 Kram, Victoria

Saga född 000420, Anton född 020905, Arvid född 070726, Vilda född 090801 & Vidar född 110107 victoriablomster.blogspot.com
Svar på tråden Lucia-bebisar 2013