• nymfen

Lucia-bebisar 2013

Nu har vi äntligen fått vårt efterlängtade plus, 
    fler som beräknas runt Lucia som vill följas åt? :)

Det blir (om lilla hjärtat håller i sig)
    vårt första barn, så allting är nytt och spännande!
    Hjärta 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-16 09:15
    BF-LISTA

18/12 - MariaOchNiklas - Andra barnet.
    14/12 - Nymfen, första barnet.

• Svar på tråden Lucia-bebisar 2013
  • carolina1981

En till som är sjukt sjukt trött! & illamående p ett "konstigt" sätt.. :( hoppas det inte pågår i 9 mån bara! ;)

• MariaOchNiklas

Nymfen: fy vad tråkigt lider verkligen med dig! Skickar massa styrkekramar till dig och hoppas det snart vill bosätta sig en ny liten parvel i din mage.

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • Felinne

carolina1981: är det så att du måste springa på toa eller är det mer som att du precis håller på att bli lite åksjuk? 

• carolina1981

Felinne: en konstig "åksjukekänsla" -ish ;) som tyvärr för tillfället är konstant. Som en riktigt jobbig bakfylla där man pajjat magen om du förstår hur jag menar. Jag kräks dock inte (ännu) men får sura uppstötningar och det kan kännas som om jag ska spy men det kommer inget. Ush grymt äcklig känsla- gäller att tänka att man får en belöning om typ 8 mån ;)
    måste säga att enda sättet det försvinner lite är när jag ligger ner..men de senaste dagarna på jobbet har det inte varit kul..vi är ett ganska tajt gäng och de undrar såklart om det är något med mig..hmm men vill verkligen inte berätta för någon ännu.

Som det är nu så är det bara fästman+jag som vet. Vill gärna hålla det så fram till man vet lite mer..

har ni börjat berätta?

• Felinne

carolina1981: jag kände något liknande men bara en väldigt kort stund. Måste vara jobbigt för dig men samtidigt bra för då vet du att det förmodligen är som det ska i kroppen Glad Har du testat Sea-band? De säljs på apoteket och jag vet flera gravida som använt det när de mått illa. Det är en typ av akupressurband.

Jag tror vi ska försöka hålla oss med att berätta till vi kommer hem till Sverige. Känns som att det blir en rolig överraskning då.

• carolina1981
    Felinne skrev 2013-04-23 22:46:21 följande:
    carolina1981: jag kände något liknande men bara en väldigt kort stund. Måste vara jobbigt för dig men samtidigt bra för då vet du att det förmodligen är som det ska i kroppen Glad Har du testat Sea-band? De säljs på apoteket och jag vet flera gravida som använt det när de mått illa. Det är en typ av akupressurband.

Jag tror vi ska försöka hålla oss med att berätta till vi kommer hem till Sverige. Känns som att det blir en rolig överraskning då.

heej, ja skitjobbigt faktiskt ;(

näää det har jag inte testat..som åksjukeband då eller? Det ska jag verkligen köpa idag!! 
  • Felinne

Är det någon som har några bra tips på vad jag kan äta när jag inte har någon aptit? Tycker alltid att jag är hungrig men har skitsvårt för att äta. Går lättare om jag har mina sea-band på men jag saknar fortfarande helt sug efter mat. Eller alltså, min mage skriker efter mat men jag tycker att allt smakar skit. Bara frukt som funkar men det mättar inte särskilt mycket. Försöker äta flingor med massa kall mjölk men det tar så jäkla lång tid att äta upp så efter fem skedar är allt helt mosigt och äckligt.
    Funderar faktiskt allvarligt på att bara äta glass. Verkar kallt och bra. Finns det egentligen någon nyttig glass förresten?Suck.
    /F 

• TreblirFyra13

Ja du felinne, jag lider av samma problem. Absolut ingen matlust alls :(
    Jag försöker pilla i mig sånt som funkar, tex glass och dricka för stunden. Av tidigare erfarenhet så får man ta det som funkar, aptiten kommer tillbaka

Svar på tråden Lucia-bebisar 2013