• nymfen

Lucia-bebisar 2013

Nu har vi äntligen fått vårt efterlängtade plus, 
    fler som beräknas runt Lucia som vill följas åt? :)

Det blir (om lilla hjärtat håller i sig)
    vårt första barn, så allting är nytt och spännande!
    Hjärta 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-16 09:15
    BF-LISTA

18/12 - MariaOchNiklas - Andra barnet.
    14/12 - Nymfen, första barnet.

• Svar på tråden Lucia-bebisar 2013
  • Felinne

caroline1981. Jo det bra Glad Ska dit igen idag för och göra ngn form av undersökning (vet inte riktigt vad). Förra gången pratade vi bara om min, min familjs och min mans familjs medicinska hälsa. Ja. Och så fick jag ta massa urinprov och blodprov också som var rätt jobbigt (jag har extrem nålfobi).
    Anledningen till att jag frågade var mest för att det lät på dig om att det ingick så jag blev mest lite paff när hon skrev att det skulle kosta så mycket. 

Mariaochniklas: jaha, där ser man. Då var det väl inte ett ovanligt pris hon angav till mig, men känns ändå mycket. Konstigt att det är så olika i olika landsting.

Känner mig fortfarande lite osäker på om jag vill göra det. Inte på grund av priset men mer, att det skulle vara jobbigt att fatta ett beslut om jag vår dåliga siffror.  Svårt.

• carolina1981

Alla är ju olika! ;) tur är väl det! :)
    både duden & jag känner likadant kring detta så det blir def så mycket prov &tester som det går.

åå jag har extrem nål & blodfobi..tycker bara det är jobbigt när de tar blodprov från fingret.. så det ser jag inte fram emot!Obestämd

• TreblirFyra13

Hur mår ni? Nu har mitt illamående kommit, trodde jag skulle slippa. Förra gången vart jag helt slut och orkade inget. Jag fixar inte en gång till :(

• carolina1981
    TreblirFyra13 skrev 2013-05-02 19:48:37 följande:
    Hur mår ni? Nu har mitt illamående kommit, trodde jag skulle slippa. Förra gången vart jag helt slut och orkade inget. Jag fixar inte en gång till :(
    ussh samma här!! ;(
    har mått skit illa sen vecka 6 typ.. :( kan verkligen inte ens öppna kylen haha!!
    det är verkligen jobbigt jag älskar vanligtvis mat och nu så är jag så selektiv med vad jag "känner" för att äta för att inte må sämre..
    men förhoppningsvis går det över!! :)
    tröttheten är också ganska jobbig..är vanligtvis typ duracellkaninspigg ;) och nu vill jag bara sova.. man får lyssna på kroppen och ta det lite lugnt..
    hoppas ditt illamående går över snart!! :)
  • TreblirFyra13

Likadant här, tog en morot förut men näsan var vänd åt ett annat håll för att inte kräkas.
    Fick bli glass ikväll, det gick skapligt. Hoppas det går över för oss alla snart, så vi bara får njuta utan bieffekter

• Felinne

Ja, alltså den här bristen på aptit som jag har är extremt jobbig. Jag måste liksom sitta och tvinga i mig mat hela tiden och försöker hela tiden tänka på saker jag gillar. Just nu är det Ben&Jerrys glass som funkar. Hoppas att det inte håller i sig. Kommer bli jävligt dyrt då Flört Men det finns ju massa mediciner man kan ta mot illamående i fall det skulle bli värre så jag tycker faktiskt att den biten känns ganska lugn (ha, säger hon, nu tänker ni stackare som sitter och hulkar över toalettstolen!)

Träffade mig midwife idag ialla fall. Ingen undersökning utan bara utvärdering och förklaring av mina tester, men jag fick bokat tid (13maj) för ultraljud för att bestämma beräknad födsel och det känns coolt. Var lite för tidigt att göra idag tyvärr. Fick reda på att jag har A- blod vilket är ganska ovanligt och eventuellt lite omständligt. Jaha, där ser man.

Jobbigt det här med alla nålar. Lät som att beroende på lite olika faktorer så skulle jag typ behöva ta hur mycket blodprov och vaccin som helst. (Nej jag överdriver nu, men det var fler än jag räknade med).

• Jungblom

Två av mina kollegor kom på mig när jag kräktes på jobbet inatt, men de vet att det inte är officiellt ännu så det får behålla hemligheten för sig själva.
    Jag mår jätte illa mest hela tiden och det enda som kan hjälpa är att äta något fast det är inte ens säkert det heller.
    Trött är jag också och huvudvärk har jag lyckats få,

Nej det här med att vara gravid är inte så himla kul just nu även om jag nu vet att jag förmodligen får en söt liten skatt i slutet, men det är jobbigt nu.

• Felinne
    Jungblom skrev 2013-05-03 19:03:17 följande:
    Två av mina kollegor kom på mig när jag kräktes på jobbet inatt, men de vet att det inte är officiellt ännu så det får behålla hemligheten för sig själva.
    Jag mår jätte illa mest hela tiden och det enda som kan hjälpa är att äta något fast det är inte ens säkert det heller.
    Trött är jag också och huvudvärk har jag lyckats få,

Nej det här med att vara gravid är inte så himla kul just nu även om jag nu vet att jag förmodligen får en söt liten skatt i slutet, men det är jobbigt nu.
    Jo jag vet. Jag pluggar lite kurser just nu och idag på föreläsningen satt jag med likblekt ansikte, kurrande mage ochtittade upp med tom blick när jag inte hade huvudet tryckt mot bänken. Gissar att föreläsaren tror att jag är väldigt ointresserad av vad han har att säga... Men det är ändå bättre än om jag skulle jobba och må så här. Totalt orkeslös. Fattar inte hur ni som jobbar orkar. Jag är helt slut bara efter att jag har cyklat hem från skolan. Och det är inga 8 timmar jag spenderar där direkt.
    Men som du säger. Det går ju snart över och så får vi våra små skatter
  • MariaOchNiklas
    Felinne skrev 2013-05-03 20:08:11 följande:
    Jo jag vet. Jag pluggar lite kurser just nu och idag på föreläsningen satt jag med likblekt ansikte, kurrande mage ochtittade upp med tom blick när jag inte hade huvudet tryckt mot bänken. Gissar att föreläsaren tror att jag är väldigt ointresserad av vad han har att säga... Men det är ändå bättre än om jag skulle jobba och må så här. Totalt orkeslös. Fattar inte hur ni som jobbar orkar. Jag är helt slut bara efter att jag har cyklat hem från skolan. Och det är inga 8 timmar jag spenderar där direkt. Men som du säger. Det går ju snart över och så får vi våra små skatter

Tror lixom man vänjer sig vid att hålla igång. Funkar bra för mig. Det är när jag sätter mig ner som jag blir trött så jag håller på att somna. Började jobba typ en vecka innan jag plussa efter att ha varit mammaledig i över 1 år. Stor omställning, men det funkar fint. Men va ännu tröttare när jag väntade dottern.
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • Felinne

Jo så är det säkert. Egentligen orkar jag ju mer än jag tror men det är ju så skönt att sitta/ligga ner Glad 

Svar på tråden Lucia-bebisar 2013