• nymfen

Lucia-bebisar 2013

Nu har vi äntligen fått vårt efterlängtade plus, 
    fler som beräknas runt Lucia som vill följas åt? :)

Det blir (om lilla hjärtat håller i sig)
    vårt första barn, så allting är nytt och spännande!
    Hjärta 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-16 09:15
    BF-LISTA

18/12 - MariaOchNiklas - Andra barnet.
    14/12 - Nymfen, första barnet.

• Svar på tråden Lucia-bebisar 2013
  • Felinne

Nu har jag också skrivit in mig på Kungshöjd carolina1981! Ska dit på första besök den 7/6. Spännande. Förhoppningsvis ska jag lyckas gå till en barnmorska här i USA också. Inte helt lätt. Ringde igår och samtalet ägnades åt att berätta vilken hudfärg jag har, om jag är gift eller inte och vilken försäkring jag har. Inte riktigt samma procedur som i Sverige med andra ord.... Hoppas nu bara jag får tid där snart.

• carolina1981

Hej Felinne, ååå spännande!! :)
    haha verkar verkligen inte vara som här i sverige alls ;) men hoppas det går bra och du kommer rätt!Glad
    har du kännt av nåt illamående btw? jag är sjukt trött och typ "yr" mesta hela tiden hoppas det går över snart :)

• Felinne

Eller hur Glad
    Idag kände jag mig nästan illamående. Svårt att förklara, men det kändes som om jag höll på att bli åksjuk men inte riktigt blev det. Annars är jag mest kissenödig och har lätt "mensvärk" kring livmodern och korsryggen. Lite jobbigt men samtidigt tänker jag att jag har läst någonstans att om man har känningar så betyder det förmodligen att allt går som det ska. Det enda dåliga med det är att jag blir lite nojjig när jag inte känner något Flört

• carolina1981

SAMMA Här!! :) fast de senaste dagarna har jag inte haft nån "mensvärk" alls..hoppas det är normalt..
    hade faktiskt missfall i januari i vecka 7.. (går in i v 7 nästa vecka) så blir lite smått nojjig..fast kan ju ändå inte påverka det men ändå..

• Felinne

Åh nej vad jobbigt! Hoppas verkligen att det går bättre den här gången.
    Det här är första gången jag är gravid så jag vet inte alls hur jag skulle hantera ett missfall. Fast jag försöker att tänka att vad som än händer så är jag i alla fall glad över att jag har fått känna på hur det är att vara gravid. Och så försöker jag att inte bli stressad över saker för jag har fått för mig att det kan påverka embryot negativt. Fast det är nog egentligen som du säger att det är nog väldigt lite man kan påverka...

• MariaOchNiklas

Tyvärr kan man inte påverka om man får mf. Även om man inte tror att man klarar sig ur en sådan situation så gör man det. Jag har fixat det 2 grr. Hoppas såklart att jag inte behöver gå igenom det igen, Utan få mitt andra efterlängtade barn. Men skulle det intet gå nu heller så ger jag inte upp. Men nu väntar vi ju barn och inte mf. Så härligt att vi alla här förhoppningsvis sitter på julafton med våra nya familjemedlemmar och får njuta av dem

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • carolina1981

hej :) det  är bara att tänka positivt tror jag :) och som du säger inte tänka negativt. klart det inte var ett "äsch" moment med MF men samtidigt så var det så tidigt och det hände ju för att något inte stod rätt till..och nu är jag gravid igen efter så kort tid! :)

mariaochniklas: håller tummarna för dig!! :)

ja känns lite ofattbart att till Jul så är det inte bara vi två (jag & fästman) längre..konstig men go känsla!

• Felinne

Åh guuud vad fint sagt MariaOchNiklas! Vilken fantastisk glädje att tänka på att vi (förhoppningsvis) kommer vara tre till jul HjärtaJag ska fokusera på det varje gång jag känner mig lite orolig.

• Rebecka85

Nämen hej! Här vill jag vara med ;) plussade imorse (4+2) och har en beräknad liten bebis till självaste julafton :) störtskönt! våran första lilla skrutt, var med om ett MA i september förra året så nu håller vi tummarna att den lilla (inte större än en bananfluga än) vill stanna hos oss. Kram på er

Svar på tråden Lucia-bebisar 2013