• SB2011

BF januari 2014

Tror de flesta känner så faktiskt! Helt normalt att vara orolig! De e ju ändå ett liv vi bär på!

Men som tur är brukar de ju i de flesta fall gå bra:)

• SB2011
    Siiran skrev 2013-07-31 10:32:40 följande:

Fick sammandragningar igårkväll när jag och mannen myste. Det är normalt va? Obehaglig känsla i alla fall, aldrig känt det innan då det är mitt första barn.

Så länge dom inte gör ont så behöver du inte oroa dig! Som de andra sagt så får man lätt de av att sexa!:)
  • SB2011
    Kramardig skrev 2013-08-01 07:26:40 följande:

Till sonen hade vi en Quinny freestyle XL och den var väl ok. Vi köpte den begagnad av en kompis och vi hade inte testat så många andra vagnar. Nu i efterhand är det mycket jag inte tyckte om med den och jag vill den här gången köpa en vagn jag kommer vara riktigt nöjd med. Sista barnet för oss och då får man lyxa till det lite ;)

Jag tycker det är trist att det verkar vara någon slags "vagnkamp". Bland mina bekanta har några Donkey medan andra har helt andra vagnar i olika prisklasser. Har man en Donkey "är man knäpp och rik" men har du en annan billigare vagn "har du en skitdålig vagn". Varför kan man bara inte acceptera att alla tycker olika och prioriterar olika?

Du sa de jävligt bra!:) jag förstår inte heller varför vagnar är någon slags status grej! Jag har en vagn som inte e av nåt fint märke och den är dess utom beggad och vet folk tycker den e skit ful å man e snål, vill inte de bästa för sitt barn å ja allt möjligt! Men jag köpte den för jag gilla den! Jag ser inte snett på folk som har dyra vagnar! Dom har väl köpt den för den passa dom å deras behov! Kan ärligt talat knappt se skillnad på vagnar!

Men ja de e verk en status grej!
  • SB2011
    c4trin skrev 2013-08-01 08:50:09 följande:

Känner mig nedstämd till tusen idag, känner mig totalt övertygad om att nåt är eller kommer bli med bebisen :( Fick en miniblödning i morse, som var över lika snabbt igen... Har nån av er haft de såhär sent? Går in i vecka 17 idag

Usch jobbigt med sånna dagar! Har själv aldrig haft några blödningar men de e ganska vanligt och behöver inte betyda att nåt e fel som tur e! Men ring och prata med din bm tycker jag! Kram
  • SB2011
    c4trin skrev 2013-08-01 10:54:09 följande:
    Tack för svaret! Jag ringde BM nyss o hon sa att det inte låter alls alarmerande. Det kändes bättre redan innan jag ringde henne o nu efter känns de ännu bättre. E fortfarande nere men inte lika, va skönt. Hon sa att jag kunde komma in o lyssna på hjärtat precis när jag vill o att det lät fibt förra veckan när vi lyssnade :)
    Va skönt! :) låter som du har en bra bm:)
  • SB2011
    mariafii skrev 2013-08-01 10:39:24 följande:

Äntligen semester och gått in i v.16

1 v  4 dagar kvar till RUL och 7 dagar till bröllopet :) jag längtar  

Gravid v.16 - BF 19 Jan 2014
    Ohh mys med bröllop!:) ska ni ha stort eller litet?
  • SB2011
    LeaveMeAlone skrev 2013-08-01 16:18:00 följande:

Idag är det inget roligt att vara gravid. Det började igår kväll när jag fick ordentligt ont i nedre ryggen vilket bara eskalerade. Finns ingen direkt bra sitt eller liggställning som inte gör ont heller utan det är oskönt hur som. Lagom till sovdags gjorde det så ont att jag vaknade flera gånger på natten och inte kunde somna om. Gjorde fortfarande ont när jag vaknade och jobbdagen var hemsk. Nu har jag ännu ondare och imorgon kan jag förmodligen inte gå till jobbet. Hade verkligen hoppats på att det inte skulle bli såhär redan nu. Gick in i v 17 idag.

Någon som har något bra tips på vad man kan göra åt foglossning? Har ett smalt stödband men det hjälper inte så mycket. 

Palla upp med massor av kuddar! Så många kuddar du kan hitta! De brukar lindra lite iaf!
  • SB2011

Var hos sjukgymnast idag å fick bekräftat att de e foglossningarna jag har! Mitt bäcken e väldigt instabilt redan tydligen:/ skulle plocka fram kryckorna tyckte hon. Ha på kvällarna när de gör som mest ont! Men hur lätt är de me kryckor när man har en liten att jaga?! Fick stränga orders om hur jag ska stå, gå, resa mig etc! Gå stilen e ju hemsk! Känner mig som en vaggande kossa! Bara de hjälper så ska jag inte klaga! Vill inte hamna i rullstol

• SB2011
    Baby2014 skrev 2013-08-01 16:11:44 följande:
    annadenise skrev 2013-08-01 14:39:00 följande:Jag håller med:) Nu vet jag inte din bakgrund, men att "ge" ett barn till några som av någon anledning inte kan få barn, de är en fantastisk handling:)
    Tack! Känns skönt att höra! Det är ändå ganska kontroversiellt så det känns skönt att få positiv respons. Man förväntar sig oftast det motsatta.

BM var också helt fantastisk så det är bra.
    Tycker med de e nåt fantastiskt de du gör! Du ger någon den finaste gåvan man kan få!
Svar på tråden BF januari 2014