• SB2011

BF januari 2014

LeaveMeAlone skrev 2013-07-27 11:52:20 följande:
    Tror mer eller mindre inte det går att få de som är så små att verkligen förstå vad som komma skall. Jag skulle nog om sonen var i den åldern ha pratat så mycket det går och lekt att ta hand om bebis. Dockor eller liknande. Finns säkerligen en del böcker om att få syskon också. Sen får man ta det som det kommer. Själv har jag en 9-åring så det behövs inte så mycket förklara. Däremot så är han nog lite nervös ändå.
    Nä du har nog rätt! Vi har tänkt försöka plocka fram dockan snart å försöka leka lite pedagogiskt me den men sonen e livrädd för den så vi undrar hur de kommer gå! Haha han fick den för ett år sen men blir hysterisk när han sett den!

Kanske ska se om vi kan gå å köpa ny som han inte e rädd för!
  • SB2011
    SaraKarla skrev 2013-07-27 13:26:29 följande:

Min 2 åring pratar om bebisen i magen varje dag och pussar på magen, möter vi en barnvagn ute så blir hon jätteglad och vill se bebisen. Men tror ändå inte hon förstår att det verkligen ska bo en levande bebis här snart. Hon brukar säga att bebisen kan få sova i hennes rum mm. Jag har nog pratat för mycket om bebisen men hon verkar ju tycka det är kul smile1.gif

Va mysigt! :) sonen gör inget sånt! Men han pratar knappt så de kan ju va en orsak! Eller han pratar men de e mest gojja!
  • SB2011
    LeaveMeAlone skrev 2013-07-27 15:23:43 följande:
    Hehe, ser dockan ni köpt ut som "onda dockan" eller? ;) 

Sagor brukar vara bra annars. Men man ska nog inte oroa sig för mycket. Är ju såklart en stor omställning för små barn att få syskon, men man får lita på att man gör så gott man kan och att de vänjer sig :)

Haha ja man skulle kunna tro de men nä;) men de finns väldigt läskiga dockor! Vet jag såg nån på babyland förra året som var jätte creepy! Fattar inte att nån skulle köpa en sån till sin unge!
  • SB2011
    Erica80 skrev 2013-07-27 19:27:22 följande:

Fan, nu går det åt helvete.

Sitter på akuten med värkar i v 14.

Detta lär ju inte sluta bra och det tar hundra år innan man får komma in

Usch stackare!! Hoppas du fått bra hjälp nu å att allt e ok!! Håller alla tummar å tår för dig!!

Kraaam
  • SB2011
    Baby2014 skrev 2013-07-27 19:35:36 följande:

Har super ont i svanken och livmodern är hård. Känner mensvärk i rygg, mage och ljumskar och är öm om livmodern. Svanken värker mest av allt just nu som när värkarna börjar. Känns lite oroande...

Usch låter ju inte bra! Har du gjort nåt spec idag? Lyft tungt? Stressat?

Vila vila vila nu!! Ligg på soffan å se till å bli uppassad:)
  • SB2011
    dosed skrev 2013-07-27 20:08:57 följande:

Usch är så besviken på min chef, innan hon fick reda på att jag var gravid sa hon i proncip till mig att jag skulle få ett nytt vik när mitt går ut i september. Tyvärr var jag tvungen att berätta att jag var gravid eftersom jag fick hyperemisis pch var sjukskriven tre veckor i början av juli. Nu när jag kom tillbaka till jobbet är jag plötsligt inte alls aktuell för det viket eftersom "det går ju inte nu när du bara ska jobba till årsskiftet" hallå!! Detär ju olagligt att göra så... Blir så ledsen, inte kul att behöva oroa sig för jobb nu men som tur är har jag ett jobb där det finns många jobb att söka men tyvärr börjat ju magen synas så tveksamt om nån anställer mig :(

Ring facket!! Fy va skitaktigt gjort!!! Blir arg!
  • SB2011
    Baby2014 skrev 2013-07-27 20:55:16 följande:
    Nej har bara legat på soffan eller suttit ute på gården idag. Fattar inte vart det kom ifrån. Det blrjar kännas riktigt obehagligt nu, gör ont när jag böjer mig fram och jag har avårt att sittastilla pga värken. Är ju bara i v.16 så de gör väl inget iaf om man åker in nu. Jag har ju GBS så det kan ju vara det som spökar nu, hade mycket sammandragningar förra grav pga detta men detta känns inte som vanliga sammandragningar. Bara att vänta och se.
    Ja gbs kan de vara!! Kanske ska ringa 1177? Man kan väl behandla gbs även om man inte kan ta bort de helt? Har jag för mig iaf! Men jag e ingen expert på sånt!
  • SB2011
    kallemaja skrev 2013-07-27 20:55:23 följande:

Känner ni sparkar allihopa? Jag är bara i v 14+4, första barnet!

Längtar så efter att känna den röra på sig..

Jag gör! Maken kände till och med idag, dock väldigt dovt. Men detta e mitt andra barn!

De kommer nog snart ska du se!
  • SB2011
    Erica80 skrev 2013-07-27 22:12:44 följande:

Det gick tyvärr inge bra på sjukhuset.

Fick bara mer och mer värkar, som en vanlig förlossning fast lättare.

Helt plötsligt gick det över o jag gick för att kissa, då kom allt smile4.gif

Nej:( Jag beklagar!:(

kram
  • SB2011
    Evemal skrev 2013-07-28 10:27:35 följande:

Hej :) jag hoppar in här. Har bf 12/1 mitt andra barn. När har ni andra bf här?

Välkommen å

Grattis!

Väntar oxå mitt andra barn. Har bf 19/1 tror jag! :) hur gammalt är ditt första?
Svar på tråden BF januari 2014