• SB2011

BF januari 2014

Ja e i v15 (17 enligt sista mens) men har inte äns fått min tid till rul:(

Vi har gått ut me att ja e gravid till de flesta då jag mår så dåligt att de går inte att dölja! Har dock inte berättat på jobb för ja e mamma ledig! Men nästa vecka får jag berätta då min chef ringer å ska diskutera att komma tillbax till jobb i september! Har ganska ångest för de samtalet!

• SB2011
    Tokfrans skrev 2013-07-24 12:27:15 följande:

Har en fråga till er, när ni gick på UL första gången hade ni en manlig läkare eller kvinnlig?

För jag vill inte ha en manlig inte ens när jag ska föda (om inte nått är allvarligt)

Både jag och min sambo vill inte detta. Känns fel på nått sätt.

Och nu när jag ska göra UL nästa vecka, är jag i v14 . blir de vaginalt ul eller vanligt?

tacksam för svar {#emotions_dlg.flower} 

Denna gången va de en manlig! Gjorde vanligt ul i V7+6

Har tidigare gjort både vul å ul i tidigare graviditeter med både manliga å kvinnliga!

Min allra första gyn undersökning å vul var med en karl! Tyckte de va hemskt! Jätte pinsamt men nu föredrar jag nästan manliga! Dom e mer försiktiga å inte alls lika hårdhänta där nere! Kvinnliga kan vara brutalt hårdhänta ju
  • SB2011
    SaraKarla skrev 2013-07-25 09:00:40 följande:

Ja, precis :) jag är i trimester 2 men han gjorde nog den bedömningen att jag behövde pevaryl. Men då kanske jag ska köpa canasten nu då?

Om inte pevarylen funka så skadar de ju inte att prova canasten:) hoppas du slipper de snart!! Så jobbigt att ha ju!
  • SB2011

Inte börjat läcka än ja heller! Men undrar hur de kommer bli denna gången! Med sonen läckte jag bara varje lördagsmorgon efter jag ätit frukost å bara från höger bröst! Vi hade ganska roligt åt de! Börja läcka i v15 då! Är i v15 nu så de kanske börjar snart!

Nu sitter man å väntar på bm! Dax för inskrivning! Bättre sent än aldrig:)

• SB2011

Hehe ja de va allt lite komiskt! Så vi får se hur de blir denna gången :)

Kändes bra hos bm idag! Fick pratat av mig mycket om allt som snurrar i mitt huvud, hade en hemsk graviditet med sonen å en 3 dagars förlossning som inte va rolig heller så jag behövde få pratat av mig! Besöket tog 1.5h å jag ska få komma till spec mvc för att göra upp en förlossnings plan kring v30! Hon lova att ja skulle få bättre hjälp denna gången än sist! Min förra bm va helt värdelös men ja våga inte byta så att ha fått en bra bm denna gången känns såååå skönt! Hon sa flera gånger att hon tyckte vi va så modiga som våga skaffa ett barn till efter allt vi gick igenom sist!

• SB2011
    Kramardig skrev 2013-07-26 21:24:42 följande:

Vad roligt att läsa att fler har haft och närmar sig RUL. På onsdag smäller det för oss, nedräkning!

Kvällen har inte varit bra för mig. Mått illa och kräkts några gånger och jag känner bara att jag är så jäkla less nu! Tänk om jag mår så här hela graviditeten? Jag kommer ju avlida! V.18 nu och usch så less.

Lider med dig! Har oxå en sämre period just nu! Kräks massor igen! Men tänk du e snart halvvägs!! Halvvägs!!!! Å många med hypermesis mår bättre innan v22! Å de e bara 4v bort! Så ge inte upp hoppet än!
  • SB2011

Som de ser ut nu kan min komma i år med! Med sonen blev jag igångsatt i v37+0 pga fogarna å bm sa att risken är att jag hamnar i samma situation denna gången med då jag börjat få problem tidigare denna gången! Å så vida ja inte blir jätte flyttad på rul så är de kring nyårs! Å risken är ännu större att jag får spendera julen på sjukhuset! Känns mindre kul! Jag som älskar julen

• SB2011

Vagn biten e inte nåt som e viktigt här! Ska köpa svägerskans gamla!

• SB2011

Ni som har fler barn hur gör ni för att förbereda dom på att syskon ska komma? Vi har ju en på snart 2 år och vi vet inte hur vi ska göra riktigt! Vi pratar ju me han om att där e en bebis i mammas mage (mest för han inte ska hoppa å slå mig i magen som han har en tendens att göra) men han e ju så liten att han förstår ju inte riktigt vad man pratar om? Försöker göra han delaktig när vi lyssnat på hjärtljuden vilket han tycker e kul å han hämtar ofta dopplern å kommer å tycker vi ska lyssna men ändå!

Blir kanske lättare senare när man kan känna sparkar å sånt men jag är ändå rädd att vi inte ska förbereda han ordentligt!

Känner inte några med små barn heller så vet inte äns om han fattar vad en bebis är!

Så hur gör ni andra?

Svar på tråden BF januari 2014