• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • hundenhubbe
    Aadomeniqe skrev 2013-05-13 18:38:34 följande:
    ja jag håller med, har mer på vänster sida än höger. Men känner inget av i benen som du säger.
    Oh va skön.. jobbigt att ha den ständiga oron :( ja det blir la v.13 tror jag.. sen är det ju ett till UL man ska göra fast senare.

Ah det testet har jag redan gjort.. eftersom att vi först skulle göra en utredning på RMC i Linköping pga ofrivillig barnlöshet. Då får man göra ett sånt test. Men ringde till RMC idag och stoppade utredningen för att jag blev gravid utan hjälp.

ja v.18 va ju lite väl sent tycker jag.. ska ju va som du säger i v.12-v.13

Ja gud det ser jag fram emot med kan jag lova.. nojig som tusan 
    MEn då ska jag fråga henne då jag kommer dit :) Men ska inte boka in VUL tror ja. ska försöka vänta iaf till 14 juni! De är ju snart! :) Håller alla tummarna att det ska gå bra för oss! :D Vi får försöka hålla oss sysselsatta så att vi inte är oroliga ;)
  • 30maj

Här i skaraborg får man endast ett ul och det rul i vecka 18....:(

• pippsor
    fluu skrev 2013-05-13 18:37:06 följande:
    * Räcker upp handen* Har lidit av hypotyeros(stavning?) i flera år.
    Haha jag kan aldrig skilja på vilken som är över- och underproduktion. Har underproduktion i alla fall. Det är väl hypo? Är det hypER som är överproduktion?

Skitsamma, fick ned mitt TSH till 1,92 förra månaden och ÄL därefter plussade jag. Tog nya tester i v.4+0 som visade på ett TSH på 2,79. Alltså har det ökat så snabbt efter befruktningen liksom? På två veckor har det eskalerat liksom. Är inte det sjukt? Fick i alla fall en liten doshöjning nu. Från 50 microgram till 75. Är dock orolig att det inte räcker.. Har du tagit nya prover än? Känner mig så lost i detta och allmänläkarna är inte hejare på endokrinologi heller har man ju märkt..
  • pippsor
    Aadomeniqe skrev 2013-05-13 18:42:08 följande:
    oj kan man.. gud ska ringa i morgon med en gång o se vad som säger.. Det enda jag går omkring o tänker på om dagarna :( jätte frustrerande ..och jag försöker försätta mig i olika sysselsättningar men det är ju svårt att inte tänka på det när jag anser att jag blev gravid va ett mirakel då jag o min make har försökt att få barn ett bra antal år . 
    Ja, googla privat ultraljud i ditt län så du hittar en klinik. Jag bor i stockholm och har är utbudet stort, men kan vara problematiskt i mindre städer. Då kanske man får åka en bit för att kunna göra ett privat. Förstår din oro. Skulle inte kunna vänta tills RUL i v.18 utan att dö av oro..
  • pippsor
    Oh baby skrev 2013-05-13 18:46:16 följande:

Jag med!
    Åh du kan väl kika på mitt tidigare svar till fluu och svara du med ;)
  • puchelina88

Gjorde ett till test i dag nyss Gravid +3 står det så nu måste jag ju börja tro på det:)
     ringde BM i dag hon sa att ja va i vecka 6 ca ska bli kul och få se den lilla/lille den 10 juni när vi ska göra PUK- testet, sen blir det ultraljud den 2 juli längtar massor:) 

den 6/8-2010 kom våran älskade son Viktor
  • pippsor
    30maj skrev 2013-05-13 19:06:25 följande:
    Här i skaraborg får man endast ett ul och det rul i vecka 18....:(
    Jo, detsamma gäller ju här i Stockholm men man får betala för ett privat om man vill ha det. Kommer betala 600 kr för lite bilder och en fullständig koll i v.8 :). Sen kan det ju vara problematisk om det inte finns kliniker där du bor som ens erbjuder privat ul så klart. Är man orolig skulle jag ändå ringa runt och försöka få tid någonstans. Man kommer rätt långt med att vara envis ;)
  • puchelina88

haha såg att jag hade skrivit PUK test haha ska ju vara KUB test:) kram på er alla 

den 6/8-2010 kom våran älskade son Viktor
  • 30maj

Pippsor- ja förra gången gjorde vi privat köns ul i Gbg efter rul:) de va jätte mysigt!

• 30maj

Ska ni ta reda på könet tjejer?? De gjorde vi förra gången men ska inte de denna gång:)

Svar på tråden BF januari 2014