• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Mymemlan
    EmiliaGK skrev 2013-05-13 18:24:13 följande:
    Inte jag, tänkte ringa imån! Kommer säkert gå bra ska du se mymemlan! :)
    Det går säkert bra, men vill nästan veta mer säkert innan jag ringer dit. Så får man komma fortare på besök om man är lite längre gången, orkar inte vänta flera månader :) 
    Pojke född -09, bebis jan 2014
  • fluu
    pippsor skrev 2013-05-13 16:36:05 följande:
    Är det någon här inne som käkar Levaxin för sköldkörteln?
    * Räcker upp handen* Har lidit av hypotyeros(stavning?) i flera år.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Aadomeniqe
    hundenhubbe skrev 2013-05-13 18:02:26 följande:
    De ligger som och molar HELA tiden! Ibland lite mer dominerande på en sida för mig. Sen kan den lilla värken gå ner i mina ben men då blir jag orolig då de började med förra mf att jag fick SKIT ont i benen! Men de har gått bra :) Man blir som orolig då man har lite ont men de är ju normalt! Vilken vecka blir det då du gör ultraljud? Jag ska dit i början på juli för att ta lite prover för typ klamydia eller vad hon sa osv. Men ultraljud tror jag inte de blir fören v. 18 typ! Men visst borde de vara i vecka tolv typ? Vill se så den mår bra då jag är orolig!
    ja jag håller med, har mer på vänster sida än höger. Men känner inget av i benen som du säger.
    Oh va skön.. jobbigt att ha den ständiga oron :( ja det blir la v.13 tror jag.. sen är det ju ett till UL man ska göra fast senare.

Ah det testet har jag redan gjort.. eftersom att vi först skulle göra en utredning på RMC i Linköping pga ofrivillig barnlöshet. Då får man göra ett sånt test. Men ringde till RMC idag och stoppade utredningen för att jag blev gravid utan hjälp.

ja v.18 va ju lite väl sent tycker jag.. ska ju va som du säger i v.12-v.13

Ja gud det ser jag fram emot med kan jag lova.. nojig som tusan 
  • Aadomeniqe
    pippsor skrev 2013-05-13 18:12:37 följande:
    Du kan ju alltid boka ett privat UL om du är orolig? Alternativt säga till din BM att du är jätteorolig så kanske du får ett extra gratis ultraljud. Jag har bokat ett privat till v.8+0, samma dag som min inskrivning :). Om allt ser bra ut då kommer jag boka ett till i v.12+0 så att vi kan se att allt ser bra ut innan vi berättar för barnen här hemma :)
    oj kan man.. gud ska ringa i morgon med en gång o se vad som säger.. Det enda jag går omkring o tänker på om dagarna :( jätte frustrerande ..och jag försöker försätta mig i olika sysselsättningar men det är ju svårt att inte tänka på det när jag anser att jag blev gravid va ett mirakel då jag o min make har försökt att få barn ett bra antal år . 
  • Oh baby
    fluu skrev 2013-05-13 18:37:06 följande:
    * Räcker upp handen* Har lidit av hypotyeros(stavning?) i flera år.

Jag med!
  • Elvinsmamma
    Mymemlan skrev 2013-05-13 18:21:54 följande:
    Har alla ringt bm? Tänkte ringa idag efter vul, men väntar 10 dagar till så jag får se hjärtat på bebis. Vågar inte ringa innan dess, känns overkligt.

Om du ringer nu så får du säkert en tid om ca 10 dagar för det fick jag när jag ringde och sa att jag hade plussat :) Så nu ska jag dit imorgon! Hur spännande som helst!! Kan inte förstå att vi ska få en bebis igen :):):) *svävar på moln*
  • EmiliaGK

Mymemlan: ja det är klart! :) Tiden går sååå sakta! Känns som jag varit gravid minst en månad men har bara vetat om det en dryg vecka! Men tänkte ringa MVC och prata om min oro för MF...

• Mademoiselle

Hej! Får jag vara med här? Vi har en dotter som snart fyller två och nu har jag precis plussat igen. Om jag har räknat rätt har jag BF 18 januari.

• Lilla Ladyn

Tack alla för uppmuntran idag och att ni delade med er om era symptom osv. Jag får försöka tänka anourlunda nu fast det inte är så lätt :)

• fluu
    Mademoiselle skrev 2013-05-13 18:51:38 följande:
    Hej! Får jag vara med här? Vi har en dotter som snart fyller två och nu har jag precis plussat igen. Om jag har räknat rätt har jag BF 18 januari.
    Grattis och välkommen! Ni har BF på min dotters två-års dag :)
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden BF januari 2014