• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • pippsor
    30maj skrev 2013-05-13 19:25:07 följande:
    Pippsor- ja förra gången gjorde vi privat köns ul i Gbg efter rul:) de va jätte mysigt!
    Åh vad mysigt :). Älskar ultraljud. Så himla mysigt. '

Har fått lova sambon att vi inte ska ta reda på kön. Så spännande :)
  • Aadomeniqe
    hundenhubbe skrev 2013-05-13 19:01:30 följande:
    MEn då ska jag fråga henne då jag kommer dit :) Men ska inte boka in VUL tror ja. ska försöka vänta iaf till 14 juni! De är ju snart! :) Håller alla tummarna att det ska gå bra för oss! :D Vi får försöka hålla oss sysselsatta så att vi inte är oroliga ;)
    Det gör du rätt i :) jag håller med tummarna :) Haha ja det får vi göra..men som sagt mycket svårt !
  • puchelina88
    30maj skrev 2013-05-13 19:25:47 följande:
    Ska ni ta reda på könet tjejer?? De gjorde vi förra gången men ska inte de denna gång:)

förra gången gjorde vi inte det, vet inte hur vi ska göra nu, men tror att vi väntar tills han/hon är ute:)
    den 6/8-2010 kom våran älskade son Viktor
  • Aadomeniqe
    pippsor skrev 2013-05-13 19:17:36 följande:
    Ja, googla privat ultraljud i ditt län så du hittar en klinik. Jag bor i stockholm och har är utbudet stort, men kan vara problematiskt i mindre städer. Då kanske man får åka en bit för att kunna göra ett privat. Förstår din oro. Skulle inte kunna vänta tills RUL i v.18 utan att dö av oro..
    Jag hittade =) Storken i Linköping, kostade 350kr så det va ju inget. Dom ska kontakta mig i morgon :)

Jo precis känner jag med ! Så hoppas jag får en tid innan 1 Juli.. men det tror jag ! 
  • fluu
    pippsor skrev 2013-05-13 19:15:58 följande:
    Haha jag kan aldrig skilja på vilken som är över- och underproduktion. Har underproduktion i alla fall. Det är väl hypo? Är det hypER som är överproduktion?

Skitsamma, fick ned mitt TSH till 1,92 förra månaden och ÄL därefter plussade jag. Tog nya tester i v.4+0 som visade på ett TSH på 2,79. Alltså har det ökat så snabbt efter befruktningen liksom? På två veckor har det eskalerat liksom. Är inte det sjukt? Fick i alla fall en liten doshöjning nu. Från 50 microgram till 75. Är dock orolig att det inte räcker.. Har du tagit nya prover än? Känner mig så lost i detta och allmänläkarna är inte hejare på endokrinologi heller har man ju märkt..
    Japp,hypo är underfunktion,hyper överfunktion. 
    Jag ska ta prover imorgon. Är ganska orolig,har fått mf pga sköldkörtelvärdena förut. Vll inte att det händer igen.

Nej,allmän vården kan inte med detta. Jag går hos en endokrinolog,speciellt under graviditeter.
    Har 100 mg levaxin nu,hoppas inte att det behöver höjas för mycket. Min kropp gillar inte när jag ändrar dosen och beter sig konstigt då i flera veckor. Mår ju liksom taskigt nu som det är redan :P
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • majpan
    puchelina88 skrev 2013-05-13 12:38:59 följande:

Grattis va kul:) jag vet ju inte än om de är den 12 men när jag har räknar själv så kommer jag fram till det:) när plussa du? när hade du din mens senast? jag hade min den 8 april.
    Jag hade också min senaste mens den 8 april och räknade ut att bf borde vara 12 januari. Och så fel kan vi ju inte ha båda två =)
  • sunnydays
    Ska ni ta reda på könet tjejer?? De gjorde vi förra gången men ska inte de denna gång:)

ja vi ska ta reda på för är så sjukt nyfiken :)

• Aadomeniqe
    jag vill inte , tog inte reda på det första gången.. beror lite på vad min make vill med =)
  • puchelina88
    majpan skrev 2013-05-13 19:42:29 följande:
    Jag hade också min senaste mens den 8 april och räknade ut att bf borde vara 12 januari. Och så fel kan vi ju inte ha båda två =)

Vad kul då får vi följas åt här och se om vi hade rätt:) har du fått tid till kub test och ultraljud än? känner du av nått?
    den 6/8-2010 kom våran älskade son Viktor
  • Angvik77
    majpan skrev 2013-05-13 19:42:29 följande:
    Hej jag hade min senaste mens den 7 april o har räknat ut bf till den 11 januari...så det stämmer hoppas vi för då har jag räknat rätt oxå :=)
Svar på tråden BF januari 2014