• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Aadomeniqe

Vi ska till BM den 11 juni och ultraljud den 1 Juli :)) har med växtvärk.. Heeela tiden ! Känns konstigt att inte ha det , hehe !

• EmiliaGK

Känns skönt att se att fler har ryggont och molvärk.. Fick MF för 2 mån sen så all "mensvärk" gör mig jättenojig! Jag har inte jätteont men det kommer och går. Tänkte jag oxå skulle ringa MVC imån!

• hundenhubbe
    Aadomeniqe skrev 2013-05-13 17:57:30 följande:
    Vi ska till BM den 11 juni och ultraljud den 1 Juli :)) har med växtvärk.. Heeela tiden ! Känns konstigt att inte ha det , hehe !
    De ligger som och molar HELA tiden! Ibland lite mer dominerande på en sida för mig. Sen kan den lilla värken gå ner i mina ben men då blir jag orolig då de började med förra mf att jag fick SKIT ont i benen! Men de har gått bra :) Man blir som orolig då man har lite ont men de är ju normalt! Vilken vecka blir det då du gör ultraljud? Jag ska dit i början på juli för att ta lite prover för typ klamydia eller vad hon sa osv. Men ultraljud tror jag inte de blir fören v. 18 typ! Men visst borde de vara i vecka tolv typ? Vill se så den mår bra då jag är orolig!
  • hundenhubbe
    EmiliaGK skrev 2013-05-13 18:01:44 följande:
    Känns skönt att se att fler har ryggont och molvärk.. Fick MF för 2 mån sen så all "mensvärk" gör mig jättenojig! Jag har inte jätteont men det kommer och går. Tänkte jag oxå skulle ringa MVC imån!
    Jaa, så känner jag också! Man blir som orolig över all värk! Jag tänker att jag får vara måttligt orolig men inte så de tar över min lycka! VI ÄR JU MED BEBIS!! :D
  • Oh baby

Det "normala" är att ha ett ul i v 18 för de landsting som inte erbjuder KUB-test för de under 35 år, men många "får" fler vul/ul än så. Jag har bokat ett privat hos min gynokolog den 3:e för att se vilken vecka jag är i inför KUB-testet. Och den 4:e är det bokat för inskrivning. Sen blir det väl kub-test i början på juli nångång, kanske andra veckan räknar jag med. 

Beklagar verkligen ni som fått MF, verkligen tråkigt!! Det är ju såklatr en oro som vi alla bär på i mer eller mindre utsräckning beroende på tidigare erfarenheter. Jag tänker också på det ganska ofta. Så pass ofta att jag idag gjorde ett nytt digitalt test för att se att HCG hormonet har ökat och när jag gjorde testet förra söndagen stod det "Gravid 1-2" idag när jag gjorde testet stod det "Gravid 3+". Kändes väldigt skönt måste jag säga!

• EmiliaGK

Ja jag ska försöka att inte heller oroa mig för mycket utan glädjas! :) Vet att jag hade samma värk med dottern och det gick ju fint! Får försöka lugna ner mig :)

• pippsor
    hundenhubbe skrev 2013-05-13 18:02:26 följande:
    De ligger som och molar HELA tiden! Ibland lite mer dominerande på en sida för mig. Sen kan den lilla värken gå ner i mina ben men då blir jag orolig då de började med förra mf att jag fick SKIT ont i benen! Men de har gått bra :) Man blir som orolig då man har lite ont men de är ju normalt! Vilken vecka blir det då du gör ultraljud? Jag ska dit i början på juli för att ta lite prover för typ klamydia eller vad hon sa osv. Men ultraljud tror jag inte de blir fören v. 18 typ! Men visst borde de vara i vecka tolv typ? Vill se så den mår bra då jag är orolig!
    Du kan ju alltid boka ett privat UL om du är orolig? Alternativt säga till din BM att du är jätteorolig så kanske du får ett extra gratis ultraljud. Jag har bokat ett privat till v.8+0, samma dag som min inskrivning :). Om allt ser bra ut då kommer jag boka ett till i v.12+0 så att vi kan se att allt ser bra ut innan vi berättar för barnen här hemma :)
  • hundenhubbe
    pippsor skrev 2013-05-13 18:12:37 följande:
    Du kan ju alltid boka ett privat UL om du är orolig? Alternativt säga till din BM att du är jätteorolig så kanske du får ett extra gratis ultraljud. Jag har bokat ett privat till v.8+0, samma dag som min inskrivning :). Om allt ser bra ut då kommer jag boka ett till i v.12+0 så att vi kan se att allt ser bra ut innan vi berättar för barnen här hemma :)
    Tänkte att jag skulle dit den 14/6 då jag har inskrivning. Borde vara i ca v. 10 då! Så tänkte jag skulle fråga om vi kan boka in ett ultraljud då till v.12 så jag bara ser att allt är som de ska :) Men ska försöka tänka att de går som de går! Förhoppningsvist bra :) Har gått längre än förra gången nu och de känns lite bättre!
  • Mymemlan

Har alla ringt bm? Tänkte ringa idag efter vul, men väntar 10 dagar till så jag får se hjärtat på bebis. Vågar inte ringa innan dess, känns overkligt.

Svar på tråden BF januari 2014