Inlägg från: LeaveMeAlone |Visa alla inlägg
  • LeaveMeAlone

BF januari 2014

84Johanna skrev 2013-07-26 15:14:03 följande:
    Är i V 15 och har fått röda kliande utslag på brösten och lite på ryggen. det kliar mest när jag bli svettig och varm. 

Nån som har varit med om detta?  
    Kan ju vara lite allt möjligt. Men när jag var gravid med sonen så vart min hud väldigt känslig på vissa ställen. Kunde inte ha vissa material utan att få utslag på magen tex. Sen kan man nog bli lite extra känslig för solen nu också. Är ju galet varmt. Jag håller mig iaf inomhus för blir bara dåsig. Värmeutslag kan det mao vara som någon skrev. 
  • LeaveMeAlone

Vad är det egentligen för skillnad på Brio sing och Brio smile? Tycker det ser ut att vara mer eller mindre likadan vagn.

• LeaveMeAlone
    SB2011 skrev 2013-07-27 11:33:26 följande:
    Ni som har fler barn hur gör ni för att förbereda dom på att syskon ska komma? Vi har ju en på snart 2 år och vi vet inte hur vi ska göra riktigt! Vi pratar ju me han om att där e en bebis i mammas mage (mest för han inte ska hoppa å slå mig i magen som han har en tendens att göra) men han e ju så liten att han förstår ju inte riktigt vad man pratar om? Försöker göra han delaktig när vi lyssnat på hjärtljuden vilket han tycker e kul å han hämtar ofta dopplern å kommer å tycker vi ska lyssna men ändå!

Blir kanske lättare senare när man kan känna sparkar å sånt men jag är ändå rädd att vi inte ska förbereda han ordentligt!
    Känner inte några med små barn heller så vet inte äns om han fattar vad en bebis är!

Så hur gör ni andra?
    Tror mer eller mindre inte det går att få de som är så små att verkligen förstå vad som komma skall. Jag skulle nog om sonen var i den åldern ha pratat så mycket det går och lekt att ta hand om bebis. Dockor eller liknande. Finns säkerligen en del böcker om att få syskon också. Sen får man ta det som det kommer. Själv har jag en 9-åring så det behövs inte så mycket förklara. Däremot så är han nog lite nervös ändå.
  • LeaveMeAlone

Apropå vagn så är jag inte heller typen som tycker att det är superviktigt. Skulle tex aldrig köpa en ny. Men däremot så använder man den ju väldigt mycket så är ju en fördel om man hittar någon praktisk och smidig vagn så det inte blir en pers att gå ut och gå.

• LeaveMeAlone
    SB2011 skrev 2013-07-27 13:12:19 följande:
    Nä du har nog rätt! Vi har tänkt försöka plocka fram dockan snart å försöka leka lite pedagogiskt me den men sonen e livrädd för den så vi undrar hur de kommer gå! Haha han fick den för ett år sen men blir hysterisk när han sett den!
    Kanske ska se om vi kan gå å köpa ny som han inte e rädd för!
    Hehe, ser dockan ni köpt ut som "onda dockan" eller? ;) 
    Sagor brukar vara bra annars. Men man ska nog inte oroa sig för mycket. Är ju såklart en stor omställning för små barn att få syskon, men man får lita på att man gör så gott man kan och att de vänjer sig :)

• LeaveMeAlone

Det där med att fylla sist har jag aldrig fattat. Vilka åldrar är det viktigt vid? 15? 18? Det är en väldig massa år tills våra bebisar är där. Jag är visserligen inget decemberbarn men fyller sent och har aldrig upplevt att jag gått och väntat och varit efter kompisar som fyllt tidigt. 

• LeaveMeAlone
    Erica80 skrev 2013-07-28 18:34:26 följande:
    Jag har nu skickat in en anmälan till patientnämden. Får se vart det leder
    Fy vad hemskt att behöva gå igenom det på det viset. Fick själv ett MA i v 13 i höstas fast jag fick sättas igång. Inget roligt och inget man vill gå igenom utan hjälp och stöd. Bra att du anmäler! Hoppas du snart mår bättre i både kropp och själ och att ni snart har plus på stickan igen(om ni vill dvs). Kram
  • LeaveMeAlone

Jag är i v 16 och har gått upp hela 7 kg sedan inskrivningen. Fast innan semestern för 4 veckor sedan så hade jag bara gått upp 1½ kg så vet inte vad som hänt nu. Har ju inte kunnat äta speciellt mycket och visst har det blivit lite skräpmat under semestern men jag brukar inte ha lätt att gå upp i vikt. Men tror det är hormonerna som gör det för mig. Med sonen gick jag som sagt upp 30 kg utan att göra något speciellt annorlunda. Egentligen är det väl inte hela världen sålänge jag blir av med dom lika enkelt som sist.

• LeaveMeAlone
    LinnJes skrev 2013-07-29 22:11:39 följande:
    Tipsar om "Emma och lillebror". Kanske lite för avancerat men min 2-åring klarar av den iaf. :)
    Emma-böckerna är jättebra för små barn! Håller med.
  • LeaveMeAlone

Kul med alla lyckade RUL. Kul att man börjar komma in i den delen av graviditeten då det känns "på riktigt".

Jag köpte en doppler på teknikmagasinet igår så nu har jag fått höra på hjärtat där inne. Precis innan jag skulle lyssna och låg och förberedde dopplern så buffade bebisen dessutom till ordentligt i magen. Men det är inget som kommit hela tiden sen. Vill känna mer av det! 

Svar på tråden BF januari 2014