Inlägg från: LeaveMeAlone |Visa alla inlägg
  • LeaveMeAlone

BF januari 2014

Idag är det inget roligt att vara gravid. Det började igår kväll när jag fick ordentligt ont i nedre ryggen vilket bara eskalerade. Finns ingen direkt bra sitt eller liggställning som inte gör ont heller utan det är oskönt hur som. Lagom till sovdags gjorde det så ont att jag vaknade flera gånger på natten och inte kunde somna om. Gjorde fortfarande ont när jag vaknade och jobbdagen var hemsk. Nu har jag ännu ondare och imorgon kan jag förmodligen inte gå till jobbet. Hade verkligen hoppats på att det inte skulle bli såhär redan nu. Gick in i v 17 idag.

Någon som har något bra tips på vad man kan göra åt foglossning? Har ett smalt stödband men det hjälper inte så mycket. 

• LeaveMeAlone
    SB2011 skrev 2013-08-01 16:23:53 följande:
    Palla upp med massor av kuddar! Så många kuddar du kan hitta! De brukar lindra lite iaf!
    popcornplaya skrev 2013-08-01 16:30:42 följande:
    Min gravidkudde hjälper mkt när jag ligger i sängen eller soffan.

Annars så är det väll mest att ta det lugnt. Lättare sagt än gjort.

Kuddar ska det bli. Önskar jag hade en gravidkudde. Kanske ska beställa en. Ser otroligt skönt ut.

Värme är skönt för min del. Har en värmekudde i svanken. Ska försöka få gubben min att massera lite. 
  • LeaveMeAlone
    verkar skrev 2013-08-01 16:33:37 följande:

Foglosning? det har jag med, har haft ca en vecka nu. Fast jag har bara ont om jag går tex cykla går bra. Brännande stickade känsla...
    Jag har läst att cykla ska vara bra. Kanske ska ta och fixa min cykel så man kan ta den innan det blir för kallt.
  • LeaveMeAlone
    SaraKarla skrev 2013-08-01 19:10:07 följande:
    Usch, detta är vidrigt! Kraftiga rinniga flytningar, som stinker fisk! Grön-gråa i färgen, och går igenom till byxorna. Har under veckan haft smärtor i äggstockarna som jag Skrivit tidigare. Vad tusan är detta för skit?
    Svamp? Ph-balansen rubbad? Som sagt är det bäst att kolla vilket som. Så slipper du oroa dig. 
  • LeaveMeAlone

Ni som funderar på det där med syskonvagn. Om det känns osäkert, är det inte bättre att köpa en(begagnat kanske om det är en kostnadsfråga)och om behovet inte finns så länge så kan man ju sälja iväg den och bara ha ståbräda. Måste ju vara bättre att ha för mycket än för lite om behovet av vila kvarstår för storasyskonet tänker jag. Nu har jag ju inte den biten att fundera på själv men min son hade vagn tills han var 4 år pga att han somnade lita var stans när man var iväg. det är jobbigt att bära på större barn. Ännu värre blir det om man har en liten till då.

• LeaveMeAlone
    84Johanna skrev 2013-08-03 15:47:37 följande:
    Måste bara visa mitt coola linne =)

hehe, kul grejer dom hittar på :P 
  • LeaveMeAlone

Cravings vet jag inte om jag fått än. Har fått någon dille på sån där färdig fryst thaisoppa.Tycker mest det kan komma plötsliga grejer som jag bara mååste ha men sakerna varierar. Med sonen fick jag dille på att dricka mjölk. Vilket var konstigare än det låter eftersom jag då inte tyckt om eller druckit mjölk på ca 15 år. 

• LeaveMeAlone

Tror det börjar bli dags för mig att fylla på med lite järn. Annars vet jag inte vad som hänt. Känner mig helt svag i kroppen, huvudvärk två dagar i rad och är helt matt. Jag som tyckte det var så skönt att börja känna sig pigg och bra igen efter illamåendet och det försvunnit. Idag mår jag riktigt skit. Ledig dag och sonen äntligen hemma igen från sin pappa. Slutade nu med att sambon fick åka iväg och bada själv med honom medans jag ligger här som en urvriden disktrasa och tar igen mig. Tur man har en snäll sambo i lägen som dessa.  

• LeaveMeAlone

Håller med om att det är tjatigt med frågor om kön. Väldigt mycket pojkar bpde i min och sambons familj så en flicka skulle uppmärksammas enormt. Själva kunde vi inte bry oss mindre. Men tror frågorna handlar mycket om ren nyfikenhet. Man vet ku absolut inget om vem den är lik eller så. Jag är nästan mest nyfiken på ögonfärg.

• LeaveMeAlone

Håller med om att det är tjatigt med frågor om kön. Väldigt mycket pojkar bpde i min och sambons familj så en flicka skulle uppmärksammas enormt. Själva kunde vi inte bry oss mindre. Men tror frågorna handlar mycket om ren nyfikenhet. Man vet ku absolut inget om vem den är lik eller så. Jag är nästan mest nyfiken på ögonfärg.

Svar på tråden BF januari 2014