Inlägg från: LeaveMeAlone |Visa alla inlägg
  • LeaveMeAlone

BF januari 2014

kallemaja skrev 2013-08-08 21:19:44 följande:
    Vad tror ni när det gäller sex före eller på ägglossningsdagen = ett visst kön? Har detta stämt för er?
    Sex innan ÄL = flicka
    Sex under ÄL= pojke
    Vad tror ni....
    Och hur blir det isf om man har sex varje dag....både innan och under ÄL? ;)
    Hermafrodit? Eller så får man tvillingar en av varje :P Dom är rätt lustiga dom där skrönorna. Träffade på en äldre släkting för någon vecka sen som sa att jag hade en pojkmage. Med sonen sa alla jag hade flickmage så vore bra komiskt om det vart en tjej denna gång.
  • LeaveMeAlone

Sist jag vägde mig för nån vecka sen hade jag redan gått upp 7kg. Nu är jag i vecka 18 och misstänker att jag bara kommer fortsätta uppåt i rasande takt. Med sonen gick jag upp 30kg men då har jag för mig att jag också åt väldigt mycket. Nu äter jag inte alls lika mycket. Får bara i mig småportioner. Men men..sålänge det rinner av mig som förra gången så bryr jag mig inte. 

• LeaveMeAlone

Idag är jag orolig i själen. Ska till bm idag och få lyssna på hjärtat. Trots att jag har en doppler hemma och ju har hört bebis så fick min hjärna nån knäpp nu och nu tror jag allt ska gå fel

Är över lag mycket mer orolig denna graviditet. Är det inte mer logiskt första barnet? Bm sa att många är mer nervös andra gången.

• LeaveMeAlone

Bara jag som samlar på mig så otroligt mycket vätska i kroppen? Var likadant sist jag var gravid och då värst på slutet eftersom det var sommar. Men tycker det ger en obehaglig känsla att ha så svullna ben. Inga byxor är bekväma. Leggings eller mjukisar är det som är skönt. Men Skulle helst ha ett par vanliga byxor som är mjuka och bekväma och inte så tighta. Någon som har tips om vart man kan hitta?

• LeaveMeAlone
    SaraKarla skrev 2013-08-16 10:27:44 följande:
    Vet inte om jag vågar tala med min bm, vad säger man?
    Lovar att din bm hört det innan. Jag har haft mycket problem med ångest genom hela livet och bm frågade vid inskrivningen om sådant och sa att jag måste säga till om jag börjar må dåligt under graviditeten. Hormonerna kan ställa till det för en även om man inte mått dåligt innan och det är bättre att få stöd i det än att bara låta det vara. Kan senare fortsätta i förlossningsdepression om jag inte förstått det fel. Att gå för sig själv och känna sådär är iaf ingen bra lösning. Men jag lovar att du inte är ensam om att uppleva det så! Mycket som händer i kropp och knopp under en graviditet. Själv är jag extremt orolig över ALLT denna graviditet. Även sådant som inte har med graviditeten att göra. 
  • LeaveMeAlone
    SaraKarla skrev 2013-08-16 10:38:50 följande:
    LeaveMeAlone: gick hos kurator pga panikångest hela förra året och hon har antecknat det i min journal så det kanske inte är så svårt att prata om det nu, men har svårt att erkänna för mig själv och henne att jag mår dåligt, säger alltid att allt är jättebra!
    Jo jag känner igen känslan. Man vill ju såklart att allt ska kännas jättebra och det är lätt att inbilla sig att man "bör" må jättebra och vara glad jämt när man väntar barn. Men det gör ju långt ifrån alla. 
  • LeaveMeAlone

Någon som vet vad som hände med SaraKarla? Hennes användare ser ut att vara borta. Bara igår skrev hon väl om att hon mådde så dåligt. :/

• LeaveMeAlone
    englasmamma86 skrev 2013-08-17 22:23:07 följande:

Jag hittar inte henne heller ..det är hon som startat tråden ser jag...jag hoppas det är oki med henne och att hon kommer tebax..
    Ja förhoppningsvis. 
  • LeaveMeAlone

Önskar så att jag bara kunde bestämma mig för en vagn som jag vill ha. För det dyker upp fynd här och där på blocket men så tänker jag alltid "men är det verkligen den jag ska ha?" och så tar jag inte den. Brio go är en favorit men har även blivit lite förtjust i Teutonia cosmo. Har först varit helt inställd på hårdlift men kan inte bestämma dig då en mjuklift är rätt smidigt då vi bor en trapp upp och kan vara skönt att smidigt. Nåväl, är ju ett bra tag kvar att bestämma sig. Med sonen hade jag en Emmaljunga duo edge som jag älskade men nu finns det ju så mycket annorlunda modeller att välja på.

• LeaveMeAlone
    Mademoiselle skrev 2013-08-18 11:17:59 följande:
    Jag säger bara Teutonia Cosmo. Vi har haft en sådan åt vår dotter (född 11) och vi är verkligen supernöjda. Jag kan inte komma på något som jag skulle vilja ändra på den.
    Kul att höra. Har du haft hård- eller mjuklift till den?
Svar på tråden BF januari 2014