• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • EmiliaGK

Ni som gjort VUL har ni blivit ömma i äggstockarna/ ledarna efteråt? Molat i mina sen undersökningen då jag fick en liten blödning i morse....

• tulip79

Här är en till med bebismage! (v 6+1). Kommer blir jobbigt att försöka dölja den i 2 mån innan semestern börjar. Otroligtvis omöjligt. Med storebror var jag tvungen att ha gravidbyxor redan från vecka 8, men nu är det nog redan dax att leta fram dem...

• Susanne1975
    pippsor skrev 2013-05-16 11:48:46 följande:
    Fan, jag tog ett nytt digitalt idag och det står fortfarande Gravid 2-3 på det. Fick Gravid 2-3 för en vecka sedan och är idag i v.5+2. Borde det inte stå 3+ nu? Usch, blir så orolig.
    Samma hände för mig i morse och jag är på 5+1 idag. Rynkar på näsan
  • Susanne1975
    SaraKarla skrev 2013-05-16 15:54:58 följande:
    Ni som väntar andra barnet... Har ni börjat få mage? Jag är bara i 6+4 men magen har verkligen blivit rund i formen och hård. Blev inte sån med första barnet.
    Ja hela magen är väldigt uppsvälld och jag är bara i v.5+1. Jag har i och för sig inte helt platt mage annars heller. 
  • Susanne1975
    vilja89 skrev 2013-05-16 18:03:13 följande:
    Såg ärtan idag på VUL och hjärtat slog för fullt! Åh. Jag behövde verkligen se den lille för att kunna förstå att den är där inne.
    Sitter här med min lilla bild och känner mig som en kärlekskrank. ;)
    Grattis! Solig
  • LillFrö
    Lilla Ladyn skrev 2013-05-16 17:29:09 följande:
    Lillfrö så känner jag med. I dag är nog första dagen jag inte kännt det så mycket. Synd att man inte vågar njuta av att inte lida av en massa obehagliga symptom hihi. Är det ditt första barn?

Ja det är min absolut första graviditet! Man vet ju bara hur andra upplever sin graviditet, men det är spännande att själv få uppleva det. Försöker att inte oroa mig för varken symptom eller icke-symptom :) Vilken vecka är du i?
  • Lilla Ladyn
    LillFrö skrev 2013-05-16 19:45:46 följande:
    Ja det är min absolut första graviditet! Man vet ju bara hur andra upplever sin graviditet, men det är spännande att själv få uppleva det. Försöker att inte oroa mig för varken symptom eller icke-symptom :) Vilken vecka är du i?

Jag gick in i v 6 idag tror jag. :) du var också i v 6 va?
  • LillFrö
    Lilla Ladyn skrev 2013-05-16 19:54:05 följande:
    Jag gick in i v 6 idag tror jag. :) du var också i v 6 va?

Ja jag tror det, enligt mina egna och barnmorskans uträkning :) Känner mig hungrig mest hela tiden! Kommer bli kaos om det ska fortsätta så, med tanke på att det rekommenderas att man ska äta EN frukt extra per dag i första trimestern... Känns detta igen? :)
  • Lilla Ladyn
    LillFrö skrev 2013-05-16 20:01:05 följande:
    Ja jag tror det, enligt mina egna och barnmorskans uträkning :) Känner mig hungrig mest hela tiden! Kommer bli kaos om det ska fortsätta så, med tanke på att det rekommenderas att man ska äta EN frukt extra per dag i första trimestern... Känns detta igen? :)

Haha ja jag äter också mycket. Kul om man blir sådär halvpösig när man ska gå i bikini sedan innan man fattar varför :p
Svar på tråden BF januari 2014