Inlägg från: SaraKarla |Visa alla inlägg
  • SaraKarla

BF januari 2014

Skönt att höra!!

• SaraKarla

Hoppas det går bra för alla...

Jag kan verkligen inte slappna av. Läste en tråd här på FL där det spekulerades i samband mellan fosterdöd i magen och högt HB, många av de som svarade i tråden och förlorat sitt barn i magen hade högt HB och några hade fått blodproppar i moderkakan. Vet ju att man inte ska läsa för mycket men det skrämmer mig ännu mer att inte BM vet mer om detta och att de inte vill göra fler prover innan vecka 29. Hur ska man lägga upp för de att det kan vara farligt med högt HB? Har verkligen börjat få stark ångest över detta...   

• SaraKarla
    popcornplaya skrev 2013-06-20 19:54:52 följande:
    Du får väll skriva ut lite info och ta med till bm så hon kan läsa.

Ja, jag har tänkt på det. Tror ni de tycker det är tillförlitligt då? Känns dumt att försöka "lära" en utbildad barnmorska något. Men eftersom min mamma haft blodproppar i moderkakan så känns det som att allt har ett samband, det är mest magkänslan som säger det. Plus att jag haft en del diffusa besvär hittils, det känns liksom inte helt ok. I min förra grav flöt allt på hur bra som helst, förutom alla uvi jag hade....

Kan tillägga att min mamma förlorat ett barn efter födseln också, så jag är rädd att det ska hända mig också, iaf om det har med blodvärdet att göra. 
  • SaraKarla
    sunnydays skrev 2013-06-20 20:21:05 följande:
    Du kan inte höra av dig till specbm då och kolla vad de säger?

Jo, eller om jag kan be min BM ringa dit och ta upp detta, så hon får höra med egna öron också. Det skulle ju kunna gå! Nej, nu ska jag försöka släppa detta lite så får jag kolla upp det till veckan, det är ju inget akut problem tack å lov :)
  • SaraKarla
    c4trin skrev 2013-06-20 21:21:38 följande:
    Angående att gå ner i vikt har jag också gått ner lite, tror det beror på att jag äter oftare och små portioner/mellanmål. Sköter maten mycket böttre nu 'n i vanliga fall och äter mycket mindre socker/skitmat :P

Jag tror inte de e farligt om de e så lite man går ner o allt verkat bra, bebisen tar ju den näring den behöver säger man! =)  

Jag äter sämre nu, jag har gått på stenhård diet det senaste året med hård träning osv. Nu ligger nog mitt kaloriintag väldigt högt så jag borde verkligen gå upp i vikt. Jag tror inte att själva viktnedgången påverkar  bebisen på något sätt, det enda jag kände var, tänk om det inte är någon bebis där inne eller att något redan hänt. Jag gick först upp 3 kg men nu har jag alltså gått ner 1 kg. Men som du säger, det är ju så lite det handlar om så det är säkert ingen fara. Men ändå märkligt. Jag är en sån som vill ha logiska förklaringar till allt

Jag är inte så orolig men jag blev ändå så förvånad att tankarna har flugit i väg idag...  
  • SaraKarla

Som sagt, oro är att ta i. Jag har väl varit lite rädd för ma då jag haft en del ont + viktnedgången. Verkar ju inte vara ensam om den oron. Gick bara upp 7 kg med första barnet så jag behöver väl också massa energi. Älskar mat men i augusti är det rul och då får vi hoppas allt är bra!

• SaraKarla

Ja, man kan känna så tidigt

Vecka 13 för mig med nu!

• SaraKarla

Jag har nästäppa och missbrukar otrivin. Hade samma problem m första barnet!

• SaraKarla

Hade lite blod när jag torkade mig imorse :-/ bör jag ringa bm??

• SaraKarla

Det är inte klarrött men blandat rött och rosa. Svider "där inne" så jag tror det är yttre blödningar men har haft jätteont i höger äggstock.

Svar på tråden BF januari 2014