• Mymemlan

BF januari 2014

sunshine93 skrev 2013-09-17 22:47:16 följande:
    Vilket fint och gulligt babynest och till ett MYCKET BRA pris Skrattande
    De jag kollade på kostade runt 850 kronor ....något som kändes liite för dyrt och onödigt för mig då bebisen ändå kommer växa ur den så småningom.
    Ja jag är jättenöjd, fanns många fina tyger att välja på också! :D Det kommer att bli uppskattad (iaf från våran sida, lillebrors med kan man hoppas) och välanvänt i sängen, soffan etc. :) 
  • Mymemlan
    popcornplaya skrev 2013-09-18 10:13:21 följande:
    Åh det har jag inte hört talas om. Superbra ju! Undra om man kan hämta på plats så man slipper frakten, bor ju i Trollhättan. Vart kontaktar man dom?
    Stavregruppen
    Slättbergsvägen 138
    461 43 Trollhättan
    Tfn: 0520-495357

Här har du kontaktuppgifter, ring och fråga! :) 
  • Mymemlan

Jag skojar inte när jag säger att magen bara växer och växer.. Är i vecka 24 (24+1) och ser ut som 28-29 med sonen :o

• Mymemlan

Blä. Idag är en dålig dag. Jag och min sons pappa (separerade) har nyligt börjat med varannan vecka. Och sonen åker och kommer hem på söndagkvällarna. Är andra veckan borta från han och jag saknar han så :( 
    Nu har jag iaf mitt examensarbete att traggla med på dagarna men börjar få världens oro inför i mitten av november när jag kommer gå på ledighet innan förlossningen eftersom jag inte kan göra min slutpraktik. Det innebär typ 2 månader ledighet, vad sjutton ska jag göra på dagarna lixom?  

• Mymemlan

alltså.. Idag har jag haft ganska många sammandragningar till och från. Dom har inte gjort ont, men nu på eftermiddagen har jag en molande smärta i ryggen och i magen.. Borde jag ringa någon eller ska jag räkna det som normalt? 

• Mymemlan

Igår fick jag regelbundna tryckande sammandragningar som avlöste varandra med någon minuts mellanrum under hela eftermiddagen. Tillslut ringde jag 1177 (eftersom sonen hade bråttom och fick stoppas) som skickade mig tillförlossningen. Det var ingen fara och tappen var cirka 28 mm och bakåtlutat och sluten. Lillebror hade bra mängd fostervatten och låg och svalde fostervatten för glatta livet :) beräknades väga 580 g nu ungefär :) mest troligen har jag lättretad livmoder och får nog stå ut med en del sammandragningar. Kunde få bricanyl om det blev för jobbigt att ta nån gång då och då när det stör sömnen etc :)

• Mymemlan
    c4trin skrev 2013-09-20 09:08:26 följande:
    E de Bricanyl som tablett då eller?
    Jo, då kunde man ta en halv. :) 
  • Mymemlan

Okej nu behöver jag hjälp! :D 

Vi har en brio happy med mjuklift som vi köpt åt bebbe (ny) och jag tkr mjukliften känns liten och är fundersam över bäddningen i vinter. Bor i iskalla norrland, i luleå där vi lätt har 20-30 minus i januari och februari. Kan vara inne kallaste dagarna men sonen har ju 15 timmars dagis, vi kan behöva handla, och när det är 15 kommer vi ju måste vara ute och leka. Tycker det blir en kall bäddning med bara täcke och inte kul att behöva pälsa på bebis hur mkt som helst.

Har nu hittat en voksipåse med bärplatta som är köpt förra året och använd 2 ggr. Dom har begärt 1800 kr för den (har inte provat gå ner nått än) och det är en classic. Kostar nästan 3000 kr nytt ju.
    Jag funderar på att köpa den och använda kallaste tiden, för då blir det ju som mjuklift och man behöver inte bekymra sig om att bebis ska frysa och så kan jag använda den vanliga mjukliften då det blir varmare. Vi kommer vara i stugan och åka skoter en del mot våren också.

Vad tror ni? Ska jag slå till? Bor flera trappor upp utan hiss så att bära upp bebbe i mjukift elr voksi med bärplatta är ett måste.  

• Mymemlan
    LeaveMeAlone skrev 2013-09-20 12:19:17 följande:
    Låter väl vettigt med en ordentligt varm åkpåse. Så kan man istället anpassa klädseln i i takt med att det blir varmare sen. Personligen skulle jag aldrig lägga så mycket pengar på en åkpåse men kanske inte finns lika bra billigare!? Bor ju bara i blaskiga Stockholm så här behövs väl kanske inte det varmaste av åkpåsar.
    Det är det att jag måste ha med bärplatta eller mjuklift, och det ryms ingen åkpåse i mjukliften.. :/
  • Mymemlan
    M Hedell skrev 2013-09-20 12:49:52 följande:
    Va otäckt! skönt dock att det inte var någon fara

Jag hade nog slagit till på en Voksi om jag var du, sen vad du är beredd att betala för den är en annan sak, har dålig koll på dom där åkpåsarna själv tyvärr. Vi bor i Ö-vik så har ju rejält kallt vi oxå

Japp, lunginflammation kan smitta! Men så länge han inte är påtagligt påverkad eller har feber skulle jag nog avvakta Hur känner du själv?

Ny kostar den 2400 kr + 500 kr i bärplatta. Antingen säljs dom jättegamla för 800 kr utan bärplatta eller så finns nån nyare modell för cirka det priset. 
Svar på tråden BF januari 2014