• Mymemlan

BF januari 2014

M Hedell skrev 2013-09-20 13:20:12 följande:
    Då hade jag lätt slagit till faktiskt

Det ska visst finnas en smittsam variant, men jag är långt ifrån någon expert på området så jag vet inte riktigt hur den visar sig osv. Men prova att googla lunginflammation+smittsam typ och se om det är nåt som du tycker stämmer in-

Lite så jag känner! =)
  • Mymemlan

Idag har vi varit på ikea och i finland. Shoppat födelsedagspresenter, julklappar och lite åt lillebror. Lillebror fick en ny madrass till spjälsängen, handdukar, tvättlappar och ett nytt bäddset från ikea samt 2 paket mamnappar 0-6 månader (4 stycken) från Finland där dom tog 40 kr styck, alltså 20 kr billigare än i sverige med så mkt gulligare motiv! :) 

• Mymemlan
    vartjagängår skrev 2013-09-21 22:30:40 följande:

Uuusch vilken dålig dag! Så ont i fogarna efter 14 dagars konstant jobb så jag kan knappt gå. Drömhuset är till salu men känns som att vi aaaaldrig kommer lyckas spara ihop de där 300tusen till kontantinsatsen. Tillråga på den deppen så har ikea tagit bort spjälsängen vi skulle ha ur sortimentet & det finns inte en enda på blocket i hela sverige.. Livet idag alltså!

Vilken ville ni ha? Trist :(
  • Mymemlan

Jag drog på mig en förkylning för nån vecka sen och blev dundersjuk en vecka. Men nu hostar jag och nyser dagligen än. Verkar aldrig ge sig. Undrar om det är sån där gravidförkylning som jag får dras med tiden ut?

• Mymemlan
    englasmamma86 skrev 2013-09-22 17:41:50 följande:

det skrevs för någon dag sedan om livmodertappen, jag undersökte mig själv i duschen och till min förvåning vad den jätte mjuk och kort typ 2cm lång bara ? den brukar vara hårdare och längre på mig och jag kan läsa mig till att den ska vara runt 4 cm.
    visserligen hade jag precis haft samlag om det har betydelse?, vad bör jag göra ? ska jag ringa bm och fråga om min upptäckt och att jag är orolig. jag får trots allt sammandragningar så fort jag rör mig . 

Det kan man bara se med ultraljud. Min är 27 mm och helt normal :)
  • Mymemlan
    M Hedell skrev 2013-09-22 19:46:28 följande:
    Jag håller som bäst på att slipa en beg spjälsäng som jag sen ska spraymåla svart jag hoppas att jag ska bli nöjd med resultatet bara.

Nästa vecka ska jag och en kompis åka ner till ikea (15 mil härifrån) och förmodligen är det sista gången innan bebis kommer, VAD får jag inte glömma att köpa?
    Vi var på ikea igår och handlade för sista gången innan bebis anländer, har ungefär lika långt som er :) 

Jag köpte;
    * 14 stycken handdukar för 3 kr styck (dom var så bra till sonen)
    * Ett 10 pack små handukar/tvättlappar
    * Ett nytt påslakanset, dom hade fått in ett jättegulligt som enbart kostade 59 kr.
    * En ny kudde till spjälsängen
    * En ny madrass till spjälsängen
    * En sänghimmel till spjälsängen
    * "Burkar" att hänga på skötbordet för förvaring

Sen sonen har jag 4-5 set sängkläder därifrån, täcken (2), deras drag på lakan, samt deras kisslakan.. :) 
  • Mymemlan
    Burberry skrev 2013-09-22 21:33:12 följande:
    Måste fråga nu när du skriver om kudde; har det igen ändrats, alltså rekommenderas det numera att använda kudde?

2009 skulle man nämligen absolut inte använda kudde åt bebisar.
    Sonen föddes 09, och han rekomenderades kudde =) detta är ju en sån där platt bebiskudde dock. :) 
  • Mymemlan
    vilja89 skrev 2013-09-22 23:18:12 följande:
    Överväger att stå på julmarknad och sälja mina alster i år. Den är 7-8 December. Alltså nästan precis en månad innan BF (5/1).
    Tror det är utomhus också. Vågar man? :)
    Suttit och sytt en miljard (känns som det!) mössor idag. Dessa är till nyfödda :)
    Jättefina! :) 

Jag syr också mössor, vantar, dregglisar etc.. :) Men bara som en liten hobby till mitt eget barn, släktingars etc men har sytt åt lite kompisar som beställt ibland. Det är så roligt när man ser hur det växer fram! :) Jag ska prova sy mitt eget första babynest dag, nu när sonen är sjuk :)  
  • Mymemlan

Går in i vecka 25 imorgon, och oj vad jag känner mig klumpig och orörlig redan nu. Fogarna har krånglat länge och jag får sammandragningar när jag anstränger mig med olika saker. Idag har jag en febrig och sjuk kille hemma som vilar i soffan mestadels så jag har ritat upp mönster på ett babynest, altså krölat omkring på golvet då jag inte har någon bordsyta om är nog rymlig, och nu tar jag mig knappt upp från golvet, haha.  

• Mymemlan
    vilja89 skrev 2013-09-23 15:33:38 följande:
    Säg till om jag kan hjälpa dig med något med babynestet :)

Vet hur det där krälandet på golvet är ;) Och då har jag ändå ett klippbord - som alltid är fullt med grejer.
    Jag tror jag har koll, men misstänker att jag inte ska säga för mkt ;) ja golvet är den enda nog stora ytan, haha. Ska sy mera ikväll, så blir spännande att se om det blir nått :D
Svar på tråden BF januari 2014