• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Oh baby

Ofeigur: Beklagar verkligen ditt missfall Skrikandes

Fluu: Jobbig och orolig väntan. Jag skulle vara jätteledsen och orolig. Men  vill trösta dig med att det är rätt många vänner till mig som  haft det som du utan att det är nåt fel på barnet. Endel säger att bara en del av slemhinnan fattar att man är gravid och den andra fortsätter att blöda som vanligt (det skulle kunna vara en förklaring till att man får mens varje månad fast man är gravid). Man kan blöda ut en tvilling, men kan blöda för at moderkakan ligger in nederkant, man kan blöda utan att man ver orsaken! Men jag förstår att du är rädd! Hoppas liten stannar inne! {#emotions_dlg.flower}

Me2: Hoppas att det är bara så litet så han inte kunde se ordentligt och att värken du känner är växtvärk! Vet inte om HCG nivåerna vid MA, försöker tänka vad jag lärt mig i skolan och tror att de ligger lägre än vid graviditete och att om det skulle vara en mola eller druvbörd så ligger de högre än vid vanlig graviditet.

Aadomeniqe: Vad roligt! Hoppas allt ser bra ut Solig

Jag har kunnat äta frukost utan problem idag! Första gången på länge, känns så klart skönt, men oxå oroveckande som vanligt. När man börjar må bra blir man orolig och när man mår dåligt blir man galen Oskyldig   Särskillt som fler och fler i tråden får m/mf. Lider så med er!! {#emotions_dlg.flower}  

• Elvinsmamma

efter en fundering så väljer jag nu att lämna denna grupp och komma tillbaka om några veckor då jag inte kan läsa mer om mf/ma.. jag blir bara orolig och njuter inte av min graviditet som jag ska göra utan läser bara efter symptom hela tiden.. jag hade lovat mig själv att njuta och vara glad över att jag blivit gravid och inte orolig som jag var hela min förra graviditet.. jag menar inget illa såklart ni ska få skriva hur ni känner men jag vill vänta ett barn inte ett missfall. och är det ett mf ja då är det ju så. då får man hantera det då. så hoppas alla förstår. var glada nu tjejer!! vi ska få bebis :) ses om några veckor! :) KRAM

• popcornplaya

Elvinsmamma: om du inte vill va orolig så ska du nog hålla dig helt borta från fl. Det blir ju lite så att folk skriver mest och frågar om sånt man är orolig över. Och det kommer finnas oro hela tiden men i olika former.

• sunnydays
    fluu skrev 2013-05-31 06:04:40 följande:
    Blött som en ordentlig mens i natt. Vad är det här liksom?! Igår var jag så lugnad,men nu har jag åter panik!
    Håller verkligen tummarna att det bara är sånna där blödningar som man kan få. Har du ringt bm igen?
    Hoppas liten mår som den ska.
    Me2 skrev 2013-05-31 06:26:15 följande:
    Beklagar.

Jag har antagligen också MA. Var på gynakuten igår pga att jag har så ont (tredje veckan med ont), de kan inte se något foster, men eftersom jag är så tidigt (5+2) så kan det vara normalt också. Dock tyckte hon att mina smärtor låter som sammandragningar och att kroppen försöker stöta ut det Ska tillbaka om en vecka.

Någon som kan något om MA och hcg nivåerna, ska de fortsätta öka vid ett MA ? De såg juh nämligen bra ut från torsdag till måndag. 
    Hoppas den är för liten för att se och liten mår precis så bra som den ska {#emotions_dlg.flower}

• Magda85
    Ofeigur skrev 2013-05-30 21:12:07 följande:
    Började blöda idag och det blev ett ma som jag förstod. Det var min 8e graviditet varav två blivit barn. Nu får vi se hur vi gör. Om vi fortsätter eller om vi njuter av de barn vi har och fokuserar på annat i livet. Kroppen tar stryk och spyket får sig en omgång varje gång man får ett mf. Känns bara tomt nu. Vi får fundera på det ett tag så får vi se. Lycka till alla andra med era små underverk!=)
    Beklagar verkligen, så himla tråkigt Gråter Lycka till i framtiden!
    fluu skrev 2013-05-31 06:04:40 följande:
    Blött som en ordentlig mens i natt. Vad är det här liksom?! Igår var jag så lugnad,men nu har jag åter panik!
    Förstår att du blir orolig! Blöder du fortfarande?
    Aadomeniqe skrev 2013-05-31 06:38:46 följande:
    Sjukan idag , aldrig sätt fram emot att gå till sjukan så pass mycket som just idag !

Lycka till idag

• Magda85
    Me2 skrev 2013-05-31 06:26:15 följande:
    Beklagar.

Jag har antagligen också MA. Var på gynakuten igår pga att jag har så ont (tredje veckan med ont), de kan inte se något foster, men eftersom jag är så tidigt (5+2) så kan det vara normalt också. Dock tyckte hon att mina smärtor låter som sammandragningar och att kroppen försöker stöta ut det Ska tillbaka om en vecka.

Någon som kan något om MA och hcg nivåerna, ska de fortsätta öka vid ett MA ? De såg juh nämligen bra ut från torsdag till måndag. 
    Håller tummarna för dig!
  • Magda85

Uuuusch vad jag lider i denna värme, mer än vanligt! Jag blir yr och illamående Skrikandes Igår var det närmare 30 grader här och barnen njöt i stora drag ute medan en annan helst av allt ville spendera dagen nere i källaren, usch. Ikväll är det jobb och undrar hur klåen jag ska orka, förutom värmen är jag så grymt trött och tycker att allt och alla luktar illa, känns positivt

Hoppas ni får en trevlig helg brudar!

• Aadomeniqe

Nu har jag varit på sjukan , fick tabletter mot illamåendet och fick dessutom se mitt lilla pyre :) såg lilla hjärtat ticka

Svar på tråden BF januari 2014