• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • c4trin

Var på mitt hälsosamtal idag. De e (iaf där jag går) information till föräldrarna, hon frpågar om man röker, dricker o så. Tips om mat, motion och sånt. Sen fick vi en plan på när vi ska göra vad o i vilka veckor man ska dit osv. Nästa gång jag ska dit blir de mer prover o diskussion om ärftliga sjukdomar osv.

Det känns bra när man pratar med de som kan sakerna och får ställa sina frågor osv. Tips e att skriva ner vad man undrar över innan för de e så mycket info när man väl e där att de e lätt att glömma. Lycka till imorgon =)

• Mymemlan

Jag är i vecka 9 och var på inskrivning igår. Fick en till tid till den 2 juli då är jag i vecka 13+ för hon ville se hur jag mår och så när jag inte har mått så bra alls tyvärr. Skönt med en barnmorska som bryr sig dock. 

Haha idag fyller jag år och mamma var här. Hon började fråga om vi kunde se kön mm och jag som men hallå jag är i vecka 9.. ;) Meen du som blivit så rund redan säger hon då, haha jamen tack ;D Ser dock ut som i vecka 20 med sonen, hade dock inte jättestor mage då så.  

• kubic
    Josefine02 skrev 2013-05-30 19:06:28 följande:
    Fluu: Hoppas den lille håller sig kvar där den ska vara!

Ska på hälsomöte imorgon. Är det något man ska tänka på? Vad tar de upp egentligen? Och vad gör dom?
    Jag var där idag, de fråga hur jag mådde, om jag rökte, gav tips om vad jag ska och inte ska äta och så fick jag broschyrer.

Jag tog med en lista på mediciner jag äter och sedan kan det vara bra att ta med lite frågor man vill ha svar på. Jag hade redan kollat vilka mediciner jag får fortsätta äta men annars gör de det också, jag får t ex inte äta min migränmedicin nu.
  • Josefine02

Tack för svar! Ska skriva ner lite frågor ikväll tänkte vi! :) längtar, äntligen ett steg framåt!

• vilja89
    Josefine02 skrev 2013-05-30 19:06:28 följande:
    Ska på hälsomöte imorgon. Är det något man ska tänka på? Vad tar de upp egentligen? Och vad gör dom?
    Det verkar som om jag är den enda som fick ta blodprov här. 3 stora rör tömde hon och jag är extremt nålrädd och det gick otroligt bra. Tror det är för att jag tänkte att det var för Ärtans skull. Annars brukar man göra blodprov vid inskrivningen som jag förstått det. Skönt att ha det överstökat dock. :)
  • sunnydays
    vilja89 skrev 2013-05-30 20:18:18 följande:
    Det verkar som om jag är den enda som fick ta blodprov här. 3 stora rör tömde hon och jag är extremt nålrädd och det gick otroligt bra. Tror det är för att jag tänkte att det var för Ärtans skull. Annars brukar man göra blodprov vid inskrivningen som jag förstått det. Skönt att ha det överstökat dock. :)
    Det var inte att du var på inskrivning och de andra på hälsosamtal, som vissa går på innan inskrivningen?
  • Lua

Flikkan: Asos har jättefina kläder till bra priser tycker jag!

Vilja89: Jag var först på hälsosamtal i v 5 och det var först på inskrivningen v 9 som jag också fick lämna tre rör blod! 

• vilja89
    sunnydays skrev 2013-05-30 20:27:52 följande:
    Det var inte att du var på inskrivning och de andra på hälsosamtal, som vissa går på innan inskrivningen?
    Nej, hälsosamtal. Har inskrivning 24/6.
  • sunnydays
    vilja89 skrev 2013-05-30 20:53:04 följande:
    Nej, hälsosamtal. Har inskrivning 24/6.
    Ok, men då fick du kanske göra det tidigare så du slipper lämna blod på inskrivningen?
  • vilja89
    sunnydays skrev 2013-05-30 20:55:23 följande:
    Ok, men då fick du kanske göra det tidigare så du slipper lämna blod på inskrivningen?
    Ja, precis. :) Vet inte varför jag fick göra det på hälsosamtalet, men så var det iaf. :)
Svar på tråden BF januari 2014