• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • fluu

Usch,blöder nu igen,men vi såg ju ett tickande hjärta. Undrar vad det beror på * orolig*

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Mymemlan
    fluu skrev 2013-05-30 18:10:40 följande:
    Usch,blöder nu igen,men vi såg ju ett tickande hjärta. Undrar vad det beror på * orolig*
    Även om det är ofarligt är blödandet så jobbigt! Får jag gissa så tror jag på ett kärl på livmodertappen. Dom kan ju brista och blöda, och då kan det komma och gå. Jag hade lite rosafärgade flytningar till och från i början, och dom kom från tappen, man kunde tydligen blöda rött blod från den också så. Ah, ja ibland blir man ju flyttad, men RUL säger ju bättre :) jag är i 8+1 idag. Tiden sniiiiiglar sig fram!
  • Yohan

Hej hej! Jag och min fru är båda 31 år gamla och väntar vårt första barn BF 15 januari 2014. Mycket spännande och hoppas allt ska gå bra. Har varit på ultraljud i förra veckan och kunde lyssna på hjärtslagen och se en liten liten en.

• sunnydays
    Yohan skrev 2013-05-30 18:23:26 följande:
    Hej hej! Jag och min fru är båda 31 år gamla och väntar vårt första barn BF 15 januari 2014. Mycket spännande och hoppas allt ska gå bra. Har varit på ultraljud i förra veckan och kunde lyssna på hjärtslagen och se en liten liten en.
    Hej och grattis! var också på ultraljud förra veckan och såg ett tickande litet hjärta. Helt underbart :)
    Finns en bflista i ts :)
  • sunnydays
    fluu skrev 2013-05-30 18:10:40 följande:
    Vad jobbigt det måste vara. Men det kan ju finnas många anledningar att man blöder.
    Jag brukar kolla på "i didn´t know i pregnant" och där är det många som blöder så de tror de får mens varje månad. Så spricker ju blodkärlen mycke lättare.
    Sa det något om det när du var och kollade?
  • fluu

Har blött både rosa,rött och levrat blod.

Läkaren sa att hon inte alls kunde se varför jag blödde. Allt såg normalt ut. Hon kollade jättenoga och undersökte även äggstockarna.
    Om jag fortfarande blöder imorgon ska jag ringa min BM och kolla hur länge/mycket jag kan blöda innan jag måste på koll igen. Har ju lite ont samtidigt med.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Flikkan

Tack för tipsen om lösning på byxorna!

Jag är ju så stor on magen nu så en frågade på jobbet igår om jag väntade barn.
    Kunde inte ljuga så hon vet iaf.
    Hon berättade att när hon var gravid så hade hon inte jobbat så länge så hon behövde andra byxor.
    Hon pratade om byxor med resår och snörning.

Dessa tubtoppar eller vad man ska kalla det som man har på magen, kan det hjälpa att det inte skaver av byxor m.m? Vet ej vad dom är till för?

Mina leggings gör ont om magen så jag har tyvärr ingenting som är skönt längre eller jo 1 par svarta mjukisbyxor härligt i denna värmen ;) har förövrigt inga sommarkläder ändå.

Så har ni något tips på bra sidor med billiga mammakläder? Andra tips på kläder för i sommar. Tänkte beställa från internet ikväll!

• sunnydays
    Flikkan skrev 2013-05-30 18:38:46 följande:
    Tack för tipsen om lösning på byxorna!

Jag är ju så stor on magen nu så en frågade på jobbet igår om jag väntade barn.
    Kunde inte ljuga så hon vet iaf.
    Hon berättade att när hon var gravid så hade hon inte jobbat så länge så hon behövde andra byxor.
    Hon pratade om byxor med resår och snörning.

Dessa tubtoppar eller vad man ska kalla det som man har på magen, kan det hjälpa att det inte skaver av byxor m.m? Vet ej vad dom är till för?

Mina leggings gör ont om magen så jag har tyvärr ingenting som är skönt längre eller jo 1 par svarta mjukisbyxor härligt i denna värmen ;) har förövrigt inga sommarkläder ändå.

Så har ni något tips på bra sidor med billiga mammakläder? Andra tips på kläder för i sommar. Tänkte beställa från internet ikväll!
    www.babyhuset.se/belly-belt-combo-kit-p-1749-c-293.aspx sån var det jag menade.
  • Josefine02

Fluu: Hoppas den lille håller sig kvar där den ska vara!

Ska på hälsomöte imorgon. Är det något man ska tänka på? Vad tar de upp egentligen? Och vad gör dom?

• SaraKarla
    fluu skrev 2013-05-30 18:35:24 följande:
    Har blött både rosa,rött och levrat blod.

Läkaren sa att hon inte alls kunde se varför jag blödde. Allt såg normalt ut. Hon kollade jättenoga och undersökte även äggstockarna.
    Om jag fortfarande blöder imorgon ska jag ringa min BM och kolla hur länge/mycket jag kan blöda innan jag måste på koll igen. Har ju lite ont samtidigt med.

Skönt att allt såg normalt ut!!
Svar på tråden BF januari 2014