• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Ellen 20
    ILoveIt skrev 2013-06-03 09:32:45 följande:
    Imorgon går jag in i vecka 7, woho! Men nu börjar illamåendet sätta igång. Måste äta ngt varje timma för att inte bli helt skakig. Bananer är mina bästa polare just nu :)
    Vi ligger rätt nära varandra när de kommer till BF. jag gick in i v.7 idag =)
  • Mymemlan

Jag går in i vecka 10 på onsdag, jag längtar till vecka 12. Orsak; Kanske illamåendet slutar då?! Hoppet är det sista som lämnar... 

• puchelina88

Välkommen vecka 9 i dag ;) mår illa :/ om en vecka är det äntligen inskrivning ;)

den 6/8-2010 kom våran älskade son Viktor
  • Mymemlan

Idag  är illamåendet snäppet bättre, ska åka med sonen och en kompis med barn på leos lekland. Hoppas det går bra! 

• Magda85

Galet trött! Jobbat hela helgen och fick in mygg i sovrummet inatt som höll på att reta mig till vansinne. Är inte alls peppad på jobbet idag men mår inte så värst illa iaf, däremot ser jag att blickarna i omklädningsrummet är riktade mot min mage och alla ler så stort mot en, suck jag har ingen lust alls att bli avslöjad än!

Imorrn är jag iaf ledig och då ska jag tillåta mig själv att bara ligga å dega

• Lua
    sunnydays skrev 2013-06-03 09:25:53 följande:
    Är det någon mer som har svårt att borsta tänderna? håller alltid på kräkas när jag är på tänderna längst in.
    Kommer ju inte ha några tänder kvar om det ska fortsätta såhär.

Nu ska jag snart gå till min inskrivning. Lite spännande att faktiskist få det på papper. Hoppas jag hinner må bättre innan kl 10 så jag kommer iväg. Får gå med platspåsar i handväskan.
    Så fräsh man känner sigObestämd
    Haha, jag har inte kunnat borsta tänderna längst in på en månad... Får ta hand om dem extra sen när det här går över, men hittills har det varit kväljningar varje gång jag försökt.
  • sunnydays

Nu har jag vart på inskrivning, nu känns det verkligen påriktigt :)
    Fick tid om en vecka för provtagning, hon tyckte jag skulle ha passerat v 9 innan proverna. Så fick jag läkartid efter v 12 för att min familj lätt föder alldeles för tidigt så de känns bra. Så sjukt lycklig över mitt lilla embryo :)

• puchelina88
    sunnydays skrev 2013-06-03 12:05:58 följande:
    Nu har jag vart på inskrivning, nu känns det verkligen påriktigt :) Fick tid om en vecka för provtagning, hon tyckte jag skulle ha passerat v 9 innan proverna. Så fick jag läkartid efter v 12 för att min familj lätt föder alldeles för tidigt så de känns bra. Så sjukt lycklig över mitt lilla embryo :)

Fick du se lr höra bebisen? Ja ska på inskrivning nästa måndag man vill ju veta så att de verkligen är nått där och att de mår bra!
    den 6/8-2010 kom våran älskade son Viktor
  • majpan

Idag mår jag nästan som vanligt trotts att jag jobbat hela natten. Dock sovande jour, men varje gång jag var tvungen att gå upp och jobba lite vart jag illamående och kände mig helt borta. Det kommer nog bli väldigt tungt det här med att jobba nätter. Någon som vet om man kan bli sjukskriven eller få havandeskapspenning på en del av sin arbetstid, tex nätter? 

• sunnydays
    majpan skrev 2013-06-03 12:20:44 följande:
    Idag mår jag nästan som vanligt trotts att jag jobbat hela natten. Dock sovande jour, men varje gång jag var tvungen att gå upp och jobba lite vart jag illamående och kände mig helt borta. Det kommer nog bli väldigt tungt det här med att jobba nätter. Någon som vet om man kan bli sjukskriven eller få havandeskapspenning på en del av sin arbetstid, tex nätter? 
    Prata med din bm om hur du ska gå till väga. När jag var hos akutgyn för att få tabl mot illamåendet så frågade hon mig om sjukskrivning. Men som jag jobbar så behövde jag inte de då
Svar på tråden BF januari 2014