• Mymemlan

BF januari 2014

moto skrev 2013-05-06 17:53:28 följande:
    hoppas det inte är mf och att allt går bra! Håller tummarna att det är bra med knytet och att din vecka går fort!

vul - av nån särskild anledning?

Har ni bestämt er om ni ska göra Kub eller inte? Jag vill mest göra det för att få en extra chans till ul och för att se om det verkar bra, är det något allvarligt fel tar vi ställning till det då känner jag! Nån som gjort kub innan? Det gjordes inte  på rutin som nu när jag var gravid sist!

Jag ska göra UL för att se att graviditeten sitter rätt, och inte i äggledaren. Är livrädd för ett X då jag bara har en äggstock och äggledare så vill upptäcka det i tid för kan man med hjälp av nå liknande som cellgift för att få det att avstanna och stöta ut,och inte förstöra äggledaren, så därför vill jag veta i tid. :) 
    Pojke född -09, bebis jan 2014
  • Mymemlan
    sunnydays skrev 2013-05-06 18:41:53 följande:
    Hoppas allt ser ut som det ska då och du får se en frisk liten bebis på rätt ställe
    ja verkligen :) 
  • Mymemlan

Jag är så trött, men så pysslig och inspirerad! 

• Mymemlan
    Jossehaugen skrev 2013-05-06 21:42:05 följande:
    Vad duktig du är :)
    Tack, är självlärd. Är ett intresse för att lugna nerverna mellan varven med plugg (läser till SSK, mkt att göra).. :) 
  • Mymemlan
    sunnydays skrev 2013-05-07 09:59:31 följande:
    Här händer det mycket :)
    Grattis till alla nya!

Min sambo är så söt, han började skriva "gravid dagbok" på gravidappen igår.
    Så har han gått in i nån "ska ta hand om" jättemycke. Igår åkte jag och hämtade honom efter jobbet. Ja e såndär som inte kör inne i sj stan mer än igenom eller så någon lättare väg när jag jobbar på vissa ställen. Så iaf, råka åka förbi där jag skulle hämta så åkte runt lite men då han bli helt orolig för om jag skulle bli åka fel och bli orolig. Inte ens något svårt ställe att åka till, tar 15 min med bil hemifrån.
    Så ville han inte åka och jobba igår, ville va hemma och fixa och ta hand om mig.
    Försöker säga att jag mår rätt som vanligt än och att huvudvärken snarare är att jag inte dricker en massa kaffe längre :)
    Huvudvärken, känner jag igen! 
    Jag pluggar hemma, så man vill gärna ha kaffe för att få in all fysiologi och latin.. Men näpp, bara 2-3 koppar per dag (lite kaffe,mkt mjölk och lite socker). Förstod inte huvudvärken först, men kopplade ihop sen ;)

• Mymemlan

Jag är trött, och relativt nyvaken.. 
    Jämt trött, herregud. Har fått vara uppe med sonen inatt som har astma och inhalerat då han har väst och haft problem med andningen.. Hoppas nästa barn slipper det! 

• Mymemlan

Man får dricka 3 normalstora koppar per dag :) jag brukar dricka 1-2 halva koppar och ibland 3 :) 

• Mymemlan

Jag är så trött.. Vill sova ungefär hela tiden. Min mage är så svullen (är smal så syns tydligt) men som tur var mest svullen på kvällen. Då ser jag ut att vara i vecka 20 (iaf så tjock som jag var då med sonen, hade dock inte så stor mage) och illamåendet har hälsat på lite igår och idag. 
    Hade hyperemiss med sonen, så vill inte ha det nu.

Sen missfallet i mars vågar jag inte hoppas. Har märkt att i mina tankar känns det inte som att i har barn, väntar mig nästan ett missfall.... eller annat negativt besked. Det är hemskt... Hur går man igenom dom här första veckorna????  

• Mymemlan

Moto, jag förstår dig och samtidigt alla andra, och även mig själv. Man längtar fruktansvärt efternågot som kanske inte blir, och man blir väldigt ambivalent i sina tankebanor. Man vill nog egentligen inte må illa, men man vill känna ett tecken på att det faktiskt finna nått där. Jag var mer orolig gången jag fick mf än nu, för jag insåg att även om detta barn inte blir nått, så vill vi ändå ha ett och inte kommer sluta, så vi t.ex. Köpt nått får vi användning för det samtidigt som man föreställt sig hur man i januari skulle få åka hem från bb i det gulliga babyskyddet. Vi kan inget göra, men det känns som att när man funderar på mf att det är lättare att få ventilera, samtidigt som man ändå tänker mer på det om man läser det.

• Mymemlan

Idag ska vi hämta hem vår ny begagnade kombi bil eftersom vi behöver kombi nu då vi ska få plats med barnvagn igen (och inte bara sonens lilla brio sitty) och på måndag ska vi på VUL!! :) 
    Ska bli så spännande, men samtidigt känns det lite läskigt. Kan vara på gränsen för tidigt att se hjärtljud då jag inte har någon mens att räkna på :) Tänk om det är 2!! :O Hört att det är lättare att släppa 2 ägg när man bara har en äggstock...  

Svar på tråden BF januari 2014