• Mymemlan

BF januari 2014

Jag äter primperan och lergigan comp. En helt godkänd kombination nu. Primperan ska man dock inte äta tredje trimestern då nått med nerverna och bebis kan bli vajsin då. Tack vare den kombination lever jag idag och kan även ta hand om min 3åring.

• Mymemlan
    popcornplaya skrev 2013-05-20 15:27:56 följande:
    Idag har jag mått riktigt illa. Behöver äta men är inte sugen på nån mat. Vad kan ni andra äta när ni mår illa?
    Stekt mat går fetbort. Och man ska helst inte äta så fet mat. Jag har ett enkelt tips! 

Köp en färdig potatisgratäng (gärna en krämigare sort, ej outinens, blä, så rinnig) på 2 kg och 2 burkar tonfisk i vatten. Ta bort vattnet ur tonfisken och blanda ner tonfisken i gratängen i en ugnsform och rör om, strö ost över. Om det inte är vitlök i gratängen sätt gärna i en klyfta. Luktar gott faktiskt för min illamående näsa. Det här kan jag alltid äta när jag mår illa. Så gott! 
  • Mymemlan

Mådde dåligt hela dagen igår trots mediciner så la mig tidigt.. Vaknat flera ggr och 4 hade sonen kissat ner hela sig själv och sängen.. Mammas stackars trötta älskling

• Mymemlan

Dålig morgon med massa illamående då jag egentligen inte kan kliva ur sängen innan piller och lite kräm.. Vad gör man inte för sina små.. :)

• Mymemlan
    SaraKarla skrev 2013-05-21 08:41:03 följande:
    Hur stränga är ni med kaffe? Jag dricker nog mer än 3 koppar ibland :/
    Hade jag kunnat hade jag iaf druckit 3 koppar, men mitt illamående har gjort så att jag inte kunnat dricka kaffe alls... Jag saknar mitt kaffe kan jag lova! :O
  • Mymemlan

Imorgon ska vi på VUL igen, spännande. Kommer nog vara i vecka 7+ tror jag. Vi får se vad hon säger! :)

• Mymemlan
    viggen skrev 2013-05-22 15:04:15 följande:
    Va på vul idag. :) allt såg bra ut, dock för tidigt att se hjärta vilket jag anade.. Blev flyttad från 11 till den 16de :)
    Vad såg man då? Såg man foster iaf ? :)
  • Mymemlan
    fluu skrev 2013-05-22 16:44:41 följande:
    Åh,det är så roligt med namn!

Vi har långa listor,men några namn har redan fallit bort.  Pojknamn har vi : Alvar,Egil,Einar,Henning,Ivar,Knut,Nils och Valdemar.
    Flicknamn: Astrid,Hilma,Iris,Kersti,Ottilia och Vilhelmina.

Dottern heter Liv så får hitta nåt som passar med det.
    Einar heter min son i mellannamn efter min älskade morfar som tyvärr gick bort innan dom hann träffas. men han var en sann inspirationskälla och underbar man! :) Bra namn :)
  • Mymemlan
    sunnydays skrev 2013-05-22 16:23:43 följande:
    Åh va underbart  att se ett litet tickande hjärta :)

Någon mer som inte kan ha sina bhar längre? Har väl 1 par jag fortf kan ha.
    Men hur vet man vad man ska köpa? Om de fortsätter såhär så behöver jag ju köpa  nya hela tiden.
    jag måste ut och shoppa. Har en D-kupa som typ är liten nu... Nog svårt att hitta skönt i D, så dax för E då?! ... 
  • Mymemlan

vi ska ta reda på kö, det gjorde jag inte med sonen. Min son heter Melwin, om man nu ska gå med i namndiskussionen. Jag är typ tom på namn känns det som.. Inget jag riktigt fastnat för.. ! Får bli en namnlös bebis ;)

Svar på tråden BF januari 2014