• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • LeaveMeAlone
    mariafii skrev 2013-06-18 08:03:32 följande:

Va underbart med ett litet tickande hjärta :)
    Verkligen underbart! En otrolig lättnad och jag har känt hur längtan efter den här bebisen börjar smyga sig på. Nu vågar jag se fram emot det igen :) Längtar tills jag får se den igen i juli och augusti..Otålig! 

• Kramardig

Började kolla lite babykläder (sååå roligt) på nätet idag och funderade över vad man ska köpa för overall till bebisen? Här uppe i norr är det riktigt kallt i december/januari.

Inte för att man är ute speciellt mycket med en nyfödd i iskalla vinterna..

• Me2

Chaplin89 : Mina tankar går till er ! Själv förlorade jag min pappa i cancer under tiden jag var gravid med tvåan, det var en tuff tid. Ta hand om er !

Inskrivningssamtal idag och läkarbesök, fick se ett tickande hjärta en gång till (även fast jag sagt att jag inte hade något behov av ett till ul, efter att vi fick se att allt var bra för två veckor sen på gynakuten), men jag är inte sån som tackar nej till det
    Fick två dagar på köpet också, även om det fortfarande är osäkert med dagarna så här tidigt 8+2 idag.
    Och fick prova Zofran ! Mitt hopp står verkligen till dess tabletter, har provat allt annat känns det som och sista dagarna har jag inte fått behålla mycket.

Ser nu att det inte syns så mycket, men där såg man tydligt armar och ben

• mariafii
    LeaveMeAlone skrev 2013-06-18 15:14:47 följande:
    Verkligen underbart! En otrolig lättnad och jag har känt hur längtan efter den här bebisen börjar smyga sig på. Nu vågar jag se fram emot det igen :) Längtar tills jag får se den igen i juli och augusti..Otålig! 

Ja jag längtar också till aug då vi kommer få se :)
  • debbie85

Jag är så glad idag för vi har fått se bebisen för första gången idag! Solig Den rörde väldigt mycket på sig och man såg hjärtat slå tydligt. Hjärta Vi blev helt överlyckliga båda två. Jag började gråta när jag låg där i ultraljudsstolen. Min sambo stod bredvid och log stort. Efteråt var vi helt lyriska! Det var helt fantastiskt att att få se! Helt overkligt! Att jag har en liten bebis i magen som rör på sig massor?! Nu börjar jag förstå det på riktigt! Jag är helt förälskad i denna lilla varelse. Nu är det som att allt illamående, trötthet m.m. knappt finns längre. Hehe...

Fick göra ett vanligt ultraljud och allting syntes jättelätt och tydligt. Läkaren daterade bebisen till 11+5 och inte 11+3 som vi tidigare räknat med. Om det stämmer så är BF 140101! Cool Men ändrar inte BF förrän vi får en säkare datering på t.ex. KUB eller RUL.

Förresten så kräktes Kräks jag för första gången igår morse. Det kom utan att jag kunde hindra det. Som tur var var jag hemma. Skumt att inte kräkas förrän nu i v 11+3-5 när jag har mått illa sen typ v 7. 

Lägger upp en ultraljudsbild i Bild-tråden.

28-årig Sthlmstjej bosatt i Skåne som väntar sitt första barn tillsammans med fästman. BF 140103. <3
  • sunnydays
    debbie85 skrev 2013-06-18 18:24:31 följande:

Jag är så glad idag för vi har fått se bebisen för första gången idag! Solig Den rörde väldigt mycket på sig och man såg hjärtat slå tydligt. Hjärta Vi blev helt överlyckliga båda två. Jag började gråta när jag låg där i ultraljudsstolen. Min sambo stod bredvid och log stort. Efteråt var vi helt lyriska! Det var helt fantastiskt att att få se! Helt overkligt! Att jag har en liten bebis i magen som rör på sig massor?! Nu börjar jag förstå det på riktigt! Jag är helt förälskad i denna lilla varelse. Nu är det som att allt illamående, trötthet m.m. knappt finns längre. Hehe...

Fick göra ett vanligt ultraljud och allting syntes jättelätt och tydligt. Läkaren daterade bebisen till 11+5 och inte 11+3 som vi tidigare räknat med. Om det stämmer så är BF 140101! Cool Men ändrar inte BF förrän vi får en säkare datering på t.ex. KUB eller RUL.

Förresten så kräktes Kräks jag för första gången igår morse. Det kom utan att jag kunde hindra det. Som tur var var jag hemma. Skumt att inte kräkas förrän nu i v 11+3-5 när jag har mått illa sen typ v 7. 

Lägger upp en ultraljudsbild i Bild-tråden.

Va härligt, såg bilden också. Kul att man redan ser ett litet huve å ben :)
    Vet vad du menar me att man glömmer. Jag var in på gynakuten i v 7 för att få piller, gick in med kräkpåse och mådde asdåligt, glömde helt bort när jag såg de lilla pickande hjärtat :)
  • debbie85
    sunnydays skrev 2013-06-18 18:31:38 följande:
    Va härligt, såg bilden också. Kul att man redan ser ett litet huve å ben :)
    Vet vad du menar me att man glömmer. Jag var in på gynakuten i v 7 för att få piller, gick in med kräkpåse och mådde asdåligt, glömde helt bort när jag såg de lilla pickande hjärtat :)
    Ja, det var så coolt! Man såg ju ännu tydligare i verkligheten än på bilden. Den låg där med sitt pickande hjärta och sprattlade till med armar och ben då och då. Jag tyckte att den var så fin trots att den var i svartvitt. Jag sa till min sambo att den var söt och han skrattade och tyckte nog att jag var lite knäpp. Kan man tycka att en bebis är söt på ultraljud? Tungan ute
    28-årig Sthlmstjej bosatt i Skåne som väntar sitt första barn tillsammans med fästman. BF 140103. <3
  • mariafii
    debbie85 skrev 2013-06-18 18:40:08 följande:
    Ja, det var så coolt! Man såg ju ännu tydligare i verkligheten än på bilden. Den låg där med sitt pickande hjärta och sprattlade till med armar och ben då och då. Jag tyckte att den var så fin trots att den var i svartvitt. Jag sa till min sambo att den var söt och han skrattade och tyckte nog att jag var lite knäpp. Kan man tycka att en bebis är söt på ultraljud? Tungan ute

Jo jag förstår precis, dom är jätte söta och våra :)
Svar på tråden BF januari 2014