• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • 84Johanna

Jag känner mig inte gravid jag heller. Men blir lätt illamående på kvällarna. Ingen mage heller.

Än så länge vet bara mitt jobb om att jag är gravid. Mina föräldrar ska få veta snart och mannens vill jag hålla det hemligt för ända tills den är ute typ. Dom favoriserar två av sina barnbarn(de har 5 sammanlagt) så man blir kräkfärdig. Dom ringer aldrig oss, hälsar aldrig på heller. Min man har försökt många gånger att få dom att komma men näpp.

Dottern säger att hon inte känner dom när man visar foto och det är ju sant.

Elin 101016
  • c4trin

Är det någon av er som har huvudvärk? Jag har det varje dag o de blir värre ju längre på dagen som går, oavsett om jag jobbat eller varit ledig. Läste att de kunde bero på ökade blodmängden men de e himla jobbigt att ha så ont hela tiden. Vill absolut inte ta tabletter heller mot de :(

• Siiran

Har också ont i huvudet varje dag mer eller mindre. Har tagit tablett någon gång när det varit riktigt illa, men för det mesta försöker jag med klara mig utan. Jobbigt!

• mariafii

Jag har haft ont i huvudet senaste veckan. Känns som att en förkylning är på gång men jag hoppas verkligen inte det. Inga tabletter för mig

Gravid v.13 - BF 19 Jan 2014
  • sunnydays

Jag har haft ont i huvet nästan varje dag senaste veckorna. Frågade läkaren om det (vågade inte ta alvedon innan för ja äter lergigan och vill inte äta massa piller som gravid och läste att barn kunde få könsfel om man åt alvedon, dumma mig som googlar på allt). Hon sa att det var vanligt att få ont i huvet om man fick det ibland annars. Och att man lugnt kan ta alvedon vid behov :)

Så tar jag även resorb mellanåt, om ja kräks eller känner vätsebrist.

• vilja89

Jag har varit gnällfri länge nu. Bara njutit, inte oroat mig.
    Idag (14+1) gör min mage ONT! Det är som en brännande knivkänsla i magen och bröstet samtidigt. Det liksom trycker också.
    Pågår i 3-5 minuter i taget. Sen släpper det helt.
    Tror mina magmuskler delar sig nu också. Kommer inte upp ur soffan som vanligt, det svider i magmusklerna. Blääää. Förlåt. Neggo-inlägg!

• sunnydays
    vilja89 skrev 2013-07-10 15:48:37 följande:
    Jag har varit gnällfri länge nu. Bara njutit, inte oroat mig.
    Idag (14+1) gör min mage ONT! Det är som en brännande knivkänsla i magen och bröstet samtidigt. Det liksom trycker också.
    Pågår i 3-5 minuter i taget. Sen släpper det helt.
    Tror mina magmuskler delar sig nu också. Kommer inte upp ur soffan som vanligt, det svider i magmusklerna. Blääää. Förlåt. Neggo-inlägg!
    Man får gnälla :) jobbigt att det gör så ont. Men det börjar väl växa fortare och om magmusklerna delar sig och så borde de ju kännas. Hoppas det onda slutar snart
  • Veronica76

Ännu en dags väntan till ende utan telefonsamtal eller brev. Vill ha svar nu på vårt mkp just nu kan jag inte njuta av graviditeten....,

• Chaplin89

Vilja89: Ja jag förstod att de räknar från topp till tå :) Men att vikten är det dubbla i vissa veckor är ju lite konstigt...!?

Svar på tråden BF januari 2014