• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • sagalo
    Sabina 01 skrev 2013-05-06 21:25:06 följande:
    Jag mår också apilla och är super trött, men det är inte lätt att sova när msn har en super pigg 1år ing hemma som älskar att leka och spela bus med och i mot mamma hela dagarna men min minsta sov jag 11 timmar om dagen och även hela nätterna :-/ jag gick upp 7 kilo men pr som en häst i mellan varven. Ingefära funkar relativt bra
    Tack för tips! Ska absolut testa ingefära sen :) Förra gången tog jag postafen varje morgon innan jag steg upp, haha vilken process det var... ställde klockan på typ 6 för att ta en tablett, ligga still en timme och vänta på att den skulle verka, knapra på ett kex för att sedan skynda in till köket för att fixa frukost innan illamåendet tog över! Men så länge jag tog postafen så klarade jag mig utan att kräkas iaf... jobbigare med illamåendet under dagen då man äcklas av alla möjliga dofter omkring en. Förstår ju att det är dumt att jag nu bara går runt och oroa mig för att bli illamående... men svårt att slå bort tankarna.

Oj, HUR gjorde du för att gå upp så lite?! ;)  Ja jag skulle verkligen kunna sova dygnet runt just nu.

Och grattis förresten!! :)
  • Mymemlan

Jag är så trött, men så pysslig och inspirerad! 

Pojke född -09, bebis jan 2014
  • Jossehaugen
    Mymemlan skrev 2013-05-06 21:40:36 följande:
    Jag är så trött, men så pysslig och inspirerad! 

Vad duktig du är :)
  • Mymemlan
    Jossehaugen skrev 2013-05-06 21:42:05 följande:
    Vad duktig du är :)
    Tack, är självlärd. Är ett intresse för att lugna nerverna mellan varven med plugg (läser till SSK, mkt att göra).. :) 
    Pojke född -09, bebis jan 2014
  • Susanne1975
    sagalo skrev 2013-05-06 10:19:05 följande:
    mariafii: Är precis som du att jag bara går och väntar på att mensen ska komma när som helst (bim idag)! Tänker att det kanske bara är min kropp (och testet) som spelar mig ett spratt.. huaa :)

Jag var illamående mellan ca v 7-15 förra gången så jag grämmer mig jättemycket för det, tror det gör att jag typ går runt och spänner mig och självframkallar illamående redan nu. Fy för det :/

Hur gör ni andra med outandet av graviditeten förresten? Har ni redan berättar för era nära eller när/hur ska ni göra det? Vi är lite kluvna till hur vi ska göra... vill ju så gärna berätta för vårt barn som länge längtat efter ett syskon, men om vi gör det så vet vi ju att alla snart kommer veta om graviditeten ;) 
    Vi kommer berätta snart för sonen som är 16 år. Han vet om att vi kämpat för ett syskon och han vet om ett MA och MF vi fått. Det går ju liksom inte att dölja vad som helst för ett så stort barn. När vi fick vårt MA var jag ju i v.12 och blev inlagd på sjukhus t.ex. 
  • Susanne1975
    tpf10 skrev 2013-05-06 13:13:18 följande:
    Halloj! Plussade för några dagar sedan och har BF 14 januari 2014 :)! Är så jävla glad. Vi har försökt i sju månader och äntligen gick det vägen.
    Samma BF som jag :) Grattis! :)
  • Susanne1975
    Jennsan85 skrev 2013-05-06 16:08:06 följande:
    Är skit orolig. Fick en liten blödning imorseFörvånad. Är i vecka 5+0. Va in till gyn imorse o gjorde vaginalt UL. Han sa det såg bra ut inga blödningar o så. Så sa han det är för tidigt o se hjärtljud o så eftersom jag inte är så långt gången. Men att jag blödde va inte bra. Så sa han det är 50 50 att det är missfall eller att allt är bra. Fick en ny tid till måndag om en vecka. Så nu hoppas jag bara att allt är bra och att det kanske bara va en små blödning o inget mer med det. Skulle haft mens denna veckan egentligen. Men vet jag är gravid för jag plussade i måndags o ringde då bm. Har googlat massa nu. Står att det är ganska vanligt med små blödningar i början av graviditeten. Men detta är ju första barnet o så man blir ju skit orolig. Har aldrig fått missfall o detta är första graviditeten. 
    Håller tummarna för att allt går bra och att du slutar blöda! Slemhinnorna kan vara sköra och en del kvinnor blöder då de skulle haft mens. 
  • Naniismamma

hej hej . är en tjej på 21 år som väntar mitt 3e barn, har 2 flickor födda okt-08 och okt-12 
    jag har BF den 3e Januari :)

känner mig väldigt tom i magen hela tiden trots att jag ätit :/

jag hade en grov foglossning förra graviditeten som inte har läkt ut ännu i min höft (+ gammal ridskada) så jag längtar inte tills jag kommer längre in i denna graviditeten och antagligen får foglossning denna gången med.

hehe men det är värt det.. jag gissar på att jag får en flicka till men vill gärna ha en liten pojke.

Alla tilltalsnamnen är bestämda men inga mellannamn ännu :)

hur går det för er alla? 

• Susanne1975
    Mymemlan skrev 2013-05-06 17:16:28 följande:
    Jag ska vul 13/5, kmr vara i slutet på vecka sex eller i början på vecka 7, beror på när exakt ägglossningen var då jag inte har nån senaste mens att räkna på :) längtar :D
    Längtar också efter VUL i början av juni...känns långt dit. 
  • vilja89
    BF-lista
    1/1 - FruGul, 26 år, första barnet 
    1/1 - Lua, 25 år, första barnet
    2/1 - MizzMyzig83, 29 år, första barnet 
    2/1 - heartems, andra barnet
    2/1 - Jossehaugen, 20 år, första barnet
    3/1 - Smurfsyster88, första barnet
    4/1 - Moto, 33 år, andra barnet
    4/1 - Elvinsmamma, 24 år, andra barnet 
    4/1 - Chaplin89, 36 år, andra barnet 
    4/1 - LinaThulin, 27 år, tredje barnet 
    4/1- fluu,20 år,andra barnet
    4/1 - debbie85, 28 år, första barnet 
    4/1 - vilja89, 24 år, första barnet
    5/1 - Jennsan85, 28 år ,första barnet
    6/1 - Mymemlan, 22 (23 maj, 2013) och väntar andra barnet.
    6/1 - Trollbarnet, 23, första barnet.
    6/1 - annadenise, 30 år, första barnet 
    7/1 - popcornplaya, 28, tredje barnet 
    7/1 - sunnydays, 25 år, första barnet 
    10/1 - winterlong, 29 år, andra barnet 
    11/1- Nesseo, 27 år , Första barnet  
    12/1 - sagalo, 25 år, andra barnet 
    12/1-Mariafii, 1985, 27 år första barnet 
    14/1 - Susanne 1975, 38 år, andra barnet
Svar på tråden BF januari 2014