• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • SaraKarla

Ok, tack för svar hade aldrig det med första barnet

• dosed
    syskonlängtan14 skrev 2013-07-12 13:01:53 följande:
    Vi har tittat lite på babyjogger city mini double och även den enkla. Jag tycker de är sååå smidiga fast egentligen vill jag ha donkeyn men tycker de är för dyra både nya och beg. Hittar inte inte vem de var som köpt på pramworld. Men fick ni maila er beställning? och vilken liggdel är det till den? Sen förstås vad fick ni ge? 

Det var jag som köpte på pramworld. Ja jag mailade och de var supertrevliga sen nån dag senare ringer dom upp och man får lämna sin kortinformation så drar dom pengarna, var lite tveksamt med att lämna ut det på telefon först men det är så dom gör och det gick jättebra. Jag fick betala 3300 för vagnen inklusive frakt och gratis regnskydd. Du kan kolla på deras hemsida vilken liggdel som är till, vet ej vad den kostar. Det var alltså för den nya modellen som heter mini city gt.
  • 30maj

Idag va vi på inskrivningen! Fick även lyssna på hjärtat!! Wow nu förstår ja att vi ska få ett till barn!!!

• 30maj

Fick även lysSna på hjärtat som slog i 160, lite tidigt att tänka kön än då de brukar va högre inledande:) bokade även rul 14/8 Gud va tiden går bara en månad kvar

• Tokfrans

En fråga till er. Jag kan inte äta tack vare detta. Och måste gå upp i vikt, har redan gått ner 3 kg bara av illamåendet så hoppas ni kan hjälpa på nått sätt, hade vart dunder {#emotions_dlg.flower}

Har jobbigt ont i magen, speciellt när jag ställer mig upp eller när jag ligger ner. Ingen typisk molvärk eller liknande jag haft innan. Känner inte igen denna "smärtan". Gör ont från ovanför naveln och ner samt på sidorna, dvs över hela magen. Är de så att de är växtvärk ?
    Och känner mig kissnödig konstant. Även när jag just kissat så känner jag mig kissnödig igen. vanligt?

Gick in i v12 idag. Och har än inte vart på vul/ul eller hört hjärtat eller liknande än. Så är såklart lite orolig som ni kan förstå. Rynkar på näsan

• Burberry

Ojdå, jag har börjat få bristningar på magen, och redan i vecka 13.. Suck, jag som trodde jag inte hade genetiska anlag att få dem när jag aldrig fick dem förra gången trots rejält stor tvillingmage.. Men då smorde jag ju in magen med Kakao body butter från BodyShop. Och den finns visst inte mer?

Så vad rekommenderas det numera att använda? Helst något som inte måste beställas på nätet, behöver det snabbt. Eller är det redan försent att hindra nya? Använt olika billiga bodybutters hittills.

• Teresia0407
    Burberry skrev 2013-07-13 07:11:06 följande:
    Ojdå, jag har börjat få bristningar på magen, och redan i vecka 13.. Suck, jag som trodde jag inte hade genetiska anlag att få dem när jag aldrig fick dem förra gången trots rejält stor tvillingmage.. Men då smorde jag ju in magen med Kakao body butter från BodyShop. Och den finns visst inte mer?

Så vad rekommenderas det numera att använda? Helst något som inte måste beställas på nätet, behöver det snabbt. Eller är det redan försent att hindra nya? Använt olika billiga bodybutters hittills.

Hej! Har hört att olja ska vara bra, men jag vet inte inte! Själv har jag redan sen tidigare, så för min del har det aldrig varit aktuellt att prova nåt.
    Har riktigt mycket bristningar, men å andra sidan är ju det ett kärleksbevis;) hihi 
  • Teresia0407

Är i vecka 15 (14+3) I mitten av augusti får vi veta kön.... O hjärtat har vi redan hört på, känns så skönt:))

• Elvinsmamma
    Ida 22 22 skrev 2013-07-13 08:52:32 följande:

Hej! Har hört att olja ska vara bra, men jag vet inte inte! Själv har jag redan sen tidigare, så för min del har det aldrig varit aktuellt att prova nåt.
    Har riktigt mycket bristningar, men å andra sidan är ju det ett kärleksbevis;) hihi 
    Burberry skrev 2013-07-13 07:11:06 följande:

jag fick JÄTTE mycket med min son.. hela magen och ner på benen inte kul men inget man kan göra åt det.. det var någon som sa till mig att vissa får det och vissa får det inte.. jag hade lite bristningar innan jag blev gravid för att ja hade vart lite större när jag var yngre så jag visste nästan att jag skulle få det.. jag smörjde och smörjde men det funkade ingenting..
    men utav det fick jag en fin son som jag älskar över allt annat så även om jag har dom så tänker jag på honom varje gång jag ser dom även om man skäms nu i sommartider speciellt! ;) 

• Elvinsmamma

Vilka ska kolla/ har kollat kön? jag är så himla kluven vill kolla men samtidigt så vill jag att det ska vara en suprise när man väl ligger där.. 

jag har även fastnat i barnvagns träsket!
    vet inte vad för vagn jag vill ha för ett bra pris.. vill ha en stadig vagn fast ändå smidig där barnet kan vara emot mig har tittat på en beg. emmaljunga nitro city och funderar på om den ska vara nåt bra? samma med emmaljunga city cerox? några som vet fördelar nackdelar?

Svar på tråden BF januari 2014