• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Mymemlan
    MnM2010 skrev 2013-07-15 09:07:52 följande:
    Man föder barn :D
    Haha äsch med andra ord nån månad kvar att gråta på ;)
  • Mymemlan

Ska på gyn idag 14.50... Har ju varit sjukskiven en vecka för sammandragningar (totalt 1.5 vecka med mina lediga dagar) och det har blivit så mkt bättre. I helgen får jag blodblandade flytningar, inget jag tänkte mkt på för jag hade så i början och det har ju gått bra. Men idag när jag gick på toa fick jag mkt färskt blod på pappret som droppade/rann ner i toa. Satte i ett trosskydd som det kom lite på och sen har det varit borta... Men ska ju börja jobba på torsdag så ska nu in på koll för att se om det har nått med sammandragnignarna att göra, så att inget är fel så jag inte börjar jobba och så är nått galet.. 

Snacka om att man oroar sig från att man får plus på stickan och i all oändlighet resten av livet...  

• Burberry
    S1982 skrev 2013-07-15 11:58:15 följande:

Hej på er! Jag väntar vårt andra barn, bf 29/1, håller tummarna att allt går vägen. Har en dotter född september 2010. Fick höra hjärtat idag med ett angel sound, underbart.

Alltså hur låter hjärtljudet riktigt med angelsound? Några säger som skenande hästar - fattar noll av det fast varit hästtjej halva mitt liv

Hittar många ljud, men inget som jag tycker låter som hjärtljud.. Vet ju ett hjärta slår där (testat både före o efter ultraljud). Men undrar om dopplern är sönder (köpte det på loppis för en billig peng, en sån utan skärm som inte visar hjärtslagen i siffror), eller jag är dålig på att hitta rätt plats eller om det beror på att jag inte har ultraljudsgele utan glidmedel (som påstås fungera också). Har tillgång till gele men glömmer alltid ta hem från jobbet..

Är i vecka 14 nu. På ultraljudet vecka 13 hittade läkaren hjärtat på en sekund, så vet ju egentligen var ungefär jag borde söka.. Känner mig minst sagt dum
  • c4trin

Tyckte jag kände något i magen igår, kanske va de bebis! Längtar tills det garanterat e bebisen som känns

• sommar79
    Malimari skrev 2013-07-15 10:52:37 följande:

Ja då, jag kände i vecka 14 med sonen... Denna gång är jag nästan helt övertygad om att jag känner redan nu och jag är i vecka 12.... :)
    Coolt då kanske jag inte inbillar mig ändå. :p
  • JohannaOo
    Mymemlan skrev 2013-07-15 12:41:53 följande:
    Ska på gyn idag 14.50... Har ju varit sjukskiven en vecka för sammandragningar (totalt 1.5 vecka med mina lediga dagar) och det har blivit så mkt bättre. I helgen får jag blodblandade flytningar, inget jag tänkte mkt på för jag hade så i början och det har ju gått bra. Men idag när jag gick på toa fick jag mkt färskt blod på pappret som droppade/rann ner i toa. Satte i ett trosskydd som det kom lite på och sen har det varit borta... Men ska ju börja jobba på torsdag så ska nu in på koll för att se om det har nått med sammandragnignarna att göra, så att inget är fel så jag inte börjar jobba och så är nått galet.. 

Snacka om att man oroar sig från att man får plus på stickan och i all oändlighet resten av livet...  
    Hoppas allt går bra. 
  • Endag

Hej alla , nu har jag kommit hem efter en veckas semester på härliga Gotland! Oj vad många nya inlägg att läsa igenom här Orkade dock bara "några"... Gått in i vecka 13 nu och hade lyckan att få känna de allra första små "puffarna" inne i magen en dag Hjärta .  På torsdag dax för Ul, är både förväntansfull, pirrig, nervös ....
    Ingen här som bor i Kalmar län?  

Svar på tråden BF januari 2014