• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Kattamaja

Den här gången ska vi inte kolla kön. Förra gången gjorde vi det och med första barnet var jag så säker på att det var en kille (och det var det) Nu vill vi ha en överraskning på förlossningen!

Angående bristningar så är det inte bara svart eller vitt "antingen får man bristningar eller så får man inte" inte heller är det bara hormonellt. Man kan jobba förbyggande. Peela huden någon gång i veckan och smörj med någon fet kräm eller olja dagligen. Troligen slipper man inte undan alla bristningar men de kan bli lite mindre. Framförallt kliar det inte lika mycket i huden när den stretchas ut. (Mycket värdefullt för min del i alla fall) Fast som med allt annat med graviditeter är allt individuellt :)

• sunnydays

Vi ska kolla kön, har rul den 5 augusti. Ser man inget då så har vi endå tänk göra 3dul senare :)

Vi hade tänk köpa en Kronan Duo S men såg nu på aftonbladet att den va me bland de där 9 av 10 som inte klarade nåt test. Så får läsa lite mer om det sen. Är ju ett tag kvar :)

Vilken olja använder ni för magen? Kanske dags att börja med det nu, är i v 15 (14+3) redan.

• Syskonförsök

Vi kommer att kolla kön, är för nyfikna. 
    Men det avgör bara våra namnval. Vi har ju alla kläder kvar från vårt nuvarande barn så det blir samma kläder (i mångt och mycket) som nu. Det enda vår son inte har nu är klänningar, så blir det en flicka så kommer det ju köpas, men i övrigt så har vi alla färger, alla mönster och alla olika modeller.
    För mig känns det mycket förlegat med specifika färger på kläder till olika kön. :)
    Tyckte det blev mer verkligt dock när vi tittade på könet sist. Då kunde vi komma fram till två olika namn som vi valde mellan, vi bestämde mellannamn och så.  

• Siiran

Ska också kolla kön, mest för att det ska bli lättare att välja namn och för att jag är galet nyfiken! :) Håller med om att det inte spelar någon roll klädmässigt, dessutom kommer jag nog inte lita till 100% på att de har rätt. Köpte vagn av en tjej som hade fått sagt att det med all säkerhet var en pojke, men det blev en flicka. Liggdelen hade de köpt vit, men sittdelen är grön. För mig spelar det ingen roll, tycker en flicka lika gärna kan ha grönt som en pojke.

• mariafii
    Siiran skrev 2013-07-13 11:50:16 följande:
    Ska också kolla kön, mest för att det ska bli lättare att välja namn och för att jag är galet nyfiken! :) Håller med om att det inte spelar någon roll klädmässigt, dessutom kommer jag nog inte lita till 100% på att de har rätt. Köpte vagn av en tjej som hade fått sagt att det med all säkerhet var en pojke, men det blev en flicka. Liggdelen hade de köpt vit, men sittdelen är grön. För mig spelar det ingen roll, tycker en flicka lika gärna kan ha grönt som en pojke.

Ja jag funderar på om vi ska köpa en blå eller lila vagn. Blå tycker jag även tjejer kan ha. Rosa kan killar också ha men det är väl enda färgen jag tycker är väldigt tjej kopplad
    Gravid v.13 - BF 19 Jan 2014
  • Siiran
    mariafii skrev 2013-07-13 12:00:56 följande:

Ja jag funderar på om vi ska köpa en blå eller lila vagn. Blå tycker jag även tjejer kan ha. Rosa kan killar också ha men det är väl enda färgen jag tycker är väldigt tjej kopplad
    Ja risken är väl om man har rosa att alla tar för givet att det är en tjej. Blått och lila tycker jag är neutrala färger.
  • Chaplin89

Vi ska kolla kön på RUL! Är för nyfiken :)

Ang bristningar så vet jag inte om man kan förebygga!? Fick inte en enda förra graviditeten och ännu inga tecken på att få ännu (v18 imorgon). Men har bristningar på bröst och höfter sedan tonåren!

• Me2

v13 imorgon och naveln har redan börjat pluppa ! Är inte det extremt tidigt?

Extremt tidigt har jag även köpt vagn redan en begagnad Bugaboo Cam blev det för oss, bra pris och den ser knappt använd ut, fick även med en massa extra tillbehör som egentligen skulle kosta extra, så jag är väldigt nöjd.

Vi har kollat kön på de andra två så det kommer vi göra även nu. Jag tycker inte att könet i sig är överraskningen på förlossningen utan barnet som kommer ut. Den här gången känns det även mer "praktiskt" för oss att veta, har inga killsaker kvar, men massor efter dottern då ingen i bekantskapskretsen fått en tjej efter oss. Känns även som det är enklare med de andra barnen att säga lillebror eller lillasyster eller tom ett namn istället för bebisen.

På måndag är det Kub/Nupp för oss. Känns lite jobbigt för jag vet inte riktigt hur vi ska tolka resultatet  

• londonsvenska

Vi hade också bestämt oss för att kolla kön på RUL men redan på UL/KUB så såg det ut som en liten pojke (en liten mini snopp som syntes mellan benen) och barnmorskan sa att "it most definitely looks like it is going to be a boy but I cannot say for sure until next ultra sound"!!!! Så Elise får nog en liten lillebror, underbart med en av varje :)

• Me2
    londonsvenska skrev 2013-07-13 20:50:18 följande:
    Vi hade också bestämt oss för att kolla kön på RUL men redan på UL/KUB så såg det ut som en liten pojke (en liten mini snopp som syntes mellan benen) och barnmorskan sa att "it most definitely looks like it is going to be a boy but I cannot say for sure until next ultra sound"!!!! Så Elise får nog en liten lillebror, underbart med en av varje :)
    Härligt ! 
    Trodde att det var lite tidigt att se, men då ska jag hålla utkik på måndag och hoppas få en hint om vad det kan vara  
Svar på tråden BF januari 2014