• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Teresia0407
    Elvinsmamma skrev 2013-07-13 09:35:11 följande:
    jag fick JÄTTE mycket med min son.. hela magen och ner på benen inte kul men inget man kan göra åt det.. det var någon som sa till mig att vissa får det och vissa får det inte.. jag hade lite bristningar innan jag blev gravid för att ja hade vart lite större när jag var yngre så jag visste nästan att jag skulle få det.. jag smörjde och smörjde men det funkade ingenting..
    men utav det fick jag en fin son som jag älskar över allt annat så även om jag har dom så tänker jag på honom varje gång jag ser dom även om man skäms nu i sommartider speciellt! ;) 

Såklart det är jättejobbigt med bristningar, men de bleks med tiden och jag har kommit till den punkten att jag bryr mig inte längre, så skönt ^-^
  • Teresia0407
    Elvinsmamma skrev 2013-07-13 09:40:29 följande:
    Vilka ska kolla/ har kollat kön? jag är så himla kluven vill kolla men samtidigt så vill jag att det ska vara en suprise när man väl ligger där.. 

jag har även fastnat i barnvagns träsket!
    vet inte vad för vagn jag vill ha för ett bra pris.. vill ha en stadig vagn fast ändå smidig där barnet kan vara emot mig har tittat på en beg. emmaljunga nitro city och funderar på om den ska vara nåt bra? samma med emmaljunga city cerox? några som vet fördelar nackdelar?

Vi ska kolla kön, för det har jag inte upplevt med de andra, så den känslan vill jag ha. Dessutom gör vi det för att kunna förbereda inför på ett bättre sätt. Barnvagn har vi redan klar, vi har nästan en ny som vi får köpa av bekanta.
  • Ärtan2014
    Elvinsmamma skrev 2013-07-13 09:40:29 följande:
    Vilka ska kolla/ har kollat kön? jag är så himla kluven vill kolla men samtidigt så vill jag att det ska vara en suprise när man väl ligger där.. 

jag har även fastnat i barnvagns träsket!
    vet inte vad för vagn jag vill ha för ett bra pris.. vill ha en stadig vagn fast ändå smidig där barnet kan vara emot mig har tittat på en beg. emmaljunga nitro city och funderar på om den ska vara nåt bra? samma med emmaljunga city cerox? några som vet fördelar nackdelar?

Vi har bestämt oss för att inte kolla kön, huvudsaken är ju att barnet är friskt Skrattande

Barnvagn behöver vi inte bry oss om vi får av svågern o hans fru så det känns skönt :)
  • verkar

Är inte bristningar hormonbetingat? Då spelar all kräm i värden ingen roll.

Fast det känns kanske bättre.

Ursäkta min dyslexi
  • Veronica76

Första kollade vi inte kön.
    Denna gång ville maken kolla men inte jag så vi hade bestämt oss för att inte kolla.

Men i och med dåligt kubresultat och moderkaksprov så vände jag helt och ville veta.

• vartjagängår
    Burberry skrev 2013-07-13 07:11:06 följande:
    Ojdå, jag har börjat få bristningar på magen, och redan i vecka 13.. Suck, jag som trodde jag inte hade genetiska anlag att få dem när jag aldrig fick dem förra gången trots rejält stor tvillingmage.. Men då smorde jag ju in magen med Kakao body butter från BodyShop. Och den finns visst inte mer?

Så vad rekommenderas det numera att använda? Helst något som inte måste beställas på nätet, behöver det snabbt. Eller är det redan försent att hindra nya? Använt olika billiga bodybutters hittills.

Jag smorde med veledas havandeskapsolja förra gången. Fick min enda bristning dagen EFTER förlossningen. Lagom nöjd hah.
  • c4trin

Vi ska också kolla kön, hoppas de syns på RUL! Både nyfikenhet och att kunna handla saker rosa eller blå ;) Alltså praktiskt + roligt att veta! :D

• Kramardig

Vi kommer kolla kön även fast sambon inte är så jättesugen egentligen. Men oavsett vad dom tror att det är för kön så kommer jag inte köpa nå specifika färger eller fundera på endast flick- eller pojknamn.

Det är mest bara för att jag vill se hur det ser ut när dom kollar kön, höra när dom förklarar vad som är vad ungefär. Vi kollade inte med sonen och det här blir sista barnet så då vill jag kolla :(

Svar på tråden BF januari 2014