• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • HimmelHav

Oj vad tidigt alla känner! Kände inte förrän v22-23 med första. Är i v14 nu och har absolut inte känt nåt mer än tarmarna hade moderkakan fram förra ggn, har säkert det denna gången också. Annars mår jag fint! Sover gott, lagom hungrig och magen växer utåt i rask takt!

• SaraKarla

Mymemlan: jag har också så och till mig sa de att det var helt ofarligt. Men å andra sidan är ju stress inte bra vid graviditeten heller, jag får så också när det är mycket

• S1982
    Burberry skrev 2013-07-15 13:06:49 följande:
    Alltså hur låter hjärtljudet riktigt med angelsound? Några säger som skenande hästar - fattar noll av det fast varit hästtjej halva mitt liv smile2.gif

Hittar många ljud, men inget som jag tycker låter som hjärtljud.. Vet ju ett hjärta slår där (testat både före o efter ultraljud). Men undrar om dopplern är sönder (köpte det på loppis för en billig peng, en sån utan skärm som inte visar hjärtslagen i siffror), eller jag är dålig på att hitta rätt plats eller om det beror på att jag inte har ultraljudsgele utan glidmedel (som påstås fungera också). Har tillgång till gele men glömmer alltid ta hem från jobbet..

Är i vecka 14 nu. På ultraljudet vecka 13 hittade läkaren hjärtat på en sekund, så vet ju egentligen var ungefär jag borde söka.. Känner mig minst sagt dum smile4.gif
    Jag tyckte först att det var lite trixigt att hitta. Började med att leta reda på min egen puls, den hittar jag vid ljumskarna på både höger och vänster sida, förflyttade sedan dopplern mot mitten och hörde då ett ljud som är mer dovt, som ett tåg, som slår ungefär dubbelt så fort som min egen puls :) Har också en som inte visar på skärm. Lycka till :)
  • S1982

Burberry- Jag hade vanlig hudkräm när jag lyssnade så det ska nog inte spela ngn roll.

• Mymemlan

Jaha, en veckas sjukskrivning till. Moderkakan ligger 4 mm från öppningen i livmodern, så det är nog därför det har kommit blod. Men hon sa att om en vecka borde den ha flyttat på sig så pass att sammandragningarna inte  påverkar den att blöda så mkt mer och då var det fritt fram att jobba igen. Skulle dock höra av mig om det blev rikliga blödningar eller så, men annars är det lungt. Blodiga flytningar var okej! :) 

• S1982
    vartjagängår skrev 2013-07-15 15:57:22 följande:

Såå fick jag en kallelse till RUL. 29/8 - en eevighet kvar ju!

Vad roligt att ni redan fått kallelsen till RUL. Jag kom ihåg att jag fick ringa och fråga om tid tillslut när jag väntade vår dotter 2010, så lär nog få vänta denna gång också :)
  • MnM2010
    Burberry skrev 2013-07-15 13:06:49 följande:
    Alltså hur låter hjärtljudet riktigt med angelsound? Några säger som skenande hästar - fattar noll av det fast varit hästtjej halva mitt liv

Hittar många ljud, men inget som jag tycker låter som hjärtljud.. Vet ju ett hjärta slår där (testat både före o efter ultraljud). Men undrar om dopplern är sönder (köpte det på loppis för en billig peng, en sån utan skärm som inte visar hjärtslagen i siffror), eller jag är dålig på att hitta rätt plats eller om det beror på att jag inte har ultraljudsgele utan glidmedel (som påstås fungera också). Har tillgång till gele men glömmer alltid ta hem från jobbet..

Är i vecka 14 nu. På ultraljudet vecka 13 hittade läkaren hjärtat på en sekund, så vet ju egentligen var ungefär jag borde söka.. Känner mig minst sagt dum

Barnmorskor börjar lyssna vid v 20-25 tror jag, just för att det är så svårt att höra. I instruktionsboken till min angelsound står det att det är säkrast efter v 16. Sen beror det på hur moderkakan sitter och hur mycket underhudsfett man har.
    Blir rätt tydligt att det är hjärtljuden man hör när man väl hittar dom. 
  • vilja89

Vilken dag. Ligger utslagen i soffan efter min första dag med sammanslagning av förskolorna. Ny personal, ny förskola, nya barn plus att det blev så tokigt att jag fick stänga.
    När vi var ute idag satte jag mig och vilade benen på en bänk och längre bort ser jag två barn kasta sand på varandra och reser mig hastigt upp för att ingripa. Då hugger det till i nedre magen/ljumsken så mycket att jag tvingas sitta ner på huk och tar mig inte upp. Väl uppe kan jag inte gå. :( Gjorde galet ont och benet ville liksom inte lyssna.
    En annan förskollärare fick springa till barnen och jag fick återgå till bänken. Usch. Man känner sig ju inte så effektiv på jobbet jämt.
    Gnälligt nego-inlägg. Ledsen för det!

• 30maj

När vi va på inskrivning förra veckan 13+2 frågade vår ubderbara bm som vi hade förra gången med om vi ville prova ifall hon hörde hjärtljudet och de gjorde hon! Hjärtljud på 160! Gud då blev de verkligt för mig att ja verkligen ska få barn igen, denna grav har ja en son och ett jobb som tar upp alla mina tankar + att de är sommar:)

Svar på tråden BF januari 2014